Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou mijn voedster volgende maand willen laten steriliseren.. Nu ben ik wel wat bang voor de nazorg :(

Hoe is dit bij jullie verlopen? Gaat het regelmatig mis, ivm stoppen met eten?

Ik zou een kleiner binnenkooi willen gaan kopen en ze een weekje binnen houden..

Maar ik ben dan bang als ik moet dwangvoederen en ze laat zich zo moeilijk pakken, als ze dan begint te stampen met die wonde... Verder super sociaal konijn maar pakken nee dat wil ze ni.

Help... graag wat ervaringen hoe het bij jullie achteraf gegaan is...?

Bedankt!

Geplaatst:

Mijn voedster kwam er wat moeizaam bovenop, op de dag van de ingreep zelf was ze niks waard en heb ik haar medicijnen moeten geven. De dag erna wilde ze nog niet eten en ben ik begonnen met dwangvoeren. In de avond begon ze zelf weer te eten en de dag daarna was ze ineens een stuk levendiger. Ik heb de konijnen wel uit elkaar moeten halen, mijn ram begon te jagen en zij rende hard weg, dat kan natuurlijk niet met die wond. Uiteindelijk heb ik ze in overleg met de dierenarts een week uit elkaar gehouden zodat de wond tijd had om fatsoenlijk te genezen, daarna heb ik ze een middagje op neutraal terrein gekoppeld, maar dat was al snel weer koek en ei. Mijn voedster vindt dwangvoeren en medicatie natuurlijk ook verschrikkelijk, dat vinden ze allemaal, maar daar is niks aan te doen. Als ze zich maar ellendig genoeg voelen stribbelen ze niet zo erg tegen. Je kunt haar in een handdoek pakken als ze echt wild doet, dan loop je ook niet het risico dat je zelf te lomp de wond vastpakt ofzo en je konijn kan geen kant op, dus dat lukt echt wel.

Geplaatst:

In de opvang spraken ze van het rammetje mee te laten gaan naar de dierenarts, dat ze veel steun aan elkaar hebben..

Hebben jullie dit gedaan? en als ze dan binnen moet, laat ik het rammetje er dan gewoon bij?

Geplaatst:

Ik heb mijn rammetje mee laten gaan. Hij was meteen heel lief en begon haar te wassen. Hij heeft niet achter haar aan gejaagd. Ik heb ze gewoon lekker bij elkaar gelaten. Is toch fijner om met zijn tweetjes te zijn en iemand te hebben als je je zwakjes voelt.

Mijn voedster was twee dagen een beetje futloos en ik moest haar dwangvoeren en pijnstillers geven. Na die twee dagen at ze eigenlijk gewoon zelfstandig. Na een dag of 5 wist ze volgens mij niet eens meer dat ze een operatie gehad had was weer hartstikke levendig en vrolijk.

Natuurlijk wel uit elkaar houden als de ram de voedster constant opjaagt, ze moet zich ook niet openhalen doordat ze telkens moet wegrennen ofzo.

Geplaatst:

Ik zou ze gewoon een weekje binnen willen houden, het zijn buiten konijnen.. dus misschien het rammetje bij haar laten?

Ze zijn nu samen sinds een dikke 3 weken... haar vorig rammetje is overleden, zou dit gaan als ze nog niet zolang samen zijn?

Ik ga eens kijken voor een binnen kooi voor die periode te kopen..

Geplaatst:

Kun je niet ergens een kooi lenen? Misschien dat er een opvang bij je in de buurt zit, bij de opvang hier kun je tegen betaling van een borg altijd een kooi komen lenen :)

Geplaatst:

in mijn buurt is geen opvang :/

Het knabbelthuisje waar ik ga is op 100km rijden dus vind ik wat ver... zal wel eens gaan kijken in de lokale winkels..zal nog van pas komen als ik met een zieke zit , je weet nooit he

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .