Lucky36 Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Hallo mensenIk zit hier met een probleem met mijn konijn Wonder. Ze heeft last van een poepstaart. Als ik het schoonmaak is het de dag erna weer helemaal bruin.:aww: Ik ben al voor een tijd gestopt met groenvoer maar dat werkt allemaal niet. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen??
Eefje Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Hoeveel droogvoer geef je je konijn en wat voor droogvoer krijgt ze? Iets valt niet helemaal lekker, het is wel belangrijk te achterhalen wat dat dan is.
Lucky36 Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Ik koop altijd 5 kg biks, en dan mix ik er 2 kg muesli doorheen. Ze krijgt dan ong. een half voerbakje per dag. En ze heeft meestal onbeperkt hooi
Lucky36 Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Ik heb het gisteren weer schoongemaakt en vanmorgen zat ze weer helemaal onder....
Eefje Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 (aangepast) Ik zou de muesli even weglaten, dat is geloof ik niet zo goed voor konijnen en het zou zomaar de oorzaak kunnen zijn. Even alleen biks en hooi en kijken hoe het gaat Welke biks voer je? Welk merk? De samenstelling is belangrijk, hope farms supertrio en science selective zijn goede merken met een goede samenstelling. Van Hope farms geef je ongeveer 25 gram per kg lichaamsgewicht van je konijn, van science selective is 15 gram per kg meestal genoeg. Van teveel biks kunnen ze ook plakpoep krijgen. 20 mei 2013 aangepast door Eefje
Aanbevolen berichten