Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen

Ik zit hier met een probleem met mijn konijn Wonder. Ze heeft last van een poepstaart. Als ik het schoonmaak is het de dag erna weer helemaal bruin.:aww: Ik ben al voor een tijd gestopt met groenvoer maar dat werkt allemaal niet. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen??

Geplaatst:

Hoeveel droogvoer geef je je konijn en wat voor droogvoer krijgt ze? Iets valt niet helemaal lekker, het is wel belangrijk te achterhalen wat dat dan is.

Geplaatst:

Ik koop altijd 5 kg biks, en dan mix ik er 2 kg muesli doorheen. Ze krijgt dan ong. een half voerbakje per dag. En ze heeft meestal onbeperkt hooi

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou de muesli even weglaten, dat is geloof ik niet zo goed voor konijnen en het zou zomaar de oorzaak kunnen zijn. Even alleen biks en hooi en kijken hoe het gaat :)

Welke biks voer je? Welk merk? De samenstelling is belangrijk, hope farms supertrio en science selective zijn goede merken met een goede samenstelling. Van Hope farms geef je ongeveer 25 gram per kg lichaamsgewicht van je konijn, van science selective is 15 gram per kg meestal genoeg. Van teveel biks kunnen ze ook plakpoep krijgen.

aangepast door Eefje
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .