Elyse Harren Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Helaas moet ik dit topic openenen...Mijn konijn Snuffie heeft bij haar geslachtsdelen hele grote rode bulten zitten. zeker wel 0,5 cm breed en 1 cm lang. Het zijn 2 bulten die tegen elkaar zitten. Ik weet nou niet zo goed hoe het lichaam van een konijn er uit hoort te zien, maar dit leek mij niet goed. Weer hetzelfde verhaal: Ik moet van mijn ouders afwachten wat het is.... Ik durf dit alleen niet aan maar ik kan haar niet zelf naar de dierenarts brengen.hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Mocht het uitmaken:Ze loopt op stenen(haar ren) verder zit ze op stro. Ze eet en drinkt wel. Als ze gaat liggen springt ze eerst op haar rug en dan rolt ze om naar haar zij. Toen ze zo lag kon ik het duidelijk zien. Ik heb foto's gemaakt maar die zijn denk ik wat onduidelijk.
Domino Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 (aangepast) Ehm.... ik dacht eerst aan een ziekte Syfilis, maar na het zien van de foto's..... het ziet er glad en rozig uit.... weet je wel heel zeker dat het een voedster is en geen ram?? Zo op het oog lijken het mij 2 ballen van een kereltje... Maar ik kan het mis hebben..?De rechterfoto is een kereltje Hoelang heb je je konijn al? En waar heb je haar (hem) vandaan? 19 mei 2013 aangepast door Domino
Elyse Harren Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Ik heb hem/haar uit een dierenwinkel en het geslacht laten controleren bij bij de dierenartsassistentes. er hebben 2 mensen naar gekeken en ik heb zelf ook geprobeert te kijken. Ze is nu 1 jaar.
Elyse Harren Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 (aangepast) hier een betere foto. ik twijfel haha. ik zie nou niet echt een penis of zo. Ook niet als ik daar in dat gebied met mijn vingers druk. (En dan gaat hij/zij bijten:$) veel beter dan dit kan ik niet kijken. en meer stress wil ik het dier niet geven. 19 mei 2013 aangepast door Elyse Harren
Domino Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 (aangepast) Ik denk dat ik je toch kan feliciteren met het hebben van een heuse ram. Of ik moet een gruwelijke fout maken, maar gok van niet. 19 mei 2013 aangepast door Domino
Elyse Harren Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 http://i39.tinypic.com/34rc902.jpg Hier is ook een ram volgens internet. Maar die heeft die ballen niet. Trouwens, als het inderdaad een Ram is dan is mijn andere probleem ook opgelost! Dan kunnen mijn twee konijntjes waarschijnlijk gewoon bij elkaar na castratie!
Domino Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Ja, wacht voor de zekerheid de reactie van andere leden ook nog even af, dan weet je het helemaal zeker. Pin je niet alleen op mijn reactie vast
Elyse Harren Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Haha zeker niet. ik ga voor de zekerheid toch de dierenarts bellen morgen. Voor nog een chek.
Elyse Harren Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Ik heb ook net nog even gekeken.. Alleen het geslachtsdeel is wel rood. en dat was volgens mij weer bij voedsters... Haha. Dierenarts dan maar.
Domino Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Bij een mannetje moet je soms even een beetje drukken om het piemeltje eruit te drukken, maar wel voorzichtig doen hoor. En anders gewoon door de dierenarts laten bekijken.
Eefje Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Dat lijkt me inderdaad een ram. Zitten je konijnen wel apart? Niet dat je straks een nest hebt..
mystique Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Denk ook dat je een heel gezonde konijnenman hebt. :mdr: Mijn eerste gedachte, bij de eerste foto's was dat het misschien ook de geurklieren konden zijn, maar de volgende foto's laten geen twijfel. :mdr:
laaura Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Wow dat zijn beste hahaha maar het is inderdaad een ram, dat zie eigenlijk wel duidelijk!
asti Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Niks geen privacy voor konijnen. Gewoon hup met de blote ballen op internet! :he:Benieuwd wat de dierenarts er van zegt, heb zelf een castraatje en een voedster dus geen vergelijk.
Sonja1990 Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 In mijn ogen zijn dit ook gewoon 2 bewijsstukken van een heer!
Aniek Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Inderdaad een echte ram met flinke ballen haha.Het kan zijn dat je ram een gespleten penis heeft dan lijkt het geslachtsdeel op een voedster.
Jeannine Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Goh, hoe herkenbaar! Zo werd onze Feline ook opeens een Felix, hahaha!!!Geen twijfel mogelijk hoor!
lucadaan Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Haha gelukkig niks ernstigs zo werd ons Bassie maar geen heer Gelukkig kan HIJ hier heeeel oud mee worden
Elyse Harren Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Oh oh oh... wat beschamend whaha. Ik dacht echt aan een voedster omdat er twee dierenarts assistentes naar hebben gekeken, en de dierenwinkel twee keer, en ik ook nog eens whaha. ik geloofde het nooit helemaal, maar het zal wel. zij zouden er wel meer verstand van hebben. Ik zal mezelf maar vaker geloven hihi. Bedankt allemaal!
Lonja Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Hoe oud was hij toen de dierenarts-assistentes gekeken hebben? Als dat onlangs was dan zou ik je wel willen adviseren misschien eens een andere dierenarts te zoeken. Als hij toen nog heel jong was is het een ander verhaal, maar mocht hij al in het bezit zijn geweest van deze ballen dan hadden ze die echt wel gevoeld moeten hebben...
Elyse Harren Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 Het waren de assistentes.. nouja.. in opleiding dan. Even denken hoe oud ze waren hoor... met 8/9 weken haalde we ze uit de dierenwinkel (wat de eigenaar zei in ieder geval) en ongeveer een week of twee later gingen we voor de zekerheid naar de dierenarts.
Eefje Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Bij jonge dieren is het vaak heel lastig te zien, bij dit volwassen exemplaar is het overduidelijk, en ik heb helemaal geen ervaring met geslachtsbepaling :he:
Aanbevolen berichten