Mi3k Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Mijn Floor had ook een periode van heel veel drinken en plassen. Alle onderzoeken wezen uit op niks. Toen hebben ze een drink test gedaan om diabetes insipidus uit te sluiten, ook deze test was negatief. Nu geef ik haar afgemeten hoeveelheden water en dat gaat prima!
Nvy Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 @Mi3k: bedoel je daarmee dat je minder water geeft dan Floor eigenlijk zou willen drinken? Ik heb juist gehoord dat je bij erge dorst ervoor moet zorgen dat er altijd vers water beschikbaar is.
Rian Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Nvy, ik lees op de vorige blz dat jij de urine van je nijnen liet onderzoeken en dat daar niets uitkwam. Toch werd er een antibioticakuur gegeven. Waarom gaf je die als er niets uitkwam? En realiseer je je dat antibiotica voor de nieren ook niet echt bevorderlijk is? (Geen aanval, maar ik begrijp jouw actie niet)
Nvy Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 @Rian, hoewel bij ons het gedrag van onze konijnen nog steeds onopvallend is, is het complete ziektebeeld iets gecompliceerder dan alleen de nieren. Aangezien het hier verder niet over de ziekte van onze beestjes gaat, heb ik de details achterwege gelaten. De AB is aanvankelijk gegeven omdat twee van de vier konijnen een keelonsteking hadden, en na de AB werd het vele plassen en drinken bij alle konijnen minder. Inmiddels zijn de symptomen terug, maar dit maal zonder keelontsteking.Zomaar AB geven zou ik idd nooit doen .
Rian Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Ah oke. Wat is het complete ziektebeeld dan? (nieuwsgierig...) Hebben ze dat allemaal?
Mi3k Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 @Mi3k: bedoel je daarmee dat je minder water geeft dan Floor eigenlijk zou willen drinken? Ik heb juist gehoord dat je bij erge dorst ervoor moet zorgen dat er altijd vers water beschikbaar is.Hoi Nvy, ik geef inderdaad de 50-150 ml/kg die mijn konijntje zou moeten krijgen. Ik ben 3 keer bij de dierenarts geweest met dit probleem, ze heeft zelfs contact gehad met het dierenziekenhuis in Utrecht, en dit blijkt de beste oplossing. De urinebrand werdt ook steeds erger.Floor is helemaal happy en gedraagt zich niet anders dan tijdens en voor haar "drink" periode.
Boefje Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 Ik heb Noellie nu bijna drie weken fenbedrops gegeven. Ik vond het wel prima zo en ben er ook sinds gisteren mee gestopt. Er zijn geen zwembaden meer te bekennen in de poepbak en ze drinkt niet meer zoveel. Ik zou het heel jammer vinden als ze toch EC heeft en het daardoor is gekomen. Ik weet hoe het is met Ec. Bailey heeft het namelijk ook en dat komt ook altijd terug met verrassingsaanvallen waarbij je het bijna niet door hebt. Zo ook met zijn oogjes. Helaas dankzij slechte diagnose van de dierenarts had hij niet op tijd de juiste medicatie meegekregen en is daardoor 1 oogje helemaal naar de kloten. Ik ben daar nog steeds mee bezig na een jaar en zal alleen maar erger worden vrees ik.
Aanbevolen berichten