Jetsel Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Hoi!Ik moest vandaag met mijn rat naar de DA, en besloot om mijn nijnen mee te nemen voor hun vaccinatie. Ze zijn verder nog gecheckt, en waar nodig wat nageltjes geknipt. Alles was prima met ze, al was Stamper nog wat mager. Maar, nu een paar uur later, liggen ze languit met hun oortjes naar achter er heel duf bij. Is dit normaal? Of kan het ook door de stress komen die ze vanochtend hebben gehad? Ze hebben btw meteen de andijvie aangevallen die ik had klaargelegd, ze eten dus wel gewoon .
Annelies en Basje Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Mijn DA zegt dat nijntjes wel een beetje kunnen weten van hun inentingen, als je de bijsluiter van de inenting (novibac geloof ik) even opzoekt zal dat waarschijnlijk ook bevestigd worden. Er zo snel al van weten lijkt mij wel heel erg snel, ik denk dat het dan eerder de stress was
Lonja Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Wat bedoel je met weten Annelies en Basje? Er zijn wel bijwerkingen vermeld in de bijsluiter maar dat gaat over bultjes en zo.Dit klinkt mij eerder als gewoon de stress van naar de dierenarts gaan.
Annelies en Basje Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Ik had het inderdaad over een bultje/bobbeltje op de plaats van inenting. Als wij dat als mens krijgen na een inenting voelt die spier een beetje stijf aan, en ik ga er eigelijk een beetje van uit dat dat bij konijntjes niet anders is, dat ze dat bultje voelen. Op die manier zouden ze er volgens mij mogelijk van kunnen weten Maar zoals ik al zei acht ik de kans veel groter dat het om een stress-reactie gaat.
Lonja Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Oh maar er komt geen bult op de plaats van inenten als het goed is hoor. Dat was met de oude enting, met Nobivac niet als het goed is. Wel kan een bijwerking zijn dat er bultjes met korstjes op de minder behaarde lichaamsdelen komen zoals neus, randjes van de ogen en op de oren. Naar mijn idee voelt een konijn niets van een enting en zeker niet achteraf nog. Heb nu 5 keer verschillende konijnen met Nobivac geënt zien worden en ze reageren niet eens op het prikje. Heb enkel 1 keer gehad dat er een bultje op 1 oor kwam. Dat is nu meer dan een jaar geleden en nog steeds is daar een littekentje van te zien. Maar verder geen vreemde dingen. Wel reageren ze vaak door languit te gaan liggen en te suffen na stress en niet alleen na de enting.
Jetsel Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Geplaatst: 11 mei 2013 Het zal de stress wel geweest zijn dan! Ze zijn nu gelukkig weer helemaal zichzelf! Ik heb nog geen bultjes gespot, maar deze kunnen geen kwaad begrijp ik?
Lonja Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Nee idd als ze zijn zoals ik ze omschrijf dan is dat een normale bijwerking zoals vermeld in de bijsluiter en heeft geen invloed verder
Aanbevolen berichten