Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net geprobeerd de medicijnen te geven. te pijnstilling zit erin maar de antibiotica nog niet. Ze spartelen en doen alles om te ontsnappen. Ik dek hun ogen al af maar het werkt niet echt goed. Flapje Had zich uit mijn moeders handen gesparteld en was dus een beetje gevallen. ze schrok even maar liep daarna gewoon weer verder. Heb de wond nog niet kunnen controleren maar heb hem sowieso nog niet gezien omdat ik ze met rust wil laten en niet de hele tijd wil oppakken. Over een half uur ga ik de antibiotica nog eens proberen. De appelmethode kan ik helaas niet gebruiken omdat ze nog niet echt meteen eten.De nieuwe methode is naast het hok gaan zitten, een handdoek over ze heen, in de houdgreep, en het in een keer er in spuiten. Hopelijk gaat het lukken

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Met veel moeite de antibiotica er half in gekregen. spartelen zijn ze goed in en met hun wond vind ik dat behoorlijk beangstigend. Iemand nog een idee?

Geplaatst:
@Iris Q: Als je met z'n tweeén ben, in een handdoek wikkelen. De ene houd het konijn vast en de ander kan het zo in het bekje spuiten.

Oke dankjewel ga het straks eens proberen. ze lopen alleen weg als we met de handdoek aankomen maar dat los ik wel op

Geplaatst:
Wat ik geleerd heb bij de DA, is een handdoek open leggen in een bak. Hier ze inlokken, en dan de handdoek dichtvouwen.

Zo hoef je haar niet op te tillen.

slim bedankt voor de tip

Geplaatst:

Hier waren de keuteltjes pas na een paar dagen weer helemaal normaal.

Ik deed de eerste keer het ook met de handdoek truc. Maar omdat Serenay toch wel erg gestrest was heb ik haar daarna in een hoek van het hok gejaagd en toen het spuitje opzij in haar bekje gedaan. Dit ging een stuk relaxter. Misschien dat je dat kunt proberen want dan hoef je haar niet op te pakken. Ik heb de wond na de eerste keer ook niet meer gecontroleerd. Gelukkig lagen ze een paar keer languit en kon ik het toen even goed bekijken. Deze week stond Mollie tegen de tralies op en kon ik ook nog even snel kijken.

Echt het gaat iedere dag een stukje beter let maar op.

Knuffels Belleke

Geplaatst:
Hier waren de keuteltjes pas na een paar dagen weer helemaal normaal.

Ik deed de eerste keer het ook met de handdoek truc. Maar omdat Serenay toch wel erg gestrest was heb ik haar daarna in een hoek van het hok gejaagd en toen het spuitje opzij in haar bekje gedaan. Dit ging een stuk relaxter. Misschien dat je dat kunt proberen want dan hoef je haar niet op te pakken. Ik heb de wond na de eerste keer ook niet meer gecontroleerd. Gelukkig lagen ze een paar keer languit en kon ik het toen even goed bekijken. Deze week stond Mollie tegen de tralies op en kon ik ook nog even snel kijken.

Echt het gaat iedere dag een stukje beter let maar op.

Knuffels Belleke

Okey kan ik dat ook eens proberen, ze zijn nogal dwars en bewegen hun kop superveel. nog 7 keer zullen we dan maar even aftellen. en volgende week vrijdag terug voor controle

Geplaatst:

Hoop dat de nieuwe handdoek manier gaat werken. Jammer dat het niet met een appeltje lukt. Wij gaan zo naar de DA, de hechtingen heeft ze eruit gebeten. Gelukkig geen bloed en de wond ziet er best netjes uit, maar de DA wou het even controleren. Succes iris

Geplaatst:

Net geprobeerd de medicijnen te geven maar ze doen er alles aan om te voorkomen dat ze het binnenkrijgen. Ik heb ze in een handdoek gewikkeld en vastgehouden, maar ze spartelen zo erg dat je de kans niet krijgt om het te proberen. In een hoekje drijven werkte helaas ook niet ze laten het allemaal echt niet toe. Was er wel achter gekomen dat ze vannacht toch een beetje appel hebben gegeten en vanmorgen dus weer wat gegeven en beide hebben het gegeten. heb nu beide een stukje met antibiotica in het hok gelegd maar weer weigeren het te eten. als het over een kwartier niet op is moet ik weer wat nieuws gaan verzinnen. Ben een beetje radeloos nu. De pijnstilling hoeven ze niet meer maar ben bang als ze de antibiotica niet binnenkrijgen de wond gaat ontsteken

Geplaatst:

Ik kreeg geen AB mee alleen pijnstilling. Al;s het zo'n gevecht is misschien toch maar laten????

Of toch iedere keer een beetje op appel of een stukje brood. Brood doen ze hier een moord voor. Misschien dat je dat kan proberen een klein stukje gedroogd bruin brood.

Het is altijd zoeken naar iets wat ze wel eten. Of een manier waar je de medicatie wel mee binnen krijgt.

Succes ermee. Knuffels Belleke

Geplaatst:

Ze eten wel brood maar eten het geloof ik niet als er AB op zit net zoals bij de appel. Ik denk dat is het blijf proberen door het op de pootjes te smeren ook al krijgen ze dan wat minden binnen

Geplaatst:

Hai Iris, wat vervelend dat het niet lukt, ik heb antibiotica en pijnstilling in 1, dat scheelt. Wat ik deed bij de appel was er sneetjes in maken en dan laten intrekken. Ze eet de helft uit mijn hand en de andere helft verdwijnt na een half uur. Zo niet ga ik weer rustig bij d'r zitten en eet ze weer een stukje. Hoe lastig ook probeer zelf niet te stressen, want dat voelen ze. Gewoon lekker rustig bij ze zitten en proberen. Succes

Geplaatst:
Hai Iris, wat vervelend dat het niet lukt, ik heb antibiotica en pijnstilling in 1, dat scheelt. Wat ik deed bij de appel was er sneetjes in maken en dan laten intrekken. Ze eet de helft uit mijn hand en de andere helft verdwijnt na een half uur. Zo niet ga ik weer rustig bij d'r zitten en eet ze weer een stukje. Hoe lastig ook probeer zelf niet te stressen, want dat voelen ze. Gewoon lekker rustig bij ze zitten en proberen. Succes

Dankjewel ga het eens proberen door het te laten intrekken. Ik had ze gisteren uit elkaar gezet Maar zijn op de een of andere manier toch weer Bij elkaar gekropen. op de stukjes appel die ik had neergelegd zat op beide maar een helft van de hoeveelheid. vanmorgen waren ze weg. Maar ik weet nou natuurlijk niet wie ze gegeten heeft.

Geplaatst:

Helaas werkte dit ook niet. Heb ook de stukjes appel teruggevonden van gisterenavond. ze hadden ze verstopt onder de handdoek. Ik smeer het gewoon op hun pootjes en hoop dat ze zo genoeg binnen krijgen. Wanneer moet ik eigenlijk stoppen met het onbeperkt voeren?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .