Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Bb'ers

Mijn 2 konijnen Flip, Grijsje, zijn overleden in een hok! Eerst Flip & een poosje daarna Grijsje? In hetzelfde hok,

ik ben erg bang dat Flip een ziekte had en dat heeft overgedragen aan Grijsje :( mijn andere 2 konijnen Bo & Parel zitten daar ook nog wel eens in, maar als 1 van hun nou daar ook sterft?

Bedankt voor het luisteren ! :mdr:

Geplaatst:

Heb je het hok goed schoongemaakt met iets dat bacteriën dood zoals dettol? Anders is het niet slim om je andere konijnen er in te doen, misschien hangt er een ziekte of bacteriën in.

Geplaatst:

Als 1 van hen sterft euhm.. Moet je nog een begrafenis/crematie regelen. Ik veronderstel dat je tips wilt om dat te voorkomen, hoewel je dat niet schrijft?

Ik denk dat het in dat geval belangrijk is uit te zoeken wat Flip en Grijsje mogelijk hadden. Wanneer je dat weet (of een vermoeden hebt) kan je kijken hoe je het kan voorkomen. Voorlopig zou ik het hok even heel goed schoonmaken met detol of iets anders bacteriedodend, en dan enkele dagen goed laten luchten voordat Bo en Parel er in mogen.

Ik denk verder ook dat het in de toekomst misschien miserie kan voorkomen als je eerst vragen stelt en nadien je konijnen pas blootstelt aan mogelijk gevaar. Ik dit geval had dat betekend dat je eerst was komen vragen wat te doen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .