Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over de docering van Panacur Rabbit 18.75 orale paste.

Dit is een tube met doseringen aangegeven met streepjes en een soort karteltjes.

Volgens de bijsluiter is 1 karteltje een dosering voor 2,5 kilo.

Nu weegt mijn konijn maar 1250 gram en zou ze dus de helft moeten hebben, maar dat is erg lastig te doseren. Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst:

Inderdaad een half streepje doen, dat is wel te doen op zich a.d.h.v. die karteltjes. Je kunt het dan het beste ruim afstellen, beter een beetje te veel dan te weinig. Het is echt onmogelijk om hier een hele precieze hoeveelheid mee te geven, tenzij je konijn toevallig 2,5-5-7,5 kg o.i.d. weegt. Ik snap persoonlijk niet dat ze dat niet aangepast hebben, ze hebben gewoon een andere sticker gedaan op de pasta voor honden/katten.

Geplaatst:

Volgens de bijsluiter is 1 karteltje (de helft van een streepje) al de dosering voor 2,5 kilo, dus ze moet nog eens de helft van zo'n karteltje hebben. Ik vind het maar erg onhandig inderdaad. Had speciaal deze besteld, omdat ze bij de DA meestal alleen voor katten en honden hebben. Dacht het voor mezelf gemakkelijker te maken door het speciaal voor konijnen te bestellen.

Geplaatst:

Volgens mij is één karteltje wel de helft van een streepje. Maar ik heb geen verpakkingen bij de hand hier, dus kan het niet nakijken. Is wel simpel uit te rekenen door het aantal streepjes te tellen, dan de inhoud delen door het aantal streepjes en te kijken wat je dan nog aan werkzame stof overhoudt. Als het goed is is dat 50 mg per streepje en ben jij 25 mg nodig.

Nee, helaas is deze verder exact hetzelfde als die voor honden en katten.

Geplaatst:

Klopt inderdaad dat 1 karteltje de helft van 1 streepje is. Maar er staat dat 1 karteltje voor 2,5 kilo is. Ik vind het zelf ook vreemd, want dacht eerst ook dat ze gewoon 1 karteltje moest krijgen. Ik zal het nog eens narekening. Bedankt voor je reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .