Ga naar inhoud

Mannetje last van geslachtsorgaan


Laptopmuis

Aanbevolen berichten

Hallo

Wist niet hoe ik het netjes moest omschrijven. Maar we hebben een hangoor zitten die erg stinkt uit zijn geslachtsorganen. Ook blijft zijn piemeltje maar buiten het lichaam steken, hij trekt niet in.

De dierenarts had het nog nooit gezien, dus probeer ik hier informatie te vinden. Anders moeten we naar een konijnkundige dierenarts en dit is eventjes rijden. Maar als het moet, dan moet het.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb één keer een rammetje gehad die tijdens de koppeling zo opgewonden werd dat de boel niet meer naar binnen wilde, toen is zijn piemeltje ook enorm opgezwollen en al vrij snel zat er vuil etc om. Uiteindelijk is het met een poosje goed koelen weer goed gekomen. Wel eerst goed schoonmaken en dan pas koelen. Ik weet niet in hoeverre dit vergelijkbaar is, maar dat is mijn enige ervaring hiermee. Ik kan mij voorstellen dat als er in zo'n situatie niks gedaan wordt, dat het dan gaat ontsteken waardoor het gaat stinken. Wellicht toch een goed idee om naar je konijnkundige arts te gaan want zo'n ontsteking kan wel aardig uit de hand lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontstoken is het niet, is normale kleur. We maken het nu iedere dag goed schoon

Misschien toch maar het ritje wagen dan. Morgen nog eens kijken of het niet al weg is.

Kan zijn dat hij inderdaad erg opgewonden is, heeft altijd alleen gezeten en nu zijn er zoveel konijnen, nieuwe geuren en ook dames natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, maar hij heeft dit zelf nog niet gezien of meegemaakt. Net zoals wij en jou.

Heeft ook rondgebeld, maar andere artsen in de praktijk wisten ook niet hoe het kwam.

Gisteren hebben we het een beetje gekoeld en helemaal schoongemaakt. Het stinken is nu weg, maar is nog niet helemaal ingetrokken. Vanmiddag volgende poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben van die koel dingen (ben de naam eventjes kwijt) voor in de zomer. Die moet je dan in de diepvries leggen. We hebben hem er eventjes ingelegd zodat die wat kouder was en dat hebben we er tegenaan gehouden. We moesten het konijn wel goed vasthouden, maar nu met de tweede keer ging het dus gewoon weer terug.

Zo zag het bij ons konijn ook ongeveer uit, maar het puntje had hij er ook uithangen, dus echt een heel stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier al geprobeerd met een loempia!

Maar lukte niet :(

Waar houd je het dan tegen aan? Het uitsteeksel of dat opgezwollen dingetje waar het uit komt zeg maar, Ik heb ook geen idee wat ik allemaal zie. Kwam er ook bij toeval achter, normaal als hij op de vrouw heeft gereden en ik pak hem op trekt hij hem meteen in...

Anders ga ik morgen toch maar naar de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kwamen erachter toen hij steeds naar zijn kont aan het happen was. Had er duidelijk last van. Maar toen hij kwam had hij dit nog niet. Misschien ook van de opwinding gebeurd. We hebben het er gewoon tegenaan / opgehouden. Moeilijk uit te leggen haha :P.

Gisteren zagen we iets verbetering maar hij was het echt zat (begon echt hevig tegen te stribbelen). Vanmiddag verder gegaan en opeens was het verdwenen!

Morgen nog eens kijken of het nu ook echt over is.

Is nu ook weer een stuk vrolijker en opgewekt. Misschien oude mannen kwaaltje, hij is namelijk al 6 jaar :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .