Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Anne en ik ben nieuw op het forum.

Ik heb altijd een konijn gehad (Fluffy), maar deze is helaas verkocht.

Mijn vriendin heeft een konijntje, Stampertje. Vorige zaterdag appte ze me dat Stampertje heel hard bloedde.

Ik vroeg waar en waarom.

Ze had blijkbaar geprobeerd de nagels te knippen maar heeft in het vel tussen de nagels geknipt. Ze zei dat het heel erg hard bloedde.

Ik zei dat ze naar de dierenarts moest gaan. Dat mocht ze niet alleen. (Ze was alleen thuis).

Gisteren hadden ze ook geen tijd om naar de dierenarts te gaan.

Vandaag ga ik met haar mee naar de dierenarts. Ze heeft het pootje niet verbonden en ze weet niet hoe het nu met Stampertje gaat. Ik denk dat ze niet durft te kijken. Ik heb haar gevraagd of hij piept, en dat deed hij niet. Hij gebruikte het pootje niet meer, maar likte het wel schoon. Het heeft later nog een keer gebloed.

Ik ga zometeen naar mijn vriendin heen, maar ze weet niet zeker of ze naar de dierenarts gaat. Wat als ze niet meer wil, is dat dan erg voor Stampertje? Want ik belde haar en ze wist niet of ze nog naar de dierenarts wou..

Groetjes mij.

Geplaatst:

Op zich is het niet erg om in een nageltje te knippen, maar het moet niet zo zijn dat hij nu nog steeds last heeft, dan zou ik zeker even naar de dierenarts gaan. Dat is echt niet normaal. Het is wel normaal dat het enorm bloed als een nageltje afbreekt of je in het leven knipt, dus daar hoef je je niet direct zorgen om te maken. Maar nogmaals, als hij nu nog last heeft dan klopt het niet helemaal.

Geplaatst:

Altijd lastig dit soort vragen, wij zijn hier geen dierenartsen natuurlijk. Als haar konijn inmiddels het pootje weer goed gebruikt, het niet meer bloedt en het konijn verder ook normaal doet dan zal het wel zijn meegevallen. Als het ook maar enigszins 'anders' is.. dus hinken, mank lopen, nog veel aan het pootje likken, niet goed eten, suf zijn... meteen naar de dierenarts! Het kan gaan ontsteken namelijk. Voor ons is het zo niet in te schatten hoe ernstig het is. Je kan ook beter een keer te veel naar de dierenarts gaan dan te weinig wat dat betreft. Misschien durf jij wel even goed naar het pootje te kijken en kan jij een goede inschatting maken.

Geplaatst:

Ik ga zo ook naar mijn vriendin, dan ga ik even kijken. Volgens haar gebruikt hij het pootje niet, dus ik zou haar wel even duidelijk maken dat ze naar de dierenarts moet! Heel erg bedankt! Ik zou vanavond als ik tijd heb zeggen wat er is gebeurd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .