Ga naar inhoud

Kettingpoep


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Als t trosjes poep zijn zijn t blindedarmkeutels ,heel normaal. maar normaal gesproken eten de konijnen die meteen op omdat er veel voedingsstoffen inzitten en dan kom je ze niet tegen.

Als t kettingen zijn dan is je nijn aan t verharen en heeft hij haren opgelikt, die komen er dan ook weer uit :)

aangepast door lucadaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je konijn slecht (= niet?) eet en je veel kettingkeutels vindt is een bezoekje aan de dierenarts geen overbodige luxe. Misschien is je konijn verstopt, daar moet snel naar gekeken worden, als je konijn niet eet moet je echt vanavond nog gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het verharen krijgt je konijn gemakkelijk haar binnen tijdens het poetsen/likken van zijn vacht. Juist tijdens het verharen is het heel belangrijk dat ze goed eten, vooral veel hooi. Met het hooi/voer gaat ook het haar gemakkelijker door het spijsverteringskanaal en voorkom je verstopping. Flink hooi eten is dus het beste, eventueel probeer je lekker kruidenhooi.

Maar als je konijn al minder eet en bijna geen lekkere blaadjes (wat de meesten lekkerder vinden dan hooi), komt hij wel in de gevarenzone. Hoe minder eten in de darmen, hoe minder gemakkelijk het haar weer met de keutels naar buiten komt en hoe meer kans op verstopping.

Hij moet dus echt goed eten! Vind je nog wel steeds de normale hoeveelheid keutels?

Er wordt inderdaad vaak Prozyme aangeraden of verse ananassap. Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Mijn konijnen eten gelukkig veel hooi, maar ook zij zijn momenteel flink in de rui en ik ben dus extra alert. Houd het wel erg goed in de gaten en probeer de spijsvertering goed gaande te houden. Ga anders tijdig naar je dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .