KimberlyS Geplaatst: 3 mei 2013 Geplaatst: 3 mei 2013 Gister is er een hangoortje bij ons komen wonen, heel leuk en levendig beestje.Maar hij had gister avond normale keuteltjes en toen ik vanmorgen even ging kijken zag het konijntje plak keuteltjes/diaree heeft. Ik heb heel wel vaker mee te maken gehad, maar dit keer vind ik het toch raar.Hij heeft geen andere voeding gehad, of iets anders.. Zijn voerbakje was vanmorgen ook helemaal leeg en ik heb me ook aan de juiste hoeveelheid gegeven. En hij is nog steeds even vrolijk. Dit kan ook door de stress komen, toch?
lucadaan Geplaatst: 3 mei 2013 Geplaatst: 3 mei 2013 Ja idd kan door stress komen,of groenvoer wat hij niet verdraagt.Houd t goed in de gaten dat hij niet uitdroogt Hij moet zeker goed hooi eten! De darmen moeten blijven werken.Ik heb ook nog een jonkie hier en die krijgt onbeperkt biks tot 5 maanden, moet dat bij jou niet?
KimberlyS Geplaatst: 3 mei 2013 Auteur Geplaatst: 3 mei 2013 Nee hij krijgt onbeperkt hooi, maar zijn hoeveelheid voer is van te voren al bepaald. Ik geef alleen mijn volwassen konijnen onbeperkt eten. Ik geef hem 3x op een dag op vaste tijden voer, hij hoeft echt niet te verhongeren. Als het goed is heeft hij altijd voer, maar dan word het verdeeld over 1 dag. Voor hem ook heel belangrijk, want hij is al een beetje aan de stevige kant.
Sher Geplaatst: 3 mei 2013 Geplaatst: 3 mei 2013 Is het diarree, of zijn het blindedarm keuteltjes? Volgens mij hebben kleine konijntjes wel vaker dat ze die laten liggen.
KimberlyS Geplaatst: 3 mei 2013 Auteur Geplaatst: 3 mei 2013 blindedarm keuteltjes, maar daar had hij gister avond geen last van.
belleke Geplaatst: 3 mei 2013 Geplaatst: 3 mei 2013 Onbeperkt biks lijkt me juist erg ongezond. Onbeperkt hooi is prima.Het komt vaker voor dat kleintjes diarree hebben,. Hun darmstelsel is er gevoelig. Ben alert kleintjes zijn vaak ook snel ondervoed en doodziek.Eet het kleintjes goed vooral hooi, eventueel wat kruiden. Maak eventueel hooit thee of bramenblad thee.Hoop dat het inderdaad gewoon even blindedarm keutels zijn en niets anders.Knuffels belleke
KimberlyS Geplaatst: 3 mei 2013 Auteur Geplaatst: 3 mei 2013 (aangepast) Ik durf wel te zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb daarmee, maar ik heb nog bijna nooit meegemaakt dat een konijntje daar ineens last van heeft. Dus ik hoopte eigenlijk dat het door de stress kwam, ik wou even wat bevestiging.Dankjulliewel voor de snelle reacties! 3 mei 2013 aangepast door KimberlyS
Aanbevolen berichten