Ga naar inhoud

Kruidendroogmachine


belleke

Aanbevolen berichten

O dat lijkt me wel handig bij salie drogen. Kun je van tevoren al smudge sticks maken. Maak je eigen smudge stick. :P Voor de mensen die denken: waar-hebbie-t-over? Dat is een bosje gedroogde salie en die gebruik je om je huis te zuiveren. Je steekt m aan en loopt door je huis. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, denk je over konijnen te lezen krijg je ineens tips om je huis te zuiveren :-) mooi!

O dat lijkt me wel handig bij salie drogen. Kun je van tevoren al smudge sticks maken. Maak je eigen smudge stick. :P Voor de mensen die denken: waar-hebbie-t-over? Dat is een bosje gedroogde salie en die gebruik je om je huis te zuiveren. Je steekt m aan en loopt door je huis. ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heleboel salie staan. Maar weet niet of de konijnen dat mogen hebben. En met een brandende tak door het huis lopen lijkt me niet zo verstandig want dan ben ik bang dat de boel in de fik vliegt.

Vandaag weer een nieuwe lading gemaakt. Paardenbloem bladeren, worteltje en appeltjes en nog een mengsel van thijm, peterselie-munt.

Nu moet alles weer groeien. Ik ga snel op zoek naar een onbespoten veldje met paardenbloemen en weegbree.

Het ruikt trouwens heerlijk in huis.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit tegen op internet op een site van de hangorenclub.

Het beste kunt na droging de kruiden luchtdicht afvriezen -40oC in een vriesvak zodat u er zeker van bent dat deze ongedierte/schimmel vrij zijn, en daarna het beste te bewaren in het donker in een goed afgesloten zak of emmer.

Ik weet niet of ik dit nu wel of niet moet doen. Komt er dan niet meer vocht bij?

Heeft iemand hier ervaring mee?????

Ik heb al heel wat bakjes gevuld.

Vanmiddag in een groot weiland vol met brandnetels en paardenbloemen een grote zak vol geplukt en nu weer lekker drogen.

Ik vind het echt leuk om nu zelf spullen te drogen.

Maar weet dus inderdaad niet hoelang het allemaal goed gaat blijven enz.

Ervaringen van mensen die ook drogen voor hun konijnen zijn welkom.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je huis vliegt er niet door in de fik hoor. Het gaat roken meer niet. ;)

Mij zegt het weinig Belleke, sorry. Enige wat ik tot nu toe hier heb gedroogd is kamille. En dit jaar komen er salie, echinacea en goudsbloem bij. En misschien een beetje citroenmelisse en lavendel (geurkussens!).

Is wel leuk he, zo puur natuur bezig zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mei069_zps17934900.jpg

Omdat ik ergens gelezen had dat de kruiden beter in glas bewaard konden worden dan in plastic bakken. Heb ik een voorraadje inmaakpotten opgehaald en daar leuke etiketten op gemaakt en mijn kruiden in gedaan.

Vind het ook nog eens erg leuk staan.

Konijnen vinden ze trouwens heerlijk vooral de brandnetels hahah was lachen net lady en de vagebond zaten te trekken aan een blaadje.

Munt heb ik juist weggegooid voelde een beetje vochtig aan. Maar het groeit als kool in de tuin dus gewoon weer lekker gaan drogen.

Heb ook nog appeltje en worteltjes gedroogd ging ook prima. Wel een hoger stand gebruikt.

Tips zijn natuurlijk altijd nog welkom.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .