shazz Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Mijn lola heeft een beetje rare kleur urine in dr toilethoekje zie ik net... Ze heeft niks roods gegeten en gedraagt zich niet anders dan normaal. Wel denk ik dat ze niet genoeg drinkt uit d'r schaaltje op het balkon en ze heeft gisteren lang losgelopen, dus het kan zijn dat ze niet genoeg heeft gedronken. Wat denken jullie? Donkere urine of bloed? Bezoekje dierenarts?
Sonja1990 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Normale konijnenurine is doorgaans lichtgeel van kleur, maar door blootstelling aan de atmosfeer kunnen chemische verbindingen in de urine oxideren tot een donkergele, oranje, rode of zelfs donkerbruine kleur. Dit is niet ongewoon en wijst – op zichzelf – niet noodzakelijkerwijs op een gezondheidsprobleemEven stukje tekst van hetkonijn.nlHier hebben ze ook wel eens oranje of rood achtige urine. De eerste paar keren raakte ik daar ook van in de stress maar nu weet ik dat het gewoon kan. Als mijn konijnen zich echt raar zouden gedragen ga ik er natuurlijk mee naar de dierenarts maar doorgaans maak ik me geen zorgen over de kleur van de urine Ik weet niet of ze veel groente eet, want daar halen ze ook hun vocht uit natuurlijk. Of ze genoeg drinkt kan ik van hier af niet bepalen
Jolien_1999 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Donkere urine, ik heb een foto gezien van gewone konijnenurine en konijnenurine waar bloed inzit. De gewone konijnenurine was echt donkerrood en diegene met het bloed zat er was de urine wit met rode vlekken in. Het kan ook zijn dat ze wortel heeft gegeten en dat daardoor de urine een beetje oranje/rood is geworden.XxxJolien
Sonja1990 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Op internet stond dat je bloed in de urine niet eens met het blote oog kan zien?!
Domino Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik denk dat het in reactie met het zaagsel ook donkerder wordt, dat is hier ook zo met de houtkorrels.
Annelies en Basje Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik heb deze kleur urine al gezien bij Bas, die was verkleurd door wilgentak. Is het ook niet zoiets bij jou?
JipenTeun Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Urine + zaagsel geeft inderdaad ook vaak zo een kleurtje! Misschien kun je even iets van een witte handdoek in t wc'tje leggen en de volgende plas afwachten? Dan kun je zien of het toch misschien bloed was, en zo niet dan ben je zelf ook weer gerustgesteld!
Junior Geplaatst: 1 mei 2013 Geplaatst: 1 mei 2013 Nee, meid! Ik heb het zelfde meegemaakt, krijgt je konijn wortell, Dan gebeurd dat,En wat ook zou kunnen:Als de mens niet genoeg drinkt op een dag krijg je rood/oranje urine. Dat is ook misschien naar met daat beesie..En de kleur urine op de foto is het zelfde als mijn konijn.
shazz Geplaatst: 1 mei 2013 Auteur Geplaatst: 1 mei 2013 Ik ben gerustgesteld. Weet niet welke van de mogelijkheden het was, maar alshet geen kwaad kan weet ik genoeg!
Aanbevolen berichten