Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn lola heeft een beetje rare kleur urine in dr toilethoekje zie ik net... Ze heeft niks roods gegeten en gedraagt zich niet anders dan normaal. Wel denk ik dat ze niet genoeg drinkt uit d'r schaaltje op het balkon en ze heeft gisteren lang losgelopen, dus het kan zijn dat ze niet genoeg heeft gedronken. Wat denken jullie? Donkere urine of bloed? Bezoekje dierenarts?

20130430_1433001.jpg

Geplaatst:

Normale konijnenurine is doorgaans lichtgeel van kleur, maar door blootstelling aan de atmosfeer kunnen chemische verbindingen in de urine oxideren tot een donkergele, oranje, rode of zelfs donkerbruine kleur. Dit is niet ongewoon en wijst – op zichzelf – niet noodzakelijkerwijs op een gezondheidsprobleem

Even stukje tekst van hetkonijn.nl

Hier hebben ze ook wel eens oranje of rood achtige urine. De eerste paar keren raakte ik daar ook van in de stress maar nu weet ik dat het gewoon kan. Als mijn konijnen zich echt raar zouden gedragen ga ik er natuurlijk mee naar de dierenarts maar doorgaans maak ik me geen zorgen over de kleur van de urine :)

Ik weet niet of ze veel groente eet, want daar halen ze ook hun vocht uit natuurlijk. Of ze genoeg drinkt kan ik van hier af niet bepalen ;)

Geplaatst:

Donkere urine, ik heb een foto gezien van gewone konijnenurine en konijnenurine waar bloed inzit.

De gewone konijnenurine was echt donkerrood en diegene met het bloed zat er was de urine wit met rode vlekken in. Het kan ook zijn dat ze wortel heeft gegeten en dat daardoor de urine een beetje oranje/rood is geworden.

XxxJolien

Geplaatst:

Urine + zaagsel geeft inderdaad ook vaak zo een kleurtje! Misschien kun je even iets van een witte handdoek in t wc'tje leggen en de volgende plas afwachten? Dan kun je zien of het toch misschien bloed was, en zo niet dan ben je zelf ook weer gerustgesteld!

Geplaatst:

Nee, meid! Ik heb het zelfde meegemaakt, krijgt je konijn wortell, Dan gebeurd dat,

En wat ook zou kunnen:

Als de mens niet genoeg drinkt op een dag krijg je rood/oranje urine. Dat is ook misschien naar met daat beesie..

En de kleur urine op de foto is het zelfde als mijn konijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .