Reille Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Het konijntje dat wij gisteren uit het asiel hebben gehaald lijkt verkouden. Als hij op schoot zit hoor ik hem pruttelen en vanochtend trof ik hem aan te een enorme snotneus :-(. Wat te doen? Mijn eigen vroedster zit in hetzelfde verblijf buiten, maar ze negeren elkaar nog.
nini Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 ik zou toch even langs de dierenarts gaan want het kan misschien snot zijn en dat is erg besmettelijk ook voor je andere konijn.en dan kan de dierenarts hem meteen behandelen.
Stamper2011 Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Zover ik weet moeten konijnen met snot zo snel mogelijk behandeld worden. Er zit dus niks anders op dan zo spoedig mogelijk een afspraak bij de dierenarts te maken. Wel vervelend dat het asiel hier niks over heeft gezegd. Je zou denken dat het hun ook opgevallen moet zijn. Nou maar hopen dat jouw voedster het niet krijgt. Ik weet eigenlijk niet of zij uit voorzorg ook meteen behandeld moet worden.
asti Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Als het asiel dit al niet is opgevallen zou ik ook even algehele check laten doen voor de zekerheid. Komt vast wel goed verder hoor.. mijn eerste konijn kwam ook vrij ziek bij mij terecht maar is er helemaal bovenop gekomen. Het is een beetje rare start maar daardoor krijg je ook meteen wel een hechte band samen. Succes!
Reille Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Geplaatst: 28 april 2013 Ik ben even terug gegaan naar het asiel en het is inderdaad snot. Ook was hij sinds gisteren bijna een ons afgevallen. Hij moet nu gedwangvoedered worden en ab krijgen. Hij blijft nu even daar en morgen bel ik om te vragen hoe het gaat. Ik twijfel nu wel heel erg om een ander konijn te nemen. We hebben gisteren nl erg getwijfeld tussen 2 konijnen. Ik vind dat allen zo zielig voor deze. Overigens heb ik ook ab voor mijn eigen konijn gekregen voor het geval zij ook besmet is. Hoe lang duurt dat voordat je kunt zien of zij het evt ook heeft?
Lonja Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Snot is iets wat heel erg veel konijnen gewoon altijd bij zich dragen zonder dat het tot uiting komt. Daar kan je jaren op wachten om te zien of ze het ook heeft en dan weet je nog niks. Dus het antwoord is eigenlijk: Dat weet je nooit, je weet pas zeker dat ze het hebben op het moment dat ze symptomen krijgen. Er zijn wel meer van dat soort ziektes die konijnen bij zich dragen zonder dat ze er ooit ziek van worden. Pas als de weerstand omlaag gaat (vaak door stress) dan steken deze ziekten ineens de kop op. Dus het kan goed zijn dat dit konijn in de opvang inderdaad niets leek te mankeren en door het verhuizen pas ziek is geworden.Ik lees af uit het feit dat hij gedwangvoerd moet worden dat hij ook gestopt is met eten inmiddels?Dat is erg gevaarlijk bij konijnen. Ik zou dus even wachten met een keuze maken tussen het andere konijn en deze, eerst zien of deze er wel weer bovenop komt. Je voedster vond ze beide even leuk?
Reille Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Geplaatst: 28 april 2013 Ja, de vroedster ging met beide goed. Eigenlijk misschien met de andere ram zelfs iets beter want die begon haar gelijk te likken en dat stond ze toe. We zijn toch voor de andere gegaan omdat dat ook goed ging en mijn dochter daar helemaal verliefd op was.
asti Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Aw gossie hopelijk komt deze nijn er bovenop... en lastig dat soort keuzes inderdaad. Bedenk vooral dat je niet nu of morgen hoeft te kiezen. Het gaat om een konijn dat hopelijk jaren bij jullie gaat zijn dus dat moet gewoon goed voelen, neem je tijd!
belleke Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Gewoon even afwachten. Ik denk dat ze bij het asiel wel ervaring hebben met Snot en hem goed verzorgen.Ik heb zelf Wim uit de opvang gehaald die was ook zielig en had snot. In het begin schrok ik wel was ik bang dat alle konijnen het zouden krijgen. Maar Wim is al 4 jaar bij mij en geen van mijn andere konijnen heeft tot nu toe snot gehad. Zelfs de partners niet.Wim zelf heeft chronische snot en heeft er wel bij stress en minder weerstand steeds last van. Die behandel ik dan met zilverwater en gelukkig reageert hij daar goed op.Als je dit konijntje wilt nemen maak je dan niet teveel zorgen want het kan best meevallen. Ik had toen net als jij heel veel zorgen erom maar het is mij meegevallen.Knuffels Belleke
Aanbevolen berichten