Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister ontdekte ik een plekje met schilvers op Izzies vacht, vandaag meteen naar de dierenarts en het is zoals ik al dacht vachtmijt, redelijk onschuldig en het is nog maar een klein plekje, alleen is nergens aangetoond dat een wellicht drachtig konijn ( morgen 2 weken) een behandeling hiertegen mag hebben. Mijn dierenarts durft het dan ook niet aan en heeft nu aangeraden om haar 2x per week te wassen met water en daarna te borstelen om het onder controle te houden.

Wellicht weet iemand hier of een wellicht drachtig konijn behandeld mag worden en of er wellicht nog een andere oplossing is, ook aangezien ze normaal wel eens binnen loopt en bij de honden ligt, nu durf ik dat niet.

Groetjes Kim en Izzie

Geplaatst:

Het lijkt mij voor een drachtig konijn juist weer niet goed om haar de stress aan te doen van 2 keer per week wassen... Dat kan niet goed zijn...

Volgens mij kan je voor vachtmijt ook de stonghold gebruiken(weet ik niet zeker)

Maar dit moet aangebracht worden achterin de nek, lijkt me niet dat ze dit dan binnen kan krijgen en dus: veilig...

Ff snelle gedachtes van mij, als het niet klopt word ik graag verbeterd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .