FabienneNina Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Een tijdje geleden heb ik hier een topic over gestart en ik ben ook naar de DA geweest.de DA dacht eerst aan een poliepje: verder niet onschuldig tenzij het echt over haar pupil zou groeien dan moesten we even terug komen.Het zou ook een beschadiging kunnen zijn ook al dacht de DA van niet.Na dat Nina door de stress niet meer at zijn we weer naar de DA gegaan en ze hebben haar gedwangvoerd en met suc6 want mevrouw eet weer zelfstandig. Toch vond de mevrouw (een andere DA van het zelfde complex) het toch wel wijs op haar voor EC te behandelen want zij vond dat een logische optie.De man had gezegd dat het ook kanker zou kunnen zijn alleen hij vond haar daar eigenlijk te jong voor en dus eigenlijk erg ver gezocht.Verder heb ik wat research gedaan en ik vond ook nog wat over ''uvetis'' maar dan zou ze (veel) pijn hebben en dat heeft ze duidelijk niet. Haar oogje is niet geknepen, niet rood, niks. Eerder hebben we wel het vermoeden gehad dat ze aan één kant slechtziend was maar weet niet zeker of dat dezelfde kant is.Het stipje was eerst heel klein en had een staartje nu lijkt het wat groter (ongeveer 5 weken na ontdekking) en lijkt het als het ware in het kommetje van haar pupil een lijntje te hebben.Een foto maken is onmogelijk naar het is iig geval niet erg groot maar het lijkt wel wat te groeien.Dus eigenlijk kan het niks zijn wat ik heb gevonden of wat de DA voor mogelijk houd.We gaan binnenkort wel bellen maar eerst hier even vragen want eigenlijk vinden we nog zo'n DA bezoek een grote ingreep voor Nina. M'n moeder wil Jip volgende keer überhaupt niet meenemen wat ík liever wel zou doen.Weet iemand raad?
FabienneNina Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Geplaatst: 21 april 2013 in mijn 2e zin hoort de niet NIET.
Sonja1990 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Ben je bij een dierenarts geweest die verstand van konijnen heeft? Ik zou denken een beschadiging waardoor ze nuu misschien blind aan het worden is?! Hoe reageert ze als je in het hok komt? schrikt ze?
FabienneNina Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Geplaatst: 21 april 2013 Nee, ik weet niet het is de kliniek in de maaspoort van Den bosch maar ken jij een betere in omstreken max. 15 km van Vlijmen-NB?Ze schrikt niet.
Sonja1990 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Er is hier een lijst met konijnkundige dierenartsen? Er zijn helaas niet heel veel dierenartsen die verstand van konijnen hebben en zou sowieso haar vriendje toch meenemen als je naar een dierenarts gaat...
FabienneNina Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Geplaatst: 21 april 2013 (aangepast) Er is er dus geen in de buurt en daarbij ik heb alle mogelijkheden (de regelmatig voorkomende tenminste) genoemd en een alibie voor. Heb jij een voorbeeld van blind worden door een beschadiging ed? 21 april 2013 aangepast door FabienneNina
nini Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 konijnen met staar hebben ook wel eens een witte vlek in het oog moet je maar even kijken bij foto's op internet dan weet je misschien of het daar op lijkt.
Etznab Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Bij mijn oude konijntje was dat ook begon heel klein en trok langzaam over heel zijn oogje, dokter zei dat het staar was. Het konijntje is nog heel oud geworden en had eigenlijk nergens last van.
FabienneNina Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Geplaatst: 21 april 2013 Bij mijn oude konijntje was dat ook begon heel klein en trok langzaam over heel zijn oogje, dokter zei dat het staar was. Het konijntje is nog heel oud geworden en had eigenlijk nergens last van.Ze is nog maar een jong grietje die Nina, van ongeveer 29 Juni 2012 dus staar lijkt me niet zo logisch maar in deze diagnose kan ik me wel het beste vinden. Alleen omdat er een zo'n meisje is met verstand van konijnen en die man minder.. Dus hopelijk kan zij Nina (natuurlijk wel terrecht) deze diagnose geven. Anders gaan ze misschien over op het idee van kanker maar daartegen heb ik wel 2 argumenten: -1 Ze is daar eigenlijk te jong voor. -2 dan groeide het niet zo snel ineens. Want het was van de een op andere dag er en dan paar weken stabiel en toen ineens groter! Het is trouwens wel duidelijk iets inwendigs! Mijn laatste gis is een ontsteking in het glasachtiglichaam van haar oog ook al ziet het er niet ontstoken uit ofzo. Klinkt raar maar ik duim voor staar! (Dat rijmt lol) Want in het aller aller ergste geval moet het oogje eruit. Nikki, heb je een foto? Is het echt wit of een waas? Het mijne is werkelijk WIT. Thxx allemaal!
Lonja Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Nee, ik weet niet het is de kliniek in de maaspoort van Den bosch maar ken jij een betere in omstreken max. 15 km van Vlijmen-NB?Ik heb zelf alleen ervaring met die kliniek met onze katten en ik moet zeggen dat ik er niet van sta te stuiteren. Wij zijn op een gegeven moment met de katten overgestapt naar de kliniek op de Helftheuvel, die ligt net achter de fietsersbrug bij het Engelermeer zeg maar. Weet ff niet meer hoe die heet maar ook geen idee of die konijnkundig zijn. Maar dat weet ik van de Maaspoort ook niet.In Heesbeen (achter Heusden) heb je dierenkliniek Heusden en Altena nog zitten, mijn moeder had daar wel goede ervaringen mee met konijnen geloof ik. (Ik kom oorspronkelijk uit Heusden.)Als je het niet te ver vindt kan ik je zeker mijn dierenarts in Sint Michielsgestel aanraden. Vanaf Vlijmen ongeveer een kwartiertje rijden en net geen 15 kilometer denk ik. Zeker een konijnkundige dierenarts, Dierenkliniek Gestel is dat.Verder zit er in Waalwijk ook nog een dierenarts maar die ken ik alleen van heel vroeger, dan heb ik het over 15 jaar geleden en langer dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
Etznab Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Dit ziet er echt heel erg uit als het konijntje wat ik vroeger had. Daar begon het met een klein plekkie en toen zag het er zo uit duurde wel even hoor. Ik moet wel zeggen dat het wel weer een jaar of 10 geleden is. En tja dan herinner je je de dingen niet altijd even goed. Maar ik zou zeggen mijn konijntje had het zelfde als het konijntje op de foto.Succes en sterkte.
Sonja1990 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 De foto die ik plaatste is van ene lensvertroebeling. Als ik jou was zou ik naar de kliniek in St. MichielsGestel gaan. Daar zit een hele fijne dierenarts! Ben er vandaag geweest en zijn echt hele fijne mensen met verstand van konijnen.
Lonja Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Woon jij ook hier in de buurt Sonja, of is het niet je vaste dierenarts? Als je er vandaag was heb je Douwe gesproken, ze zijn met z'n tweeën, en ook Marjolein is naar mijn idee echt Konijnkundig.In ieder geval inderdaad zoals ik al zei, ik kan hen zeker aanraden.
Sonja1990 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Ik kom uit Breda. Maar hij is heel goedkoop met sterilisatie en ik hoor niks anders dan goeds over hem! Dus ik had de 40 minuten rijden er echt voor over. Was op advies van de opvang waar ik vrijwillig. Scheelt 70 euro met de gewone dierenarts. Op 2 scheelt dat toch ff 140 euro Hele kundige vriendelijke man. Ze belde me ook na de operatie op om te laten weten dat alles goed was gegaan! Hele opluchting
Lonja Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Hele kundige vriendelijke man. Ze belde me Euhh... Of bedoel je de assistente? Wel ver rijden maar dat is het wel waard dan ja! Fijn hè, dat er even gelijk gebeld wordt, je zit je toch druk te maken. Doen ze zelfs al bij kleinere ingrepen. Fijn dat alles goed gegaan is voor je nijntjes!
Sonja1990 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Ja de assistente!Haha.Moest ook nog aan dit topic denken toen ik langs vlijmen reed Gelukkig wel. Blijft altijd eng
FabienneNina Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Geplaatst: 23 april 2013 ík dacht aan dit topic toen ik over de fietsbrug fietste.. We hebben de opvang geprobeerd te bellen want zij heeft ook veel ervaring met konijnen en geen voordeel bij haar uitspraak.Ze nam niet op, vandaag proberen we het weer. Als ze dan nog niet opneemt (weer binnen de juiste beltijden) gaan we vucht bellen.Dat is dichter bij en zij zijn daar ook een KKDD.Als laatste woont mijn (lievelings) docent AK docent in de straat bij DA gestel daar hoor ik van haar ook alleen maar goede dingen over dus twijffel ik nog...
Lonja Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Oh ja klopt in Vught zit ook nog een DA ja, ik weet niet of die konijnkundig is, alleen dat hij zelf ook konijntjes heeft dus geheel onbekend zal hij er niet mee zijn (Mijn schoonbroer woont daar boven).Maar ja het zegt nog niet zo veel, 1 van de 2 dierenartsen in Gestel heeft zelf ook konijntjes dus daar kan je eigenlijk ook niet veel mee, qua keuze maken
Aanbevolen berichten