belleke Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Geplaatst: 23 april 2013 Ja ze voelden goed warm aan.Ik heb de binnenkooi ook al klaar staan.Zal dadelijk nog even kijken en dan bedenken wat te doen.s'nachts is het natuurlijk toch rustig in huis en morgenvroeg meteen weer naar buiten toe.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Geplaatst: 23 april 2013 Heb zojuist er nog en vetbed bij gelegd. Dat gebruikte ik ook altijd bij de opvangkonijnen. Ze voelde warm aan en het is 9 graden. Ik heb ze met een spuitje een beetje drinken gegeven.Daarna zag ik ze dus allebei een hooitje knabbelen.Ik kan dus gaan slapen hahahaha.Hoop zo dat ze een goede nacht hebben.Tot morgen Knuffels BellekeAls ik wakker ben ga ik vannacht nog wel kijken voelen ze koud aan en vertrouw ik het niet dan zet ik ze binnen.
Ainariel Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Fijn dat ze alweer een beetje beginnen te eten. En slaap lekker.
Lonja Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Ik denk dat je er prima aan doet ze in een enigszins vertrouwde omgeving te laten, en het is nu helemaal niet koud buiten. Snugglesafe, handdoeken, en ook nog een vetbedje, dat komt vast goed hoor Het is niet bepaald alsof het vriest.
belleke Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Ik ben toen het licht werd gaan kijken. Beide dames voelde gelukkig warm aan. Lagen niet bij de snugglesafe. Mollie wel op de handdoek die ze ook kapot gebeten heeft hahahaha. Ik heb ze weer kruiden en een stukje aardbei gegeven en ze hadden iets meer zin in eten dan gisteren. Dus er werd wel geknabbeld jippie. Serenay heeft wel wat keuteltjes gelegd die normaal uit zien. Mollie 3 rare wormpjesachtige poepjes waarvan een plat.Serenay deed gisteren een klein plasje Mollie zie ik nog niets maar kan in de handdoek gebeurd zijn.Ik ga zometeen de wond even bekijken en pijnstilling geven.Dan denk ik dat ik Mollie als ze iets levendig word ga terug zetten bij Mamski. Misschien eerst nog even met draad er tussen. maar ik heb het gevoel dat Mamski toch niet echt gaat likken aan de wond. Als ik gewoon thuis ben kunnen ze dan ook samen denk ik. Ga ik weg voor de zekerheid misschien even gescheiden???Serenay en Wim twijfel ik nog over. Misschien toch nog maar even wachten. Ik kijk het vandaag even aan hoe het gaat met haar en of ik een oplossing kan vinden. Ik ben nu in ieder geval een stuk geruster dan gisteren. Na zoveel zorg konijntjes ben ik toch nog iedere keer onzeker over wat het beste is voor de nijntjes.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Heb zojuist de dames pijnstilling gegeven. Op het flesje stond dat ze 0,5ml per k/g gewicht moesten hebben en de dierenarts had 1ml per konijn opgeschreven. Dit klopt niet volgens mij want Mollie weegt 2,4kilo en Serenay maar 1,8kilo. Dus ik heb maar gegeven wat op het flesje stond.Beide dames hebben geplast/gepoept/gegeten binnen 24 uur dus dat is goed!!!!!Het medicijn toedienen ging niet geweldig. Ik kon Mollie helemaal niet pakken dus maar de handdoektruc gedaan. Maar ik wilde nu even naar de wond kijken. Volgende keer probeer ik wel zonder op te pakken medicatie te geven of anders verstopt in banaan.Denk niet dat ik iedere dag die wond hoef te controleren. Om de dag is ook goed denk ik.Ik ga nu de plek voor Mollie klaar maken. Kijken of ze toch iets levendig word bij haar moeder. Die heeft altijd samen gezeten met haar moeder. Knuffels Belleke
Annelies en Basje Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 En? Is Mollie een beetje levendiger geworden bij haar mama? Klinkt alsof het daar best goed gaat, jeej!
belleke Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Ja Mollie is levendiger ze ging meteen een plas doen op de bak. Zij heeft zelf een worteltje gegeten.Maar haar ontlasting is echt prut waarschijnlijk door de stress en te weinig hooi eten. Banaan-aardbei en wortel zijn ook te zoet maar ik was al blij dat ze aten. Hoop niet dat het weer een darmprobleem is want daar is ze ooit mee binnen gekomen.Serenay zit de hele dag al in hetzelfde hoekje. Maar eet wel iets van wat ik aanbied. Mondjesmaat maar een knabbeltje kan er wel af.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Heb Mamski toch maar aan de andere kant gezet. Die ging ineens wel heel erg rijden op Mollie.Mollie waste Mamski de hele tijd en was een stuk blijer. Maar ik wil niet dat de hechtingen straks kapot gaan. Dokter zei dat we dan een veel groter probleem zouden hebben.Onder toezicht laat ik Mamski er wel weer bij dan houd ik het in de gaten en grijp ik in.Serenay zit nog steeds in het zelfde hoekje.Alle konijnen hebben ook wel last van het in een keer warme weer.Knuffels Belleke
Ainariel Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Mamski voelt zich nu denk ik de sterkere, vandaar het rijden. Fijn dat het goed gaat. Ik denk dat Mollie idd een beetje stress heeft van alles, maar goed, als ze bij ons hetzelfde zouden doen, zouden wij ons de dag erop ook niet zo heel erg lekker voelen.
belleke Geplaatst: 25 april 2013 Auteur Geplaatst: 25 april 2013 Even weer een update.Met Mollie gaat het goed. Eet goed en poept inmiddels weer redelijke poepjes. Nog niet helemaal oke maar het zijn wel weer ronde dropjes.Mamski daarentegen heeft op dit moment alleen nog maar van die loshangende besjes. Die krijgt nu maar even alleen hooi.Met Serenay gaat het nog steeds niet best. Het leek in het begin dat zij het snelst opknapte. Maar nu blijft ze in het hoekje zitten eet minimaal alleen als ik iets voor houd en als mevrouw het blieft. Misschien word ze wel kieskeurig doordat ik haar steeds lekkere dingen voor houd.Medicijn had ik gisteren in banaan gedaan maar dat was geen succes ze aten die banaan niet. Dus toen toch maar in het mondje gespoten. Heb ze er niet uitgehaald gewoon in hun kooi in de greep en hoppa. Werkt volgens mij het beste.Wondcontrole doe ik nu nog maar even niet. Ik ga kijken of ik vandaag iets kan knutselen met de ren van Wim misschien dat ik op deze manier Serenay ook weer wat levendig krijg. Ik houd jullie op de hoogte. Ps Ainriel klopt het is een zware operatie ook voor ons.Knuffels Belleke
Annelies en Basje Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 Hoe gaat het ondertussen met ze? Zijn de keuteltjes van Mamski alweer wat beter? Zijn jou patiƫntjes weer wat levendiger?
belleke Geplaatst: 26 april 2013 Auteur Geplaatst: 26 april 2013 Goedemrogen,Met Mollie gaat het goed. Ik heb haar nu ook geen pijnstilling gegeven omdat ik het idee heb dat het wel goed gaat.Of is dit niet zo verstandig? Als ik merk dat ze toch minder eet of anders beweegt dan kan ik het alsnog geven.Gisteren Mamski er bij gezet en dan word me er toch gewassen. Maar op een gegeven moment gaat ze ook rijden en dan haal ik haar er maar weer uit. Dus onder toezicht mogen de dames bij elkaar. Ze hebben een gaas er tussen enzij eten daar dan ook samen.Mamski haar drolletjes zijn nog steeds niet echt oke. Maar gelukkig eet ze wel nog goed is levendig en heeft ook wel gewone drolletjes tussendoor gelegd. Maar ik denk dat het toch een bezoekje dierenarts gaat worden. Ik heb nu geen vervoer en omdat ik het gevoel heb dat het niet dringend is dacht ik wacht toch maar even. Bij spoed kan ik meestal meteen terecht bij mijn dierenarts die eigen praktijk heeft. Zij heeft al eerder samen met haar dochter problemen gehad met wormen en coccidiose dus ik denk dat dat weer speelt.Met Serenaygaat het nog steeds niet helemaal goed.Ze bleef gisteren de hele dag in het hetzelfde hoekje zitten. Heb haar op een gegeven moment maar gedwangvoert omdat ze echt minimaal at. Heb haar niet uit het hok gehaald was vorige keer een drama maar gewoon in het hok gegeven en dat ging goed. Heb SS brokjes gehaald en gegeven en ook die weigerde ze. Gelukkig heb ik een heleboel spulletjes in huis en uiteindelijk at wel een paar van de oregano pellets.Ik weet het niet soms vraag ik mij af of ze verwend is en daarom niet eet. Omdat ik haar steeds lekkere dingen aan bied. Wel merk ik dat het een echt opvangkonijn is en mij nog niet vertrouwd ze is echt gestrest. Ik wilde haar bij Wim zetten maar heb het nog niet gedaan. Omdat het nog steeds slecht ging en ik eerst even de boel moest verbouwen. Helaas is dat gisteren niet gelukt. Ik hoop ook dat zij gaat opknappen.Wondcontrole hoefde niet want ze lagen allebei languit en ik kon zo hun wond goed zien. Denk dat ze ook wel last hadden van de warmte het was hier gisteren 24 graden.Wat zijn het toch moeilijke dieren.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 28 april 2013 Auteur Geplaatst: 28 april 2013 Ik ben aan het overwegen om Mamski en Mollie weer gewoon samen te zetten.Mollie verbreekt de boel al aardig dus die is helemaal opgeknapt.De wond is nu 5 dagen oud. Wonden bij konijnen helen toch snel dus denk ik dat het geen kwaad kan.Misschien word er wel gereden, misschien springt ze dan wel weer overal op. Wat denken jullie kan dat nu nog kwaad?Serenay is ook langzaam aan het opknappen. Gelukkig maar.Is weer nieuwsgierig en eet minimaal welliswaar maar eet. Poept en plast ook goed.Merk wel dat ze weer banger is maar dat snap ik ook. Moest haar de eerste dag in de houtgreep nemen voor de medicatie en later nog een paar keer gedwongen medicatie en dwangvoer.Maar uit ervaring weet ik dat dat ook goed komen zal.Deze week ga ik haar denk ik weer koppelen met Wim en dan hopen dat ik 3 stabiele koppeltjes heb. En eindelijk kan gaan genieten van deze leuke nijntjes.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Geplaatst: 29 april 2013 Weer even een update van de dames.Mollie had ik vandaag gewoon in de grote ren gezet maar die springt overal op. Ook rijdt ze nog steeds de hele tijd op Mamski.Kan dit kwaad voor de wond?????Heb ze voor de nacht maar weer in het andere gedeelte gezet.Als ik zeker weet dat het geen kwaad kan dan laat ik ze morgen gewoon bij elkaar zitten en breek ik het tussenschot af.Mamski haar keuteltjes zijn gelukkig weer normaal. Maar wil toch haar ontlasting nog even laten onderzoeken komende week.Serenay breekt inmiddels het opvanghok af eet ook weer goed. Morgen ga ik samen met mijn man even de ren weer verplaatsen en twee gedeeltes maken voor als het mis gaat. Dan wil ik haar ook weer bij Wim zetten of in ieder geval aan hem laten wennen.Ben zo blij dat het beter gaat nu.Knuffels Belleke
belleke Geplaatst: 1 mei 2013 Auteur Geplaatst: 1 mei 2013 Weer een update,Jullie zien het goed Wim en Serenay zitten weer samen.Het gaat hartstikke goed.Ik heb Serenay gewoon in de ren erbij gezet. Ik had de stoep al geschrobd en een andere ren klaar staan. maar ik dacht ik probeer het gewoon even hoe het gaat.Wim liep achter haar aan zo van waar was je nou. Ik was je al kwijt. Serenay is zo blij. Die rent, sprint en springt rare bokkensprongen. Het lijkt wel alsof er niets gebeurd is.Ik ben er zo blij om. Hoop dat het nu eindelijk een stabiel koppeltje word.Mamski en haar dochter zitten nu ook weer dag en nacht bij elkaar. Zo leuk om ze weer samen te zien liggen.Daar werd nu wel meer gereden dan normaal. Door beide dames. Maar ze lieten het wel toe. Rende weg en dan stopte de andere er ook wel weer mee.Ik hoop dat ik nu eindelijk eens lekker kan genieten van mijn 3 koppeltjes.Voordat ik lid was van dit forum heb ik altijd de konijnen na ziekte gewoon weer bij elkaar gezet en toen ging het eigenlijk ook altijd goed. Maar nu was ik bang dat het mis zou gaan.Mijn man gaat voor de Wim en Serenay nog iets maken voor de ren. Maar op dit moment heeft hij het in zijn rug.Ze kregen op hun werk een andere werkplek en hij moest zijn spullen verhuizen en is toen door de rug gegaan. Laat ze voorlopig maar even zo zitten.Knuffels Belleke
Lonja Geplaatst: 1 mei 2013 Geplaatst: 1 mei 2013 Oh wat goed zeg! Wat fijn dat ze allemaal weer gezond bij elkaar zitten! Ten minste, hopelijk blijft Mamski wel gezond nu, dat ging toch beter? Ik hoop ook heel erg dat je nu kan gaan genieten en dat het nu gewoon goed gaat allemaal Vast wel, met zo'n makkelijke koppeling! (Ps ik wil je nog antwoord geven op je PB maar daar moet ik nog even tijd voor maken )
Aanbevolen berichten