Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Wij zijn gisteren een Vlinderkonijntje gaan kopen van 9 weken.

Ik heb het net gewogen . Ze weegt amper 365 gr.

Is dit niet veel te weinig? Mijn andere wogen rond 10 weken al tussen 500 en 600 gr!

Vind het beetje zielig je voelt die ruggengraat er zo opliggen.

Wat kan ik geven dat ze beetje bijkomt of is het gewicht goed voor dit ras?

Marissa

Geplaatst: (aangepast)

Dat is of een veel jonger konijntje of er is echt iets mis. Welk ras je met 'vlinderkonijntje' bedoelt is me niet helemaal duidelijk? Maar de konijnen die daar meestal mee bedoelt worden (Papillon, Klein Lotharinger, Lotharinger) zijn toch zeker elk geen kleine konijntjes, Lotharinger zelfs heel groot. Of is het een dwergje? (Dan nog vind ik het weinig trouwens)

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Klein Lotharinger aka kleine vlinder :) Ze komt van bij een wedstrijdkweker of hoe noem je zoiets en hij verkoopt ze enkel vanaf 9 weken. Ze eet wel echt goed veel hooi en stukjes wortel en biks...

Geplaatst:

Dan zou ik persoonlijk morgen contact opnemen met de dierenarts. Ik vind het echt een heel laag gewicht. Ter vergelijking, mijn konijntje woog met vier weken al 365 gram, haar uiteindelijke gewicht is 1,5 kg geworden. Het uiteindelijke gewicht van een Klein Lotharinger ligt nog minstens een kg hoger.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .