Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We hebben een konijn op de kinderboederij die een van zijn achterpoten niet goed gebruikt, hij loopt moeilijker. Zij zit nu al voor de tweede keer in een hok zodat ze rust kan nemen. Ze loopt normaal op gewoon grond met gaas (ivm graven) erover gespannen. Ze zeide dat het konijn vaker iets heeft, traanoogjes e.d. Ik heb haar vast gepakt (lief beestje) mag wel aan het pootje komen maar je ziet dat die anders is dan de andere (langer/dikker)

Dierenarts zijn ze niet echt van, maar dit lijkt mij toch niet echt goed?

Iemand ideeen?

Geplaatst:

Wat bedoel je met: 'dierenarts zijn ze niet echt van'? Ze gaan met een kreupel dier toch hopelijk wel gewoon naar een dierenarts?

Geplaatst:

Nou ja het is al een maand, voor ik ziek was was het al zo en nu nog steeds dus.

Weet het zelf ook niet zo goed. Kan hem wel meenemen naar huis maar ja dan ben je nog niet verder gekomen.

Geplaatst:

Tja, kan jij er mee naar de dierenarts?

Dat het dier al een maand zo leeft wil niet zeggen dat het geen pijn heeft. Zoals ik net al in een ander topic schreef zijn konijnen prooidieren die niet snel laten blijken dat ze zwak zijn of pijn hebben totdat het echt bijna te laat is.. aangezien ze anders gaan opvallen bij roofdieren in het wild. Het is een overlevingsmechanisme.

Weet je hoe het is gekomen met het pootje? Misschien is het wel een geboorteafwijking waar een dierenarts al eens naar gekeken heeft vroeger? Hoewel het een raar verhaal is dat het konijn dan af en toe moet rusten in een kleiner hok.. mij lijkt dat het beest er last van heeft of niet, niet af en toe moet rusten. Maar goed.. weet je zeker dat er nooit een DA naar gekeken heeft?

Geplaatst:

Heel zeker dat er geen dierenarts geweest is of komt. Heb het nog gevraagd.

Ik wil er best mee naar de dierenarts maar kan het financieel niet betalen.

Ik weet dat ze pijn niet laten zien. Het konijn zit ook gewoon op 1 plek in een hok, en wil zelf ook niet echt rond lopen.

ik vind dat er een dierenarts komen moet maar ja dat kost geld en konijnen zijn volgens mij niet echt belangrijk voor ze.

Geplaatst: (aangepast)

ik roep normaal nooit 'dierenpolitie' omdat ik het nogal onzin vind ('gewone politie' zou goed genoeg moeten zijn), maar ik vraag me wel af of je dus hiervoor niet wat kan bellen... als een beest duidelijk zorg nodig heeft en het niet krijgt doen ze er wellicht wat mee. Je zou allicht kunnen bellen voor advies.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het zelf niet ziet zitten om de kosten op de brengen. Ik weet niet of iemand anders hier het zou willen, anders wellicht een opvang... maar het zou zelfs misschien een idee zijn om het beestje dan maar te gaan laten inslapen. Dat is een stuk minder duur dan rontgenfoto's en medicijnen/operatie en nu lijdt het dier ook vast behoorlijk.

Je kan zelf de situatie beter inschatten dan wie dan ook hier en jij weet wat je zou kunnen/willen... wat een rotsituatie voor het diertje en jou zeg :(

aangepast door asti
Geplaatst:

Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Ik werk er nu 5 maanden ongeveer. En wat ik eigenlijk zie betreft de verzorging is echt heel erg.

Kleine hokjes (ja ze hebben een konijnenheuvel, maar hoeveel konijnen daarin lopen hebben ze geen idee van)

geen medische verzorging, super lange nagels bij de konijntjes. het enige wat een beetje goed verzorgd zijn de geiten.

Daar fokken ze nu ook mee, 2 geiten hebben al jongen en 2 moeten er nog bevallen. Weet zelf weinig over geiten maar vind het voor een kinderboederij wel veel om 4 zwangere geiten te hebben, met de andere dieren fokken ze niet.

Verdere verzorging word niet aangedaan, zolang de stallen en de hokken maar leeg zijn en ze eten hebben.

Ze vangen ook logeerkonijnen op als mensen op vakantie zijn, dieren zitten hele dag in een hokje 50 bij 50 misschien per konijn? geen aandacht (ja ik doe het) en toen ik kwam waren sommige hokken al twee weken niet schoongemaakt.

Wil geen klokkenluider zijn, maar het welzijn van dieren gaat altijd voor vind ik. Maar weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .