Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 (aangepast) http://www.bunnybunch.nl/konijnen/wormen-bij-het-konijn.htmlHier zeggen ze dat de wormen er met de bdk's uitkomen. Maar die heb ik dus niet gezien. Er staat dat ze ze dan ook niet opeten. Dus waar zijn ze dan hier? 7 april 2013 aangepast door Ruthie
Domino Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Er staat nu 2 keer dezelfde link, lees deze eventjes door. Daar staat ook info over de eventuele symptomen!
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Toen mijn nijntjes ze hadden (ik zag ze in keutels) was er verder niks aan ze te merken.
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Damn, zie nu staan dat ze zeker GEEN Frontline mogen. Morgen toch nog eens bellen wat ze precies hebben meegegeven .
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 OH hier aten ze de BDK gewoon op toen ze wormen hadden en toen k ze ontwormde..Heb je geen rekening met specificatie Ruthie? daar kun je het vast op vinden. Wat staat er op het potje? kan soms ook nog schelen ook als het door hun is gevuld in een kleiner flesje.Ik had toen ook ander kuurtje dan WP aanhoud, heb dat toen besproken maar mijn DA had andere literatuur er op nageslagen gaf hij aan.
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 @ricksem: ik zag ook geen symptomen, enkel de wormen op de keutels en 1 keer die vieze bdk's als op de foto's (met al dat slijm). De wormen die ik zag waren wel allemaal dood.
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Nee, op het potje staat niets (het is zo'n doorschijnend potje met rood/oranje dekseltje waar je bij een medisch onderzoek moet in plassen). Ze hadden dit samen met een spuitje in een zakje gestopt waarop stond dat ik ze 0,2 ml/kilo gewicht moet toedienen en herhalen na 2 weken. Meer niet. Om het nog ingewikkelder te maken: ik vroeg erom toen ik Roxy terug mocht meenemen na castratie. Ik had ervoor wel al de wormen gaan tonen en ze zeiden dat ik de medicatie zou meekrijgen na de castratie. En toen ik er dus om vroeg moest ze dit aan een andere DA vragen. Dus is ze dat gaan doen en kwam ze terug binnen met het zakje met het potje.
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 @ruthie oww oke ja bij mij zijn de keutels niet slijmerig maar de laatste keer dat ik een wormpje zag was die ook dood
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 en bij mij zitten er niet zoveel op als op de fotos maar 1tje elke keer :O
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Meestal zie je er weinig elke is te veel en dan moet je maatregelen nemen
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 ja en ik heb net weer gekeken en ze ligt lekker te slapen en heb der keutels naa gekeken en ik zag er niks meer op gewoon de normale droge keutels weer
Domino Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Op de gewone keutels vind je negen van de tien keer ook geen enkele worm. Lees die link nou eens door.
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 heb ik gedaan nu is ze weer uit de kooi lekker rondrennen
Rian Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 (aangepast) Wormen leggen ook weer eitjes in de darmen, die komen ook weer uit. Dus het kan zijn dat je nu geen wormen meer ziet, maar dat er weer nieuwe "in de maak" zijn. Behandelen zal dus echt moeten.Dat ze eet zal zijn omdat ze honger heeft, die wormen eten haar voedingsstoffen op, dan zal ze gaan vermageren en echt ziek gaan worden. Rondrennen is ook heel normaal als ze wormen heeft, dus ook dat is geen reden om haar niet te behandelen. 7 april 2013 aangepast door Rian
seventje Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Even een vraagje in dit topic want het heeft hier mee te maken.Een hond of een kat behandel je preventief tegen wormen... kan dit met een konijn ook?
Rian Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Een konijn mag behandeld worden met Stronghold pipet voor kittens, in overleg met de dierenarts. Dit helpt ook tegen wormen, maar niet tegen alle wormen. Als een konijn eenmaal wormen heeft heb je volgens mij niet genoeg aan Stronghold.
JoBoris76 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Tegen die kleine witte wormpjes (pinworm) helpt alleen Panacur en 14 dagen achter elkaar geven. Ik zag ze bij Binky ook niet in de bd-keutels maar wel in de normale. Ook is het verstandig om het hok/kooi te ontsmetten iedere dag met soda, nieuwe bodembedekking te geven en keutels ruimen iedere keer nadat er gekeuteld is. Succes!
ricksem Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Geplaatst: 9 april 2013 nou ik zie ze nu helemaal niet meer maar ze eet de bdk niet op terwijl ik der niet veel biks geef 20 gram
Cleo en Jackson Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Ga naar de da met keutels laat onderzoeken en je nijntje ontwormen je hebt er 1 gezien. En als je bij wormen 1 hebt gezien zijn er meer.
Eefje Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Inderdaad, dat je ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet meer zijn. Sterker nog, je weet dat ze er zijn, het gaat niet vanzelf over, dus het feit dat je ze gezien hebt kun je echt niet negeren, ga nou naar de dierenarts voordat ze er straks wat ernstigs aan overhoudt!
JoBoris76 Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Ik zou de adviezen hier gaan opvolgen of ga desnoods alleen Panacur halen bij de dierenarts. Er zijn wormen in dat kleine lichaampje aanwezig en die moeten wel aangepakt worden.
ricksem Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Geplaatst: 9 april 2013 (aangepast) nou morgen ga ik naar de dierenwinkel met me konijn en die geeft panacur moet ik 3 keer heen moet in het bekkie worden gedaan en dat doen hun ( niet alle dierenwinels weten niks van konijnen af) 9 april 2013 aangepast door ricksem
ricksem Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Geplaatst: 9 april 2013 nou morgen ga ik naar de dierenwinkel met me konijn en die geeft panacur moet ik 3 keer heen moet in het bekkie worden gedaan en dat doen hun ( niet alle dierenwinels weten niks van konijnen af)
Anjo Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 ben je ook nog bij de dierenarts geweest met de ontlasting?
Aanbevolen berichten