ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 mijn konijn heeft 2 bdk gelaten en daar zaten wormen in van die witte kleine wormen wel 1 per keer en ze heeft er 2 gelaten is ze nu ziek
Sonja1990 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 naar de dierenarts ermee!Wormen zijn altijd een slecht teken en natuurlijk is je konijn ziek als er wormen in haar ontlasting zitten
Eefje Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Daar zou ik zeker even mee naar de dierenarts gaan, ze moet zo snel mogelijk ontwormd worden! Zag je ze ook bewegen?
Eefje Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 He bah, ja dan weet je wel zeker dat het wormen zijn. Ga maar snel met haar naar de dierenarts, want dat is echt niet goed.
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 nou de dierenarts is niet eens open maar ik heb net gekeken en ze heeft weer gewone keutels en ze heel vrolijk
Domino Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Ik zeg niet dat het het is, maar de kans is vrij groot dat het de Pinworm betreft. Deze zie je in de gewone keuteltjes niet en heel af en toe dus in de blinde darm keutels. Ik zou als ik jou was morgen wel even met je konijn naar het spreekuur gaan en als het lukt die keuteltjes meenemen met die wormpjes erin. Dan kan je ze laten zien. Pinworm moet bij mijn weten worden behandeld met Panacur, de Iverquantel pakt de pinwormen niet aan. Maar dat zal je dierenarts ook wel weten. Niet denken als je ze niet meer ziet, dat ze er dan niet meer zijn, want ze blijven het liefst binnen in het lijf van je konijn zitten, want daar kunnen ze overleven.
Megan Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Ik heb geen verstand van wormen in de ontlasting maar als het er eenmaal is, moet het wel behandeld worden. Het feit dat er nu weer normale keutels zijn, zegt niet dat er niets aan de hand is met je konijntje. Dus alsnog naar de DA ermee.
Domino Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Hier een linkje met info http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 je kunt de keutels bewaren en morgen bij DA brengen, die kan onderzoek doen.Omdat je ze gezien hebt is het belangrijk te gaan ontwormen, indien er nog andere konijnen in huis zijn, die ook ontwormen.Toen ik wormpjes bij Cleo en Jacks heb ontdekt lang geleden heb ik ook moeten ontwormen met panacur.
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Stitch had hier ook wormen vorige week. Ik heb hem iets gegeven van de DA maar ik heb geen wormen meer gezien. Is het niet zo dat de wormen na 16 uur samen met de bdk's naar buiten komen? Die heb ik dus niet gezien. Of zou hij die met wormen en terug opgegeten hebben samen met de bdk's :beurk:? Ik moest 2 weken later weer de medicatie geven, dat moet dus nog gebeuren. Maar nu zie ik ze toch al niet meer.Roxy zou ik ook moeten de medicatie geven, maar gezien dat ze nog maar gecastreerd is durf ik niet. Bij Stitch zag ik dat zijn keutels zacht werden de eerste dag. En Roxy heeft nog geen normale keutels dus wacht ik nog wat liever bij haar. Of zou het toch al mogen?
Sonja1990 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Ik zou niet stoppen met medicatie omdat je ze niet ziet. Als je konijn de bdk's opeet met wormen en al zie je ze ook niet?!Als je dierenarts je een kuur geeft met evt. Herhaling zou ik dit zeker aanhouden!
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Welja, het is dus met herhaling na 14 dagen. Maar het is nog geen 14 dagen geleden . Dat ga ik zeker ook doen. Maar vraag mij alleen af waar die wormen nu gebleven zijn . Maar als hij ze terug opeet, dan zit je toch in een vicieuze cirkel?
Sonja1990 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Ja. Daarom moet de medicatie dat verhelpen. Ik bedoel meer te zeggen dat "wat je niet ziet is er niet" natuurlijk niet op gaat
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Maar als hij ze telkens terug opeet, dan blijven ze toch (tenzij ze afgebroken worden in zijn maag en darmen).
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 ja nu zitten ze ook bij de gewone keutels maar niet veel en ze eet ook gewoon hooi nu !
Sonja1990 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 De medicijnen zijn er om de wormen te doden lijkt mij? Zou je de bijsluiter van je medicijn eens even door moeten lezen! Een dode worm kan niks meer uithalen natuurlijk
Sonja1990 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Ricksem ik hoop dat je met het beestje naar de DA gaat! Wormen zijn niet gezond. Ook al eet ze gewoon!
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Dat is het hem, ze hebben een potje gevuld met wit spul (ik denk Panacur omdat die in 2,5liter verpakkingen zit, kan dit?) en heb dus geen bijsluiter. Ben door die castratie helemaal vergeten te vragen hoe het heet.Maar wat als er eitjes in de wormen zitten die dan toch weer uitkomen? (of slaat mijn hoofd weer op hol (a))
Sonja1990 Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.htmlHier staat echter wel dat ze zien dat panacur 2x 3 dagen meestal niet voldoende is! Lees het ff door
Ruthie Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Ik moest het maar 1x geven, en dan 14 dagen nadien nog eens 1x. Dus misschien toch geen Panacur.
ricksem Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 zijn er ook symtomen te zien aan het konijn
Aanbevolen berichten