Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmiddag was ik op de plaatselijke kinderboerderij waar ze ook dumpdieren opvangen en plaatsen.

Nu ben ik van plan daar een konijntje weg te halen.

Er zit een heel leuk dwergje, een ram van 1 jaar oud ongeveer. Ik heb nog niet heel veel verstand van konijnen, zeker op medisch gebied. Maar op het eerste gezicht ziet het beestje er gezond uit.

Het beestje zit goed in zijn vacht, glanzend en geen gekke plekken of wondjes te zien. Het kwam gelijk naar me toe tegen het gaas opstaan en snuffelen, was alert en maakte zelfs een binkie.. Dus ik: :love:

Nu was er niemand die mij verder meer erover kon vertellen omdat het zondag is, beestje is verder wel geënt stond erbij en is weggedaan wegens allergie(mooi excuus, maar oke het kan..)

Dinsdag ga ik even bellen voor meer info..

Wat mij echter opviel aan het beestje waren zijn voortanden, deze waren constant te zien.. Het leek mij dat ze dus wat lang waren.

Als deze inderdaad te lang zijn, is dit dan te verhelpen door eenmalig te knippen? Ik geef zelf veel wilgentakken..Had er toevallig nog een in mn tas dus die heb ik hem alvast stiekem toegestoken..hihi

Of is het zo dat als ze te lang zijn ze getrokken moeten worden? En wat zijn dan de gevolgen voor het beestje?

Mocht ik dit beestje nemen dan ga ik uiteraard direct met hem langs mijn dierenarts enzo, die bel ik morgen waarschijnlijk ook even, maar denk hier zit zoveel ervaring dus ik vraag maar alvast:yes: Ik ben al helemaal verliefd en krijg hem niet meer uit mijn hoofd..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .