Ga naar inhoud

Traanogen


biianca

Aanbevolen berichten

Hallotjes,

Sinds een paar weken heeft mijn konijn een traanoog. Ik ben daarvoor naar de dierenarts geweest en heb ik een zalf gekregen.

Het gebit is toen ook gecondoleerd en op het oog zag het er goed uit.

Het is nu ong. een week geleden dat ik voor de laatste keer zijn oog heb gezalfd (7 dagen moeten doen),

en ik zie geen verschil. Nu merkte ik vandaag ook dat zijn andere oog ook in gaan tranen :( !

Heeft iemand van jullie dit ook gehad bij je konijn?

Of weet iemand wat het misschien kan zijn?

Liefs,

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram heeft het ook gehad aan 1 oog, heb allerhande oogdruppels en zalfjes geprobeerd. Het enige wat leek te helpen was oculoheel (gewoon voor mensen, te koop bij de tuinen), maar zodra ik daarmee ophield kwamen de tranen 2 dagen later weer terug. Uiteindelijk hebben we nog eens teruggegrepen op ophtosan, ik was daar nogal huiverig voor, omdat mijn ram er de vorige keer dat ik dat gebruikte erg jeuk van kreeg. 2 dagen dat spul erin, oogleden werden helemaal rood en dik, heel naar, dus niet meer gedaan en 3 dagen later was zijn traanoog weg en is niet meer teruggekomen. Heeft uiteindelijk wel bijna 2 maanden geduurd, en waardoor het nou over gegaan is is me ook niet echt duidelijk. Echt een verhaal waar je iets aan hebt he :P Maar als zijn traanbuizen en tanden nagekeken zijn is het gewoon een kwestie van uitproberen.. Wel apart dat 2 oogjes tranen, heb je misschien heel stoffig hooi, of stoffige bodembedekking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Balen dat je niet precies weet hoe het over is gegaan, maar wel fijn dat je konijn het nu niet meer heeft.

Ben jij er ook mee naar de dierenarts geweest? En heb je daar die zalfjes enzo gehad? (op t zalfje van de ttuinen na dan :P)

ik gebruik stro als bodem en er ligt hooi natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites