Ga naar inhoud

Traanogen


biianca

Aanbevolen berichten

Hallotjes,

Sinds een paar weken heeft mijn konijn een traanoog. Ik ben daarvoor naar de dierenarts geweest en heb ik een zalf gekregen.

Het gebit is toen ook gecondoleerd en op het oog zag het er goed uit.

Het is nu ong. een week geleden dat ik voor de laatste keer zijn oog heb gezalfd (7 dagen moeten doen),

en ik zie geen verschil. Nu merkte ik vandaag ook dat zijn andere oog ook in gaan tranen :( !

Heeft iemand van jullie dit ook gehad bij je konijn?

Of weet iemand wat het misschien kan zijn?

Liefs,

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram heeft het ook gehad aan 1 oog, heb allerhande oogdruppels en zalfjes geprobeerd. Het enige wat leek te helpen was oculoheel (gewoon voor mensen, te koop bij de tuinen), maar zodra ik daarmee ophield kwamen de tranen 2 dagen later weer terug. Uiteindelijk hebben we nog eens teruggegrepen op ophtosan, ik was daar nogal huiverig voor, omdat mijn ram er de vorige keer dat ik dat gebruikte erg jeuk van kreeg. 2 dagen dat spul erin, oogleden werden helemaal rood en dik, heel naar, dus niet meer gedaan en 3 dagen later was zijn traanoog weg en is niet meer teruggekomen. Heeft uiteindelijk wel bijna 2 maanden geduurd, en waardoor het nou over gegaan is is me ook niet echt duidelijk. Echt een verhaal waar je iets aan hebt he :P Maar als zijn traanbuizen en tanden nagekeken zijn is het gewoon een kwestie van uitproberen.. Wel apart dat 2 oogjes tranen, heb je misschien heel stoffig hooi, of stoffige bodembedekking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Balen dat je niet precies weet hoe het over is gegaan, maar wel fijn dat je konijn het nu niet meer heeft.

Ben jij er ook mee naar de dierenarts geweest? En heb je daar die zalfjes enzo gehad? (op t zalfje van de ttuinen na dan :P)

ik gebruik stro als bodem en er ligt hooi natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook traanoogjes en allerlei druppels en zalfjes werken helemaal niet, zeker niet meer als je ze te lang gebruikt.

Het enige wat helpt is het oog laten doorspoelen door de DA (ze spuit dan een soort vloeistof met een naald in de hoek van het oog).

Het traankanaal zit dan niet langer verstopt, maar het lukt meestal enkel als je er snel bij bent.

Wat ook helpt is een tweede konijn nemen om het oogje uit te likken, dan traant het ook niet meer :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben 2 keer met hem naar de dierenarts geweest om onderliggende problemen uit te sluiten. Zijn tanden zijn daar beide keren grondig bekeken, traanbuis ook, oog met kleurstof gecontroleerd op beschadigingen en oogleden op roodheid en ontstekingen, dat was allemaal prima in orde. Dus heb ik verschillende druppels en zalfjes meegekregen, als iets niet werkte belde ik op en kon ik weer wat anders komen halen. Wel tussendoor steeds minstens een week rust geven.

Ik heb ook 2 konijnen, maar als mijn voedster zijn oogje waste ging het natuurlijk toch weer tranen, daar los je niks mee op. Traanbuizen door laten spoelen heeft alleen zin als dat ook daadwerkelijk verstopt zit, wat hier niet het geval was. Als je dierenarts alle onderliggende problemen uit heeft gesloten is het gewoon een kwestie van uitproberen en hopen dat het een keer over gaat. Ik had zelf niet de indruk dat mijn ram er echt veel last van had, maar toen het oog eindelijk niet meer traande was hij wel een stuk vrolijker, toch last van gehad dus.. Je kunt nog eens contact opnemen met je dierenarts om alle mogelijkheden door te spreken, ik zou altijd afgaan op het advies van de dierenarts, als je overtuigd bent van zijn/haar kunde natuurlijk, anders kan een second opinion bij een andere dierenarts nooit kwaad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii hoii !!

Gister ben ik naar de dierenarts geweest. Ik heb voor minimaal 10 dagen druppels meegekregen, voor beide ogen.

Hij vond het dierenartsbezoek niet echt leuk, spartelde en op een gegeven moment gaf hij zich over :(

De dierenarts heeft meteen gekeken of er geen beschadiging op zijn ogen zaten. Dat is het gelukkig niet.

De dierenarts gaat er nog steeds vanuit dat het ontstoken ogen zijn.

Vanochtend zijn druppels gegeven, bij zijn ene oog kan ik hem makkelijk kantelen om het te geven (het moet recht in zijn ogen vallen, waardoor ik hem op zijn zij tegen mij aan moet houden)

Maar de andere kant vind hij niet fijn, als ik hem met zijn rug schuin tegen mij aan moet houden.

Hopelijk helpt dit!

dnies, hoe gaat het met de neusdruppels van Woeli?? xxxx:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .