Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stuurman, 8 jaartjes oud, heeft 4 jaar geleden zijn achterpootje gebroken na een vreugdesprong met slechte 'landing'. Sinds vorige week vertoont hij ouderdomsverschijnselen. Ik vermoed dat hij niet meer zo lenig is en eet zijn nachtkeutels niet meer, gevolg plakpoep. Dat valt schoon te maken, maar elke dag badderen, lijkt mij niet goed en het poetsen met babydoekjes heeft geen geweldig resultaat. Mijn zorg nu is dat ik bang ben dat het dus ook pijnlijk is, oud, stram, stijf en zijn pootje kreupelt erger dan voorheen. Ik heb zo eens een beetje rondgekeken en gelezen op het net en ook hier. Regelmatig lees ik goede resultaten van zowel Metacam als Carprofen. Wat zijn jullie ervaringen? Ilk zou hem er graag doorheen slepen, ook voor Kiwi zijn vrouwtje.

Geplaatst:

Oef dat klinkt enorm als mijn vorige konijn, die met acht jaar ook aardig op was. Niet meer geheel zindelijk (dan bedacht hij zich ineens OHJEE POEPEN en volgde er een spoor van keuteltjes door de kamer heen naar zijn toiletje.. of hij vergat helemaal op het toiletje te gaan zitten en vond het wel best wanneer hij er alleen met z'n hoofd boven hing). Ook werd hij wat stram, at ook geen blindedarmkeutels meer rechtstreeks maar alleen als hij ze ergens toevallig tegenkwam weer (of ik voerde het aan hem als ik ze vond, dan at hij ze altijd gretig op). Lastig. Die van mij was kortharig maar ik heb op een gegeven moment toch met een tondeuse zijn bipsgebied wat korter geschoren zodat het voor mij wat makkelijker was om hem te helpen met schoonhouden. Af en toe een beetje met een washandje en kammetje...

Uiteindelijk kreeg hij een soort aanval (viel ineens neer, schokken, ogen wegdraaien, urine laten lopen) van een paar minuten. Daarna dacht ik dat hij dood was maar toen ik hem aaide schrok hij op alsof hij uit een diepe droom kwam. Van achter was hij verlamd, dat werd niet beter dus heb ik hem twee dagen daarna laten inslapen, ondanks dat hij wel gewoon prima at. Kon het niet aanzien en hij was gewoon op.

Dus... lastig. Zolang je het idee hebt dat het beestje zich nog okay voelt en jij het redt met verzorgingstaken overnemen dan is het prima, maar als het gewoon klaar is dan is het ook mooi geweest. Proberen met wat pijnstilling kan natuurlijk altijd, dan weet je voor jezelf ook dat je alles hebt geprobeerd nog.

Heel veel succes/sterkte ermee, acht jaar is heel lang.. kan me er ontzettend in inleven.

(welkom op het forum trouwens ook, ik zie dat het je eerste berichtje is)

Geplaatst:

Dank je wel voor je reactie. Ik krijg morgen Protexin binnen, schijnt prima te werken om de darmflora te schonen en ik zat dus te denken om het voor hem met pijnstilling iets aangenamer te maken. Maar het is zoals jij zegt als het op zeker moment gewoon klaar is dan is het inderdaad 'een mooi leven, dan ook een mooie dood'.

Geplaatst:

Jah.. en het is zeker niet makkelijk, maar na acht jaar weet je als baasje zelf ook wel wanneer het goed is zo. Hopelijk slaan de middeltjes aan en mag je nog even lekker van je nijn genieten hoor, daar gaan we gewoon even van uit! :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .