Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Sinds een paar maanden geleden is er hier in de buurt een nieuwe dierenwinkel gekomen.Ik dacht: Nou waarschijnlijk wel een goede (geen dierenverkoop),maar ik kom er binnen wat zie ik: alleen maar gemengd voer voor konijnen,zo'n glazen bakken vol gepropt met konijnen en cavia's enzo en zie ik daar toch een teddy widder zitten!Helemaal alleen in het hoekje!Nu zijn we bijna een halfjaar verder,zit het arme beest er nog altijd!Zijn vacht zit dus vol met klitten en hij kan geeneens zijn pootjes strekken,of rechstaan! Het ligt altijd maar neer en ziet er heel bedroefd uit!Nu wil ik het konijn kopen,maar dan steun je wel de broodfok zou ik dit dan doen en hoe overtuig ik mijn moeder dan?

Geplaatst:

misschien kan je het er eerst samen met je moeder met de mensen van de dierenwinkel over hebben en de foto's laten zien van de teddy widder die in de opvang terecht was gekomen en een gescheurde huid had van de klitten en dat jij het konijn wel wil opnemen, maar er niet voor betalen en graag zou zien dat ze stoppen met de verkoop van konijnen. Als dat niet helpt kan je misschien de dierenpolitie inschakelen want het vervilten van een vacht kan een levensbedreigende situatie geven, dus misschien dat ze daarom wel wat zullen doen, maar dan moet het dus wel heel ernstig zijn, helaas.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

Ze zetten dus gewoon een stuk of 5 konijnen samen in 1 mini kooitje! de kuikens zitten daar met z'n 100 ofso opgepropt in een kooi en er liggen soms gewoon dode vogels in het kooi :O

Sommige dieren zitten zonder water (daarstraks een konijn zonder drinkfles,ben ik meteen gaan zeggen) en op de 1 na andere dag zetten ze gwn een konijn bij een ander konijnverblijf met nog konijnen,ze moeten maar zien overeen te komen :O

Geplaatst:

Wacht, jij hebt maar 1 konijn? dan kun je die er perfect bij!

Dan is de jouwe Ć©n die teddy niet meer eenzaam!

Als je meer dan 1 konijn hebt zou ik zeggen: Je kunt niet heel de wereld dragen, jammer.

Geplaatst:

Als de vacht helemaal vervilt is kun je inderdaad de dierenbescherming inschakelen.

Je zou ook kunnen regelen dat jij het konijn naar een opvang brengt, maar ik weet niet of je ouders dat ook niet goed zouden vinden?

Geplaatst:

Jammer! Maar ik begrijp het vanuit je ouders ook wel weer, niet iedereen is zo'n konijnengek als de meeste mensen hier natuurlijk.

Ik weet niet of je bekend wilt maken waar je woont maar misschien woont er wel iemand van het forum in de buurt bij jou die meer mogelijkheden heeft? Je zou daarvoor misschien een oproepje kunnen plaatsen hier.

En wat ook nog kan is de dierenwinkel aanspreken op de slechte verzorging. Je kunt het eerst vriendelijk proberen en misschien helpt het wel als je zegt dat een goed verzorgd en gekamd konijn ook eerder verkocht wordt. Luisteren ze daar niet naar kun je zeggen dat je erover denkt de dierenbescherming in te schakelen.

Geplaatst:

Ik ben dus wel een konijnengek haha!

Ik ben ook nog maar 12 dus ik kan moeilijk een oudere als ik daarvoor gaan aanspreken :whistle2:

Voor diegene die het willen weten: ik woon in Belgiƫ,provincie Antwerpen in Putte,het winkeltje is in Berlaar (voor diegene die het beter willen weten en/of geintresseerd zijn om te helpen stuur maar pb)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .