Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje,

Kan ik mijn konijntje al buiten zetten overdag. Het is vrij mooi weer maar nog redelijk koud. Vraag is het te koud?

Het konijntje is een dwergje dat geen dwergje is maar ook niet zo heel groot en zit binnen van oktober denk omdat ze ergens achter was blijven haken met haar neusje en dit er voor een stukje af was. Dit is nu genezen maar ze heeft dus geen wintervacht. Nu heb ik wel de raam elke nacht open staan behalve als het heel koud is en staat de raam al van gisteren open (was ze gisteren vergeten toe te doen) en ze lijkt daar geen last van te hebben. Dus vroeg ik me af of ze overdag ook al buiten kon of dat het nog te koud is en ze daar ziek van wordt.

Buiten is haar hok namelijk groter.

Geplaatst:

Wil je haar dag en nacht buiten laten of alleen overdag en snachts naar binnen? Hier gaan ze als het mooier weer is ook overdag naar buiten en snachts naar binnen, maar daar is de temperatuur nu nog te laag voor

Geplaatst:
Wil je haar dag en nacht buiten laten of alleen overdag en snachts naar binnen? Hier gaan ze als het mooier weer is ook overdag naar buiten en snachts naar binnen, maar daar is de temperatuur nu nog te laag voor

Ze was als buitenkonijn bedoeld maar door het ongelukje zit ze nu binnen. Vind ik langs de ene kant wel leuker maar vermits ze buiten meer plaats heeft is het de bedoeling dat ze op de duur weer naar buiten gaat.

Ik dacht alleen met overdag te beginnen omdat het dan warmer is.

Maar nu nog niet dus. Vanaf wanneer kan het dan wel?

Geplaatst:

Als je zelf ook zonder winterjas buiten rond zou gaan lopen. Kortom als het temperutuurverschil tussen binnen en buiten niet te groot is. Momenteel loopt iedereen nog met winterjassen en sjaals en handschoenen, je hebt nu gewoon nog wat extra laagjes nodig tegen de kou, dat is voor een konijn niet anders :) Als het lekker weer is kan ze best naar buiten overdag, en als het straks (na half mei) niet meer vriest 's nachts ook weer 's nachts.

Geplaatst:

De mijne zitten nu ook binnen en gaan over een tijdje ook permanent naar buiten. Ze zitten hier in een aparte kamer waar ik het raam op een kiertje heb zodat het iets kouder is dan in de rest van het huis (ik ben een koukleum).. hiermee hoop ik de overgang wat makkelijker voor ze te maken. Ik ga ze pas naar buiten doen als het snachts echt zeker niet meer gaat vriezen en de gevoelstemperatuur ook gewoon aangenamer is.

We moeten nog maar een beetje geduld hebben vrees ik :)

Geplaatst:
Als je zelf ook zonder winterjas buiten rond zou gaan lopen. Kortom als het temperutuurverschil tussen binnen en buiten niet te groot is. Momenteel loopt iedereen nog met winterjassen en sjaals en handschoenen, je hebt nu gewoon nog wat extra laagjes nodig tegen de kou, dat is voor een konijn niet anders :) Als het lekker weer is kan ze best naar buiten overdag, en als het straks (na half mei) niet meer vriest 's nachts ook weer 's nachts.

Over hoeveel verschil spreken we dan?

Geplaatst:

Ik heb net heerlijk in de zon gezeten zonder jas, de nijnen liggen al zowat de hele middag languit te zonnebaden, dus laat lekker gaan.

Geplaatst:
Over hoeveel verschil spreken we dan?

Ja dat is lastig zo te zeggen, je hebt dagen zoals vandaag dat je buiten kunt gaan zitten zonder jas als je uit de wind zit, zoals Rian zegt, dan kan je konijn ook best lekker op het gras, als ie maar niet pal in de wind op de tocht zit. Maar als je het zelf maar koud en guur weer vindt dan moet je hem niet ineens buiten plempen natuurlijk.

Geplaatst:
Ja maar Rian, jullie hebben toch buitenkonijnen? Deze heeft geen wintervacht en is zo te lezen alleen. Lijkt mij vrij koud

Klopt, maar als je het beestje overdag buiten zet is het echt niet te koud voor hem, de zon geeft lekker warmte af, en die zoekt ie vanzelf wel op! :yes:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .