Ga naar inhoud

afstervende huid op Toendra's pootje na een giga bijtwonde...

mintaka

Aanbevolen berichten

Ik ga een nieuwe tv-serie starten

TURNEN MET TOENDRA

:baby:

Aflevering 1594 :

Vandaag hebben we een nieuwe oefening aangeleerd: teenturnen :bunny3:

Eerst en vooral is het belangrijk dat daarvoor onze nageltjes kort genoeg zijn. Mijn baasje heeft daarom de nageltjes van mijn zwakke pootje bijgeknipt, omdat die niet meer afsleten. Ja, wat wil je, ik liep niet meer op dat pootje he, dus blijven die nageltjes vrolijk groeien. Ze groeiden ook al een beetje krom naar onderen. Om gemakkelijker te kunnen turnen heb ik nu dus mooie korte nageltjes.

Daarna heeft mijn baasje mij het teenturnen voorgedaan. Eigenlijk komt het erop neer dat ik mijn teentjes niet zo krampachtig mag krommen, maar ze gewoon los moet laten zodat ik er weer op kan gaan lopen. Het is niet makkelijk, want ik ben het niet meer gewend. Maar mijn baasje voelde wel evolutie tijdens onze turnsessie. Hoe langer we turnden, hoe soepeler mijn teentjes meebewogen en mijn pootje kon geplooid worden.

We hebben ook de gewone oefeningen gedaan met mijn elleboog en mijn pols. De rek- en strek-oefeningen. Ik vind het niet zo prettig en heb geprobeerd in mijn baasje haar buik te bijten, maar dat is me niet gelukt. Helaas.

Oh ja, nog een nieuwe oefening die we vandaag gedaan hebben is het poot-steunen. Mijn baasje houdt dan mijn goeie pootje omhoog en dan moet ik op mijn zwakke pootje steunen. Ik voel mij dan wel een beetje onnozel, maar ja, gelukkig is er niemand in de buurt die mij kan bezig zien.

Toen ik weer rond mocht lopen, was Snoet weer jaloers. Ik had namelijk een paar rozijntjes gekregen als beloning voor het flinke werk en hij wil dat dan ook. Dan begint hij grommend achter mij te lopen. Mannen :blink:

Hij heeft dan ook wat rozijntjes gekregen. Ik snap niet waarom. Hij heeft niks moeten doen. Maar ja, er zijn twee soorten konijnen he: voedsters en kinderen.....

Vele groetjes en pootje van Toendra :poot: (het goeie pootje, want het andere wil nog niet zo erg meewerken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hĆØhĆØhĆØ

jaja, met ijzeren hand zal ik je fysiotherapieƫn hahahaha :P

We hebben vandaag al drie keer geturnd, Toendra en ik. Ik heb een nieuwe "techniek" ontwikkeld, waardoor ze handelbaarder is.

Haar pols is wel nog erg stroef... Ik hoop dat die soepeler zal worden met al mijn gesleur en getrek :angel: Neehoor, ik doe het zachtjes :)

Toendra werkte daarnet trouwens goed mee. Is eens zo prettig werken...

Ik zou zo graag snel resultaat zien, maar ik besef dat dit een werkje is van weken of zelfs maanden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffffff

Ik zit met complicaties rondom mijn zwarte probleem, genaamd Snoet.

Meneer is dus boos en/of jaloers als ik Toendra behandeld heb. En als ik haar terug zet, dan spurt hij grommend achter haar aan. Ik leid hem dan af met lekkers en aandacht, maar van zodra ze in zijn buurt komt, zet hij de achtervolging in. Toendra is nu zo schrikkerig tegenover hem dat ze het al op een lopen zet, als hij nog maar zijn neus tegen de hare steekt... Ze stuitert dan door de gang en ik ben bang dat ze iets breekt....

Ik heb Snoet ook al eens op de tafel gezet en geknuffeld en rozijntjes gegeven, zodat hij "dezelfde behandeling" ondergaat als Toendra, maar het heeft geen effect...

Nu heb ik een klein rennetje gemaakt in de atelier, waar ik hem dan ga inzetten als ik haar behandel, zodat hij ook uit de gang is, maar ik denk dat het niet gaat helpen. Daarnet zat ik namelijk turnoefeningen te doen met Toendra IN de gang en toen ik haar weer losliet, ging meneer er weer achteraan.

Iemand tips?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Verder ziet de wonde op Toendra's pootje er goed uit. Vandaag zat er een geel-witte korst op, waarschijnlijk van de Flammazine. Die heb ik eraf gehaald. Eronder zat rodig huidweefsel, nog erg broos, want het bloedde een beetje, maar ik mag die korst niet laten zitten. Ik heb het uiteraard goed ontsmet met Betadine.

De oefeningen zijn niet altijd alles... Toendra heeft het niet graag en probeert altijd weg te geraken. Ze bijt ook, maar wel zachtjes, niet om te bijten, maar om losgelaten te worden.

Ik wil zooooo graag resultaat zien, maar ik merk nog geen verschil.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey martine!!!

wat sneu dit zeg!!! maar blijf vertrouwen houden!!! misschien is het een idee om snoet los te laten lopen in de ruimte waar jij met toendra bezig bent.... kweet ook niet of het gaat helpen maar misschien dat het hem het idee geeft dat hij erbij mag zijn... dat hij nie afzijdig gehouden wordt.....

tsjeee meid... wat een gedoe weer!! heel veel succes

en geef diewonde de tijd!!...... tijd is het belangrijkste geneesmiddel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze bijt niet door he, alleen maar zachtjes :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Daarnet had ik trouwens Snoet in het kleine rennetje in de atelier gezet. Meneer is erin geslaagd om het deurtje open te maken :(( en ik kon weer een uur liggen smeken of hij zich wilde laten pakken...

Zitten bij die zinken rennetjes die grendels van het deurtje altijd aan de binnenkant? Dat vind ik toch geen goed concept dan, aangezien Snoet er hier al direct in slaagt om dat open te maken :bunny3:

Hij heeft in elk geval wel een leuke tijd gehad en was nadien niet "aanvallend" naar Toendra toe. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd van het om te draaien, maar dat gaat niet... Die verbindingsstukjes aan de panelen zitten in een bepaalde richting geplooid en ik kan het dus niet anders zetten.

Of bedoel je het deurtje losmaken?

Ik bedoel van die rennetjes zoals Caroline er heeft en Knaagjes en Bunnylover en nog een boel mensen. Die zinken gevalletjes. Ze bestaan ook in kleurtjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die bedoelt chavcha volgens mij ook. en die zitten aan een met van die lange pennen dor gaatjes heen zodat je ze ook in de aarde kan steken.

die penen trek je er dan boven uit. je draait de panelen om en dan zit je deur aan de buitenkant.

ik heb de deur grendels ook aan de buitenkant zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die bedoelt chavcha volgens mij ook. en die zitten aan een met van die lange pennen dor gaatjes heen zodat je ze ook in de aarde kan steken.

die penen trek je er dan boven uit. je draait de panelen om en dan zit je deur aan de buitenkant.

ik heb de deur grendels ook aan de buitenkant zitten...

Zo'n ren bedoel ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan kunnen Minou en Snoet elkaar een pootje geven! ze zijn beide goed met deurtjes! Minou maakt die dus ook met gemak open. We doen er nu maar een sluitinkje op...anders is ze ook elke keer foetsie!

en er is idd niets aan die deurtjes te doen...die puppyren is van zwaarder materiaal...en die zullen ze vast niet omhoog getild krijgen.

Minou pakt hier het deurtje met dr tanden aan de onderkant vast en rukt het omhoog...en hup deur open!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het bijna niet te zeggen en misschien zie ik spoken.....

Maar ik heb de indruk dat Toendra haar pootje heeeeeeeel af en toe begint te gebruiken.... Nog wel heel stroef en stram, want haar polsje plooit nog niet goed, maar ik zag haar daarnet op haar tenen steunen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .