Tillebilly Geplaatst: 30 maart 2013 Geplaatst: 30 maart 2013 Hallo allemaal,Het gaat voor mijn gevoel niet zo goed met Konijn en ik hoop dat jullie wat adviezen hebben. Ik ben vorige week langs de DA geweest, maar zij heeft niets raars kunnen ontdekken.Even de situatie:- Konijn is een oudere dame 8 jaar (klein/ dwerg).- Konijn had een vriendinnetje maar zij is helaas een jaar geleden overleden.- Ze heeft last van plakpoep aan de kont, kleinere keutels, troskeutels etc. - Ze maakt gekke geluiden. Soms lijkt het net alsof ze niest en soms lijkt het alsof ze moet gaan overgeven.- Ze laat overal haar keutels en plas vallen. - ze is aangekomen van 1300 gram naar 1500 gram in een maand tijd.- gedrag is anders. aanhalen was vroeger vaak wel prima, maar liever niet (te lang). Nu kwam ze laatst spontaan op schoot zitten. Ze is over het algemeen rustiger en loopt nooit meer weg als ik haar aai.- ze heeft een probleem met haar vacht. Waarschijnlijk vachtmijt/ wandelend roos. Ze heeft injecties gehad en druppels in haar nek. Het wordt er wel rustiger van, maar het gaat niet weg.- ze eet goed. Ze eet hooi en brokjes van selective en nu zit ze buiten gras te eten. Ze is normaal binnen, maar soms zetten we de deur open en dan loopt ze in de tuin.Ik heb naar aanleiding van wat ik lees op het forum blaadjes spinazie gedoopt in ananassap gegeven. Wat kan er aan de hand zijn? De mensen in de dierenwinkel denken dat ze misschien gewoon dement is. Kan dat? De dierenarts heeft de buik gevoeld en de tanden gecontroleerd en niets raars gezien. Hebben jullie een second opinion?Ben benieuwd. Alvast bedankt!
Domino Geplaatst: 30 maart 2013 Geplaatst: 30 maart 2013 Hoi, welkom hier!Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het op dit moment niet zo heel verstandig vind om je konijn buiten te laten lopen terwijl die normaal altijd binnen zit. Dit omdat de temperatuur verschillen van buiten en binnen te groot zijn en daar kunnen sommige konijnen niet goed tegen. Wat geef je voor voer? En hoeveel voer geef je? Die troskeuteltjes kunnen de blindedarmkeutels zijn. Dit kan komen omdat ze niet lekker zijn of omdat je konijn wellicht teveel eten krijgt. Ik zou haar ook even geen gras geven op het moment, zeker omdat ze plakpoep heeft. Beter is alleen water, hooi en een klein beetje biks. Die gekke geluiden, niest ze ook echt? En komt er dan ook snot uit? Is er ook naar de longen geluisterd toen je bij de da was? Is de baarmoeder ook gevoeld door je dierenarts? Zeker op zo'n leeftijd willen die dingen nog wel eens problemen geven.
Tillebilly Geplaatst: 30 maart 2013 Auteur Geplaatst: 30 maart 2013 Dank je wel voor je snelle reactie!Konijn is inmiddels weer binnen. Ze krijgt ongeveer 25 gram biks van Selective (gewone versie, niet die voor senioren).Het klopt wel dat Konijn behoorlijk verwend wordt. Ze houdt veel van wortelloof en witlof. Ze krijgt misschien wel te veel eten.Ik zal haar nu even alleen biks en hooi voeren. Denk je dat ik ook geen ananassap zou moeten geven? Ik dacht namelijk dat ze misschien een verstopping had ivm de zachte keutels en de kleine keutels. De DA heeft niet geluisterd naar de longen. Ze niest geen snot.
Domino Geplaatst: 30 maart 2013 Geplaatst: 30 maart 2013 Wat heeft ze trouwens tegen de vachtmijt gekregen?
Tillebilly Geplaatst: 30 maart 2013 Auteur Geplaatst: 30 maart 2013 Ze heeft nu Stronghold gekregen. Ze heeft eerder injecties gekregen met een werkzame stof vergelijkbaar aan Stronghold.Ze heeft nu al 1,5 jaar vachtmijt.
Aanbevolen berichten