Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een week geleden is mijn voedster gecastreerd, ze lijkt afgezien van wond en hechtingen weer helemaal de oude..Wel wat minder last van hoknijd heb ik het idee maar dat blijft nog even afwachten.

Nu zat ik er natuurlijk bovenop of alles wel goed ging en nog wel een beetje.. maar ze plast naar mijn idee een stuk minder..Nu loopt ze los in de woonkamer en deed ze in een bepaald hoekje weleens plasjes..Die waren dan echt donker van kleur rood/bruin en stonken enorm..

Nu plast ze nog wel in die hoek en ook in haar toiletje in de kooi...maar die plasjes lijken veel lichter??En daardoor lijkt het dus ook minder..

Kan dit ook door hormonen zijn? Dat ze eerst meer plaste om geur af te zetten?

Nogmaals ze plast dus wel mocht dat niet zo zijn zat k natuurlijk bij de DA ipv hier:yes: Eten en drinken en keutelen gaat ook prima verder..

Geplaatst:

De kleur van plas staat sterk in relatie met het voedsel dat konijntjes consumeren heb ik al begrepen. Ik ga er dan ook een beetje van uit dat er op dat vlak wat veranderd is. Indien dat niet zo is: hoe zit het met de vochtconsumptie? Word er meer/minder gedronken dan anders? Meer/minder groenvoer (dat veel vocht bevat) gegeten?

Ik zou mij voorlopig geen zorgen maken als ik jou was :)

Geplaatst:

Mijn voedster heeft een paar weken na de castratie flink meer gedronken dan ze daarvoor deed, daardoor waren de plasjes ook veel wateriger. Misschien geldt dat ook voor jouw konijn?

Geplaatst:

hmm..ze drinkt sowieso nooit zoveel,maar aangezien ze wel gewoon plaste maakte ik me geen zorgen. Nu eet ze sinds de castratie minder biks en meer groen. krijgt wel beide aangeboden als voorheen maar doet dit zelf zo. Ik vraag me wel af waarom?en moeten ze veel drinken of krijgen ze uit groenvoer al het meeste binnen? Ik moet dinsdag toch voor controle van haar wond dus kan het direct vragen..Aangezien ze flink gek loopt te doen nu maak ik me niet direct zorgen..

Geplaatst:

Als ze veel groenvoer eet hoeft ze niet veel te drinken hoor, het ene konijn drinkt sowieso meer dan het andere. Ik zou me ook geen zorgen maken, het klinkt niet als iets geks en als het iets anders is dan normaal, tsja, het was toch een flinke operatie waar ze wel even bovenop moeten komen!

Geplaatst:

Dat van het plassen weet ik niet.. maar mijn rammetje is ook vorige week gecastreerd en toen ik hem op ging halen vertelde de da dat hij 30% minder brokjes moest krijgen.. misschien regelt jouw voedster dit zelf, weet ze dat ze dit minder nodig heeft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .