lenkas Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 mijn konijn snuffel is al 13 jaar oud en sinds een paar daagjesbegingen zijn oogjes te tranen . Moet je daar iets aan doen enzo ja wat dan en is da heel erg? Thuis zeggen ze dat het door de koude is snuffel en de rest van mijn nijntjes staan trouwens buiten heeft dat er iets mee temaken?
ShinLi Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Tranende oogjes kan op meerdere dingen kunnen duiden. Oogjes die wat ontstoken zijn, maar kan ook duiden op problemen die wat dieper liggen, of misschien kan duiden op iets van haakjes. Ik zou toch even langs de dierenarts gaan met je konijntje. Ze is al 13 jaar en mocht het toch een onderliggende oorzaak hebben, is het maar beter dat dat zo snel mogelijk ontdekt wordt.
mystique Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Toen Luna een traanoogje had, bleek het om een verstopt traankanaaltje te gaan. Even doorspoelen en vijf dagen antibiotica-zalf en het probleem was opgelost. Kan dus iets heel simpels zijn, best even de DA ernaar laten kijken.
lenkas Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Geplaatst: 28 maart 2013 ze heeft vroeger problemen gehad met haar keizen zou dat terug opnieuw zo kunnen zijn ze eet nog prima dusmaar ik ga zeker naar de DA ik had al een afspraak voor men ander konijnenvoor inentingen enzo zij had dat al gekregen kan haar dan meenemen naar daar
lenkas Geplaatst: 20 april 2013 Auteur Geplaatst: 20 april 2013 het is al een paar maanden geleden en de oogjes tranen nog altijd dus ga ik straks nog maar eens met haar naar de DA het is al een beetje beter vind ik zelf omdat het minder traant maar toch
lenkas Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 ik ben vandaag naar de DA geweest met snufik heb een nieuwe zalfje gekregen voor haar oogje en daarna is ze helemaal onderzocht niks te vinden alleen hij zei dat haar kaak scheef sta maar dat wistik al dat haar keizen niet recht op elkaar stonden dus gewoon het zalfje er aan doen en verder afwachten
Joseeke Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 De traanoogjes zouden ook goed veroorzaakt kunnen worden door het kiesprobleem door bijv. te lange wortels.Om dit vast te stellen zou er een rontgenfoto hiervan gemaakt moeten worden.Mocht het zalfje geen effect hebben, kun je dit altijd overwegen om te doen.
Aanbevolen berichten