Mevrouwtje Theelepel Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 Mijn twee konijnen doen de laatste tijd een beetje vreemd. Normaal gesproken eten ze hun SS meteen op. Maar nu laten ze regelmatig brok liggen. Mijn meest vraatzuchtige konijn pakt een brokje, verstopt zich en eet het daar heel langzaam op. Ze is 14 dagen geleden al aan haakjes geholpen en heeft zo te zien geen pijnlijke mond. Ook liggen ze de hele dag maar een beetje lusteloos in het hok. Er zit wel beweging in hoor, maar niet zo actief als anders. Hebben jullie dit ook weleens? Of kan het met de kou te maken hebben in combinatie met het ruien? Ze voelt wel warm in d'r nek.Ik krijg iedere keer weer een knoop in m'n maag als ze zulk afwijkend gedrag vertonen :(
lady snuffie Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 misschien even bellen voor advies bij de da
Mevrouwtje Theelepel Geplaatst: 24 maart 2013 Auteur Geplaatst: 24 maart 2013 Ja, vanzelfsprekend ga ik naar de DA als ik 't niet vertrouw. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is dat konijnen zich anders kunnen gedragen vanwege de rui en het schrale weer. Misschien hebben anderen dat ook weleens meegemaakt?
mystique Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Zo'n twee weken geleden deden mijn nijnen ook 'raar', alle vier. En geluk was dat ze enkele weken ervoor helemaal waren nagekeken ivm inentingen, dus ik maakte me eigenlijk geen zorgen, ook al omdat ze het alleviƩr deden: minder beweeglijk, moeilijker eten, minder energie, ... Ik veronderstelde dat het door het weer kwam, de ene week sneeuw en -5, de week nadien lente en 12 graden, een konijn zou voor minder in de war raken.
Stamper2011 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Ik herken het ook. Mijn voedster deed vorige week ineens raar. Normaal gesproken weet zij niet hoe gek zij moet doen als ze eten krijgt en is ze zo ongeduldig als wat, nou wou ze ineens niks hebben en reageerde er nauwelijks op. Ik helemaal in de stress natuurlijk. Uiteindelijk begon ze gelukkig toch weer uit zichzelf te eten. Een dag later was het alleen precies hetzelfde verhaal. Ik had echt zoiets van wat is dit nou? Het heeft 2 dagen geduurd en daarna was ze gelukkig weer helemaal zichzelf, wat voor mij een hele opluchting was. Mijn ram gedraagt zich sinds een paar dagen ineens opvallend rustig. Hij slaapt veel en lijkt minder energie te hebben. Ik wou eigenlijk deze week een afspraak voor ze maken voor de inentingen maar wacht voor de zekerheid toch maar even.Ze zijn hier momenteel behoorlijk aan het verharen. Misschien dat het daar mee te maken heeft? Of dat het te maken heeft met het weer? Zolang ze blijven eten, ga ik er van uit dat het vanzelf wel weer goed komt.
Mevrouwtje Theelepel Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Geplaatst: 25 maart 2013 Dat is toch best gek? Vooral omdat het om meerdere konijnen gelijktijdig gaat. Mijn ram keutelt nog goed, maar m'n voedster (die al gevoelig is voor darmproblemen) is net bij de dierenarts geweest (stasis). Na een pijnstiller en Emeprid viel ze eenmaal huis (dit keer in de garage ipv buiten, wel samen met d'r vriend) uitgehongerd aan op nieuwe brokjes (Trovet i.p.v. SS). Ben benieuwd hoe het morgen gaat, als de pijnstiller is uitgewerkt. Misschien scheelt die paar graden extra toch ook? Binnen in de garage is het ongeveer 10 graden...
Caatje1988 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Mijn rammetje heeft hier ook een paar dagen last van gehad.Bij etenstijd niet gelijk aan komen rennen, maar na 5 min toch maar eens kijken.Nam ie een paar brokjes en was er weer klaar mee. Met groentetijd wel gelijk aan komen rennen maar na een paar stukjes er weer genoeg van hebben, maar nog wel eten en hooi gelukkig ook. Maar alles ff wat slomer dan normaal, voedster heeft 4 dagen flink gegeten Ik heb me niet zo veel zorgen gemaakt, hij eet alles nog en vertoonde ook geen pijn signalen ofzo, heb het alleen ff in de gaten gehouden.Nou ik dit hier lees dat meerdere konijnen er last van hebben/ hadden denk ik idd ook dat het aan het weer ligt...( maar die van mij staan binnen...)
Aanbevolen berichten