Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Roxy lag weer op haar zij en ik wou eens weten of ze weer al liggend aan het keutelen was (zoals ik in een ander topic al had vermeld). Maar in plaats van keutels zag ik helemaal iets anders. Namelijk dit:

Snot.jpg

Het lijkt op dikke urine, maar het is lichtjes doorschemerend, wat je op de foto niet kan zien. Of zou het slijm kunnen zijn? Als je goed kijkt, zie je dat er een druppeltje afgevallen is in haar vacht.

Ondertussen heeft ze zich al verplaatst en lag ze weer neer en toen ik keek was het enkel natte vacht maar niets geligs of een brei te zien. Toen ik aan het tapijt voelde waar ze eerst lag, was het gewoon droog.

Wat zou het geweest kunnen zijn?

Geplaatst:

Ze had het net weer. Heb met een wattenstaafje 'het' proberen te pakken maar het waren echt druppels, ze werden onmiddellijk in het wattenstaafje opgeslorpt. Er zat ook een keutel bij met veel vocht rond. Het rook naar territoriumkeutels dus waarschijnlijk niets aan de hand :). Hoop ik.

Geplaatst:

Euhm, ik wil geen vunzige dingen zeggen voor het geval er kinderen meelezen, nu weet je wel wat het eerste was wat in mij op kwam, weet alleen niet of dat kan bij een konijn?

Geplaatst:

Is Roxy gecastreerd? Zo niet, dan zou het vaginale afscheiding kunnen zijn. Op de foto lijkt het gelig, welke kleur heeft het in het echt? Als het niet kleurloos is, zou het op een infectie kunnen duiden. In dat geval is het waarschijnlijk toch slim met haar naar de DA te gaan.

Geplaatst:

3 april wordt ze gecastreerd. Het is wel gelig, maar gelig als urine (troebel maar toch nog doorlatend), niet als slijmerig of pattex-achtig (als je snapt wat ik bedoel ;)). Nu ik het samen met die keutel zag, vermoed ik dat het sproeisel/territoriumspul is :P. Maar als ik haar binnenbreng voor castratie kan ik het ook eens vermelden aan de DA.

Geplaatst:

Misschien is het als je de castratie al gepland hebt juist een goed idee om contact op te nemen met de DA? Mocht je DA het nodig vinden om te testen wat het is voor de operatie, hoeft het dan niet alsnog uitgesteld te worden. Een castratie is een behoorlijke ingreep en juist dan is het belangrijk dat ze helemaal gezond is.

@Tara: Ik had de nette termen even opgezocht op een medische website ;).

Geplaatst:

Maar het is gewoon water-achtig (behalve dan de kleur), niets drapperigs ofzo. Terwijl bij een infectie dit toch niet zo vloeibaar is toch? En met die keutel erbij klopt het plaatje wel van urine/sproeisel/territoriumkeutelsapje (wat een naam zeg).

Maar als meerdere het idee hebben dat ik inderdaad beter eerst de DA eens opbel, dan wil ik dat wel doen. Hoewel ze via de telefoon niet zullen weten wat het is. Maar wil haar gewoon niet teveel stress bezorgen met over en weer-gerij gezien het volgende week al van dat is. Voor de rest is ze helemaal zichzelf, plast goed, poept goed, eet goed, ...

Geplaatst:

Het is absoluut niet mijn bedoeling om jou te dwingen naar de DA te gaan, ik probeer alleen maar mee te denken :).

Ik ben wat voorzichtig omdat wij een maand geleden zelf bijna de castratie van onze dames uit hebben moeten stellen. Sid bleek coccidiose te hebben, waardoor van onze andere konijnen met spoed een ontlastingsonderzoek gedaan moest worden. Ik heb donderdag om negen uur gebeld om te horen of de castratie om elf uur door zou gaan.

Als de DA het niet nodig vindt om de 'druppels' (bij gebrek aan een beter woord ;)) te onderzoeken, scheelt dat natuurlijk veel gedoe. Maar mocht de DA ze eerst willen onderzoeken voor Roxy gecastreerd mag worden, lijkt me het vervelend om dat pas op de dag zelf te weten (zeker als je evt. rekening hebt gehouden met bijv. vrije dagen).

Geplaatst:

Weet ook wel dat je het niet dwingend bedoelde hoor :).

Maar misschien is het gewoon iets dat ze vaker doet maar dat me nog nooit is opgevallen. Het is niet dat ik de hele tijd naar haar kont zit te kijken :P. Maar ik zal het in de gaten houden en als ik de komende dagen het nog vaker opmerk, zal ik eens een belletje maken naar de DA :).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .