LovelyNijn Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Heeft iemand tips om de stress van mijn konijntje te verminderen? Gisteren gecastreerd(voedster) en ook bij dierenarts enorm gestresst en nu dus nog (ander topic)Alleen al in de auto is ze zo gestresst, zijn hier dingen die ik ertegen kan doen? OOk voor een eventueel volgende autorit(volgende week nacontrole)Ik vind het zo sneu.Ga over paar weken ook een maatje voor haar halen maar twijfel nu enorm of ik haar dan wel moet meenemen naar de opvang(1uur rijden)
Joseeke Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Ik zou haar altijd meenemen naar de opvang.Daar zie je gelijk of het andere konijn een match voor haar is.Een moeizame koppeling thuis, met een konijn wat heel lastig klikt, kan ook heel stressvol zijn voor haar.Om haar rustiger te krijgen voor een autorit en/of DA-bezoekje kun je haar Rescue Remedy geven van Bach Bloesems.Dit zijn homeopatische rustgevende druppels, verrkijgbaar bij de drogist.Hiervan doe je 3 dagen van de voren ongeveer 5 tot 10 druppels (op een fles van 600 ml) in haar drinkwater, zodat ze langzaam rustiger wordt.Hierdoor zal de "grote" dag minder stressvol voor haar zijn
Eefje Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 En als je daar dan nog een handje kamille bij geeft heb je in elk geval gedaan wat je kon!
LovelyNijn Geplaatst: 22 maart 2013 Auteur Geplaatst: 22 maart 2013 dankjewel!Lijkt me inderdaad wel fijn als je in de opvang al een beetje kunt zien of het klikt..het is alleen wel een uur heen en een uur terug...dichterbij zit wel een kleinere maar heb liever keus dan uit meerdere rammetjes en die doen ook niet aan koppelen in de opvang.. Nou eerst nu maar eens bijkomen en als het echt lente word zal ik bij de opvang zelf ook nog wel eens informeren..
Aanbevolen berichten