Ga naar inhoud

Help wat moet ik doen!


Veertje87

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb echt jullie hulp nodig!

Mijn konijn eet sinds gisteren niet meer duwt haar kop weg in het hooi en blijft veel als een bolletje zitten. Ik heb dr eens opgepakt en verder zie ik niks aan haar, geen diarree tanden zijn goed. Gisteren twijfelde ik nog maar vandaag zie ik dat ze dit gedrag steeds meer aan het doen is. Normaal als ik kom aanlopen bij het hok op de achterpoten en neus tegen de draad en geluidjes maken geaaid willen worden. Vandaag niks van dit gedrag. Als ik wortel of brokken voor hou doet ze net alsof ze het niet kent.

Het hok word goed onderhouden, ze zit niet alleen. Ze zitten wel buiten. Ik weet niet wat er aan de hand kan zijn. Omdat ze steeds in het hooi weg kruipt als een bolletje heb ik haar binnen gezet met een electrisch kacheltje aan (ik dacht misschien heeft ze het koud??).

Ik maak me zorgen, alle hulp is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh en temperatuurwisselingen zijn ook niet zo goed dus naar binnen halen is ook niet zo slim, dan beter een warm plekje in het hok maken, verder niet zoveel verstand als de meeste hier van konijnen maar omdat ze niet eet zou ik echt zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn plotseling niet meer eet en afwijkend gedrag vertoont, is er altijd iets aan de hand! Gelijk mee naar de dierenarts dus. 12 uur niet eten kan al kritiek zijn! Niet mee wachten maar zo snel mogelijk naar de dierenarts. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie snelle reactie! :) Heel fijn.

Ik dacht eerst ik wacht wel tot morgen maar na jullie berichten toch even gebeld. De klacht was zo dringen dat ze mij ondanks de drukte ertussen hebben gepland om kwart voor 3. Ik hoop dat ze iets voor Pluisje kunnen doen! :( Ik zal strakjes reageren hoe het is afgelopen ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de reacties en jullie hulp. Eten en drinken wilt ze niet dan schud ze n keer met hoofd (alsof er iets tegen z'n neus aan komt weetjewel) Doet ze normaal noooit zit nu binnen in het tuinhuisje in een kleiner hok heb net eventjes het elektrisch kacheltje aan gehad. Is wat warmer binnen. Oren zijn nu ook wat warmer dan net buiten. Heb ook dr knuffel in het hok gelegd daar speelt ze vaker mee maar nu kan het dr ook weinig schelen. Daar zit ze nu tegen aan. ;) Nja meer als dit kan ik tot nu toe even nog niet voor dr doen. Afwachten dus even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ze nu met haar maatje in het tuinhuisje?

Mocht je konijn echt ziek zijn is naar binnen halen niet erg hoor, zeker niet als ze haar temperatuur zelf niet kan regelen, dat is erg belangrijk. Waar je wel rekening mee moet houden als je haar bijv 2 weken binnen hebt haar pas weer naar buiten doet wanneer het niet meer vriest. Maar laten we hopen dat dat niet meer zo lang duurt ;)

Beterschap en succes bij de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit weer buiten in dr eigen hokje kan verder geen kwaad zei die dierenarts.

Het is het stilvallen van darmen dit is een wisselwerking zei ze vaak weten ze niet wat eerst komt het niet eten of het stilvallen van darmen. Ik heb nu twee potjes mee gekregen en dat moet ik 3x per dag geven. Konijn oprollen in een handdoek en geven. Heeft ie morgen nog niet gegeten dan moet ik dwangvoeding geven met brokken nat maken zodat er toch weer wat in zn darmen terecht komt en weer op gang komt.

Ondertussen had ie wel klein stukje van wortel gegeten maar dat is te weinig voor alles weer op gang te laten komen.

Verder was Pluisje wel gezond. Gelukkig dat ik maar gegaan ben hele geruststelling hopen dat het zo goed komt! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nina had hetzelfde...Zij eet nu zelfstandig maar ze zat al bij de DA om 16:00 terwijl ze om 8:00 nog had gegeten dus wij waren er op tijd bij, voortaan als een konijn niet eet dĆ­rect naar de DA maar ik denk dat het wel goed komt met pluisje! :love:

Bij Nina hebben ze haar een nacht ter observatie daar gehouden en gedwangvoerd en daarna at ze wel zelfstandig! :party:

Veel suc6! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de DA de temperatuur gemeten? Mijn koppel zit gewoon binnen maar toch had mijn voedster toen heel erg ondertemperatuur. Temperatuur is een van de belangrijkste dingen voor als een konijn weer beter moet worden. Ik heb haar toen in de vervoerbox met een handdoek en een kruik tussen twee kachels gezet en ze was binnen een dag zoveel beter dat ze weer zelfstandig at. Ik heb zelf dus geen ervaring met een ziek konijn die normaal buiten leeft, maar toch denk ik dat je goed haar temperatuur in de gaten moet houden. Dit kun je doen door tussen de oren te voelen. Ik zou ze zelf naar binnen halen maar dat is mijn gevoel, ook omdat ik er zelf constant bij was toen ze ziek waren. Maar dat is misschien meer mijn eigen gevoel. Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog laat een nieuwe update ik heb Pluis 1x het spul gegeven met het spuitje ze at/dronk het helemaal op alsof ze het niet vies vond! Alleen nog steeds niet aan de brokken gegeten. Gedraag zich verder wel fit.

Ik wilde net het spul nog een keer gaan geven en toen zag ik opeens een erg rare keutel liggen! (haha serieus) Het leek wel een harde hondendrol! Ik heb deze nog nooit eerder gezien bij een konijn. Het is er geen van gladde keuteltjes het was een stuk. Lag ook niet in dr toilet maar gewoon onder in haar hok. Appart. Heeft misschien dwars gezeten??

Ik hoop dat ze morgen gaat eten. Ze is erg gestresst als ik haar steeds dat spul moet geven vind dat best zielig. Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik heb weer wat hulp en advies nodig van jullie als het kan?? :frown:

Metoclaral drops & carprofendrops

Pijnstilling tegen ontsteking en voor z'n darmen (en tegen braken staat op het doosje?)

In ieder geval Pluis heeft vandaag weer nauwelijks gegeten 2 schijfjes wortel... Brokken raakt ze niet aan. DA zei dat als ze zo weinig blijft eten vandaag starten met dwangvoeding. Alleen de dwangvoeding wilt ook niet egt lukken een gekrab steeds als ik bij dr mond kom?? Hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Vanmorgen kwam ik bij het hok en dr staart zat helemaal onder de diaree. Moet ik toch gewoon het medicijn door blijven geven wat denken jullie?? Want bijwerkingen zijn diaree heb ik gelezen op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt niet goed lukt met dwangvoer kun je een handdoek om haar heen trekken zodat je wat meer grip op haar hebt en ze niks kan met haar pootjes, je hebt dan veel meer grip op haar, ze kan zich dan niet zo goed bewegen. Zielig, ja, dat wel, maar er moet gewoon voer naar binnen. Metocloral is een antibraakmiddel, dat klopt, maar daardoor stimuleert het de doorgang van voedsel naar de darmen, zodat die aan het werk blijven. Heb je tegen de dierenarts gezegd dat ze diarree had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb de diaree pas gezien nadat ze die 2 middeltjes heeft gehad.

Nja ze heeft 3 schijfjes wortel gegeten en een cracker. (Dat krijgen ze af en toe bij ons). Ze eet wel wat dus maar langzaam. De brokken raakt ze niet aan. Ik heb nu net nog een cracker in het hok gelegd en een stuk wortel. Ik wacht dit even af of ze dit op eet. Ze is helemaal gestresst daardoor gaat ze ook niet beter eten denk ik. Ze knorrt en rent weg van mij. Niet mijn bedoeling ^^ maarja.

Ik laat haar nu even met rust tot vanavond en ik ga dan eens kijken wat ze dan gegeten heeft wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .