Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Vanochtend toen ik de konijnen ging voeren, hoorde ik dat 1 van de voedsters een geluid maakte wat ik nog nooit eerder heb gehoord.

Dacht eerst aan haar ademhaling, maar dat lijkt mij toch ook weer van niet. Na goed nadenken lijken het soort cavia geluiden, soort geluiden van opwinding.

Ik had niet zo heel veel tijd, want moest naar het werk dus later is mijn vriend nog 10 minuten gaan luisteren. Die zegt dat ze het geluid vooral maakt als ze beweegt en haar partner naar haar toe komt.

Ze is niet echt tam, maar wil vanmiddag proberen haar even te pakken om te kijken of ze wondjes heeft oid.

Is het verstandig vanmiddag een DA te bezoeken? Of herkennen jullie deze geluidjes?

Geplaatst:

Mijn voedster maakt altijd een hele hoop lawaai van zichzelf

Als ze blij is maakt ze bromgeluidjes

En als ze eten krijgt allerlei piepgeluidjes en soms zelfs een grom

Volgens mij is het vooral van blijdschap/opwinding

Geplaatst:

Mijn andere voedster maakt nooit geluid en deze voorheen ook niet. Ontstaat dat zomaar ineens?

Na er over nagedacht te hebben klonk het voor mij ook als soort opwinding, ze rende ook heen en weer namelijk.

Geplaatst:

Zoemen? Voedsters willen wel gaan zoemen als ze opgewonden zijn, kan komen door de ram, maar dat doen ze ook weleens bij het baasje. Als je voedster niet gecastreerd is kan dat het wel zijn, gezien de hormonen nu weer flink kunnen opspelen omdat het voorjaar wordt. Eén van mijn voedsters zoemde ook regelmatig als ze op mijn af kwam huppelen. Ondanks dat ze gecastreerd is, merk ik het nog wel eens op hehe.

Denk niet dat het iets is om zorgen over te maken ;). Maar goed dat je je nijnen zo goed in de gaten houdt.

Geplaatst:

Nou volgens mij is ze gewoon erg boos op mij ofzo? Als ik beweeg dan maakt ze geluid, dus ik dacht geef haar een lekker stukje brood, maar werd me niet in dank afgenomen..

>http://www.youtube.com/watch?v=5OioTIXuSGY&feature=youtu.be

Geplaatst:
Nou volgens mij is ze gewoon erg boos op mij ofzo? Als ik beweeg dan maakt ze geluid, dus ik dacht geef haar een lekker stukje brood, maar werd me niet in dank afgenomen..

>http://www.youtube.com/watch?v=5OioTIXuSGY&feature=youtu.be

Brood? Dat is niet echt goed. Brood slaat zich om in suiker en koolhydraten.. Niet gezond dus!! :Bunny1:

Geplaatst:

Het zou kunnen dat ze water nodig heeft. Dat is teminste met Juniora wel. Dan geef ik haar eten en dan gromt ze. En het water was een ijs koud, dus ze dronk het niet. toen heb ik er lauw water is gedaan. en toen wat alles weer goed.

Een klein familie geheimpje: Ik doe wel eens water over de biks. Haha, dat vind ze lekker!:idee:

Geplaatst:

Het zou kunnen dat ze water nodig heeft. Dat is teminste met Juniora wel. Dan geef ik haar eten en dan gromt ze. En het water was een ijs koud, dus ze dronk het niet. toen heb ik er lauw water is gedaan. en toen wat alles weer goed.

Een klein familie geheimpje: Ik doe wel eens water over de biks. Haha, dat vind ze lekker!:idee:

Geplaatst:

Het klinkt bekend hoor, mijn voedster doet dit ook soms als ik haar moet kammen, dan is het angst. Ze slaat ook met haar voorpootjes naar het brood/hand dus mss is ze even geïrriteerd dat je in het hok komt. En af en toe een stukje gedroogd brood is helemaal niet erg als lekkernij. Krijgen die van mij ook en Guus is al sinds hij bij me is prima op gewicht, als je het maar als lekkernij geeft dus sporadisch. Het geluid klinkt in ieder geval niet raar, anders wat, wat is ze mooi zeg!

Geplaatst:

Diva piept/kreunt/steunt hier altijd vol overgave als ze eens goed voor een aaisessie is gaan zitten en het haar bevalt. (Ze knarstetand er ook bij.) Ik dacht eerst dat het ook met haar ademhaling te maken had, maar ze doet het maar op bepaalde momenten. Ook als ze eten krijgt, dan is het ook een opgewonden dametje. :D

Geplaatst:

Wat een gek geluid! Eerst is het cavia-achtig en dan ineens lijkt het wel een kwakende eend! :D Volgens mij was ze op het laatst boos dat je haar niet de hele plak brood gaf. @Junior: brood is idd een dikmakertje maar als je het met mate geeft dan valt het best wel mee vind ik. Chips is voor ons ook niet gezond. :)

Geplaatst:

Ze doet het nu al minder, met eten geven ga ik er gewoon steeds bij zitten zonder haar aan te raken oid. In het begin gaat ze dan met geluid steeds weg lopen en daarna blijft ze wel zitten.

Brood geef ik eigenlijk bijna nooit, was even om te kijken hoe ze zou reageren op mij als ik eens wat anders gaf.

Geplaatst:

Klinkt inderdaad als ze het er niet mee eens is.

Mogelijk schijnzwanger, dat ze haar vriendje ook niet in de buurt wil hebben. Komt wel vaker voor :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .