Ga naar inhoud

Myxomatose Noord-Brabant


Gast

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al:

Weet iemand hoe groot het risico op myxomatose en VHS is in Fijnaart (Breda e.o)? (Noord-Brabant)

Of weten jullie waar ik dit kan vinden?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow. Daar maak ik me zorgen om. Mijn pleegmoeder vind het onzin om konijnen in te laten enten, dus ik ga maar weer eens voorzichtig overleggen. Ik moet er niet aan denken m'n nijnen zo te kunnen verliezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kat wordt niet geënt, alleen de honden... Ze vind het onzin om daar geld aan uit te geven. Ik kan misschien een deal sluiten met de kinderboerderij, en dat vind ze gek genoeg niet zo erg..

Hebben jullie anders nog meer tips, buiten die van Tara, hoe ik haar kan overtuigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.... Moet jij dit gaan betalen of je pleegmoeder? Als je het zelf kunt betalen, zie ik niet in waarom je zelf dan niet de beslissing mag nemen. Moet zij dit wel betalen, kan je haar eens wat plaatjes/info laten zien van konijnen met myxomatose en VHS.

Hier is een prijslijst van de combi inenting zodat je kunt kijken hoeveel het je ongeveer kan kosten: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?58099-Prijslijst-inentingen

En niet dat jij hier veel aan hebt, maar ik vind als mensen voor dieren kiezen, ze ook hun verantwoordelijkheid moeten nakomen. Dat is dus niet alleen eten geven, maar ook medische zorg. Erg jammer dat je pleegmoeder er zo over denkt en dat jij niet zo makkelijk jou konijnen kan laten enten :/. Moeilijke situatie hoor. Ik weet niet hoe oud je bent, maar mocht je het zelf kunnen betalen, zou ik dat gewoon doen. Anders zou je altijd eens een dierenarts kunnen bellen bij jou in de buurt, en jou situatie uitleggen. Misschien dat je zelfs in een paar termijnen kunt betalen als ze je tegemoet willen komen ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou misschien denken mij overkomt het vast niet, maar ik heb het paar jaar geleden met mijn koppeltje van drie nijnen gehad. Alle drie in een week dood, en daar valt dan niks meer aan te doen .. vandaar dat ik geen enkel risico meer mee! Rot vliegen! Kan je het niet zelf betalen? Ik ben net 18 maar moet echt alles zelf betalen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 18, en ik betaal het inderdaad zelf. Ik heb de castratie van mijn ram (vorig jaar) ook zelf betaald en dat zal ik blijven doen, en daarom snap ik ook het probleem niet. Ik zal het nog eens voorleggen en kijken wat ze zegt. M'n vriend, die bij de kinderboerderij in de buurt vrijwilligerswerk heeft gedaan, kon misschien een dealtje sluiten met de dierenarts daar. En dat vind m'n pleegmoeder wel goed, terwijl dat toch ook geld kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens eens gekeken bij de link van ShinLi, en Moerstraten is hier redelijk dichtbij, en staat ook goed aangeschreven. Gaan we altijd met de honden naar toe.

Dat zou dus betekenen in totaal 100 euro, en dat vind ik meevallen als je bekijkt dat je dieren voor een jaar beschermd zijn. Weet iemand toevallig ook wat het castreren van een voedster daar kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .