Ga naar inhoud

E. Cuniculi bij Pepper, toestand verslechterd?


Alyda

Aanbevolen berichten

Succes Alyda, doe wat goed voelt en luister vooral niet teveel naar onnozele reacties van mensen die een konijn geen kans geven.(maarja, dat is mijn mening he)

Ik ben afgelopen donderdag met een EC behandeling gestart bij mijn Hummeltje. Tot nu toe nog geen verbetering (ik geef alleen panacur, het enige symptoon bij hem is dat ie nog maar 1.8kg weegt ipv 2.5kg en geen wormen oid in de ontlasting had) dus ik ga door met behandelen.

Dus als ik je een kleine tip mag geven.... Hou vol, geef het tijd en geef liefde. Meer kan je niet doen. Je konijn zal zelf echt aan je aangeven wanneer het genoeg is, dat voel je. Er zijn zoveel ervaringen hier op het forum van mensen waarbij het konijntje na 2 weken pas iets beter werd en uiteindelijk weer heerlijk vrolijk kon rondrennen. Voor nu wens ik je beterschap met je konijntje en wijsheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk vandaag de beslissing genomen om haar in te laten slapen. Ze was zo slecht, ik heb het hele verhaal aan de dierenarts uitgelegd, hoe het gegaan is vanaf vrijdag en hoe ze achteruit gegaan was. Toen ik thuiskwam vanmiddag van school lag ze heel stil in een hoekje, en hoorde ik haar tandenknarsen en trilde ze helemaal. Dit heb ik allemaal verteld en in overleg met de dierenarts besloten dat het zo geen leven was voor het diertje.

Het was ook heel vreemd, want het was net of Pepper het aanvoelde en er vrede mee had. Normaal heb ik grote moeite haar in haar reismandje te krijgen, en om haar op te pakken. Vandaag kon ik haar zo uit haar kooitje tillen en in de reismand leggen. Ook bij de dierenarts was het een heel ander beestje. Normaal spartelt ze al als ze alleen de handen van DA ziet aankomen, nu kon ze haar rustig pakken en ze bleef zelfs stil op tafel liggen, waar ze normaal een sprint vanaf maakt..

De dierenarts zei ook tegen me dat ze normaal gesproken tussen 3 en 5 dagen wel verbetering zien bij EC konijntjes, en dat ik er wel echt goed aan heb gedaan. Dit vond ik uiteraard zelf ook al, maar toch blijf je denken was ze niet opgeknapt als ik haar langer behandeld had. Dit heb ik ook uitgesproken, en de DA zei ook, je hebt er nu echt alles aan gedaan, en zoals ze hier nu is heb je goed ingeschat dat ze het gewoon niet meer aankan. Dus dat heeft me wel heel veel rust gegeven, hoe moeilijk de beslissing ook was.

Ik weet dat ze het nu beter heeft, en dat ze niet meer continu de strijd hoeft aan te gaan!

In ieder geval erg bedankt voor jullie medeleven en meedenken over mogelijke vooruitgang en dergelijke :_)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik Sientje ophaalde, was ze vreselijk ziek. Haar hoofd stond (nog steeds trouwens, wordt niet meer beter) vreselijk scheef. Ze tolde en had een soort van toevallen waarbij ze minutenlang verstijfd bleef liggen. Volgens mij wist mijn dierenarts niet wat ze zag en had ze ieder ander geadviseerd haar in te laten slapen. Maar omdat ik haar een kans wou geven, heeft ze medicijnen voorgeschreven en afgespoken het drie weken aan te zien. Na drie weken was het herstel niet goed genoeg om te stoppen met behandelen maar was ze genoeg opgeknapt om door te gaan. Na zes weken was ze voldoende opgeknapt om een konijnwaardig leven te lijden. Ze krijgt nu alleen nog duplocilline voor haar oorontsteking die ze er nog bij gekregen heeft.

Het heeft lang geduurd voordat ze een beetje opknapte. De medicijnen hadden hun tijd nodig. Ik heb het emotioneel vreselijk zwaar gevonden om haar daar zo te zien lijden, daar heb ik het echt heel moeilijk mee gehad. Ik begrijp dus maar al te goed hoe je je nu voelt en wat je doormaakt. Ik heb ervoor gekozen om door te gaan en heb veel steun gehad van alle bemoedigende woorden van de BB-ers die in haar dagboek hebben geschreven. En ik heb geluk gehad: Sientje is opgeknapt. Maar het had ook anders kunnen aflopen, niet alle konijntjes met EC worden beter.

Of je verder wilt gaan met behandelen van Pepper is iets dat je voor jezelf moet beslissen. Ik heb dat met Sientje gedaan in overleg met mijn dierenarts. Maar ik had daarbij geen rekening gehouden met de emotionele kant van de zaak, dat heb ik echt onderschat. Toch heb ik achteraf geen spijt van mijn keuze. Sientje is misschien niet zo mobiel en gezond als een 'normaal' konijn maar ze is wel een heel blij konijn. Hoelang ze nog te gaan heeft en of ze een terugval krijgt, ik heb geen idee. Ze hupt vrolijk rond in haar rennetje en is blij met haar vriendje Joep en ze geniet! anders kan ik het niet omschrijven. En daar was het mij om te doen, dat haar leven niet alleen maar ellende is geweest maar dat ze ook nog een mooie tijd kan beleven, hoe lang of kort dat ook mag zijn.

Ik wens jou en Pepper heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je verder wilt gaan met behandelen van Pepper is iets dat je voor jezelf moet beslissen. Ik heb dat met Sientje gedaan in overleg met mijn dierenarts. Maar ik had daarbij geen rekening gehouden met de emotionele kant van de zaak, dat heb ik echt onderschat. Toch heb ik achteraf geen spijt van mijn keuze. Sientje is misschien niet zo mobiel en gezond als een 'normaal' konijn maar ze is wel een heel blij konijn. Hoelang ze nog te gaan heeft en of ze een terugval krijgt, ik heb geen idee. Ze hupt vrolijk rond in haar rennetje en is blij met haar vriendje Joep en ze geniet! anders kan ik het niet omschrijven. En daar was het mij om te doen, dat haar leven niet alleen maar ellende is geweest maar dat ze ook nog een mooie tijd kan beleven, hoe lang of kort dat ook mag zijn.

Ik wens jou en Pepper heel veel sterkte.

Pepper is vandaag ingeslapen. Zie paar berichten hier boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vreselijk sneu dat je Pepper moest laten inslapen ik had zo voor je gehoopt dat ze het zou halen. Helaas worden niet alle konijntjes met EC beter en soms is het eerlijker om ze te laten gaan. Ik wens je heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis ik kom je een hele dikke knuffel geven.

Ik denk dat Pepper te zwak was doordat hij van te voren ook al zo ziek was.

Heel veel sterkte leef echt met je mee want ik weet hoe moeilijk het is als je na alle goede zorgen toch je konijntje moet afgeven.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .