Stamperlove Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Hoi,mijn voedster schud soms met haar oortje alsof ze 'NEE' knikt met haar oortjes,en krabt er soms aan,zou er iets mis zijn?voor de rest heel erg fit en heel goed eten en drinken,keutels en urine alles is goed!
Stamperlove Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Geplaatst: 14 maart 2013 Ik heb helemaal tot in haar oortjes geroken en ik riek alleen maar hooi
ina Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 ik vroeg het omdat sientje ook met haar oren schud en er af en toe in krabt. Dat doet ze omdat ze oorontsteking heeft. En haar oren stinken, echt een hele vieze lucht.Ik weet niet of of nog een andere reden kan zijn waarom ze met haar oren schudt. Misschien dat iemand anders het weet? Als je zeker wil weten of er iets met haar oren is, kun je denk ik het beste de dierenarts even naar haar oren laten kijken.
Lonja Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Dat doen ze ook als ze je niet bergijpen heb ik ergens gelezen, als jouw taal niet helemaal klopt met het 'konijns'. Maar als ze hier eten krijgen zie ik het de 1 ook vaak doen, en hij begrijpt dan donders goed wat er gebeurt De wilde konijnen zie ik het ook wel eens doen. Het hoort gewoon bij konijnentrekjes volgens mij.
Stamperlove Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Geplaatst: 14 maart 2013 Ja ze doet het meestal als ik er zo tegen praat van:Jij bent mijn klein meisje he,en dan klop ik zo op mijn benen en dan doet ze zo haha Nu is ze lekker languit aan het dutten op haar fleecelakentje bij ons in de woonkamer
Flopmouse Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Mijn Floppy doet het ook als ze blij is (ze krijgt eten) of als ik haar corrigeer. Ze weet dan dat ze iets doet wat niet mag.
EvaBodewes Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Konijnen schudden volgens mij ook met hun kop als ze tevreden zijn..
Jopvang Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Aangezien ze er ook aan krabt zou het ook oormijt kunnen zijn: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/oormijt.html
Stamperlove Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Aangezien ze er ook aan krabt zou het ook oormijt kunnen zijn: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/oormijt.htmlJe ziet er geen korstjes in en het is helemaal schoon
Jopvang Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Het kan ook verder in het oor zitten. Als ze erg krabt dan zal ik er wel mee naar de dierenarts gaan, maar ik kan haar gedrag zelf niet zien dus je zal zelf in moeten schatten of dat nodig is.
Stamperlove Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Het kan ook verder in het oor zitten. Als ze erg krabt dan zal ik er wel mee naar de dierenarts gaan, maar ik kan haar gedrag zelf niet zien dus je zal zelf in moeten schatten of dat nodig is. Ik zie niet direct een probleem,dus ga nog niet direct naar de DA.
Jopvang Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Als je nu denkt dat er niets mis is, dan moet je dat niet doen. Maar aangezien je in je 'beginpost' het volgende zegt: Hoi,mijn voedster schud soms met haar oortje alsof ze 'NEE' knikt met haar oortjes,en krabt er soms aan,zou er iets mis zijn?voor de rest heel erg fit en heel goed eten en drinken,keutels en urine alles is goed!
Stamperlove Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Naja,sommige zeggen hier dat het ook van blijdschap kan zijn?
Jopvang Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Kijk, dat kan alleen jij bepalen. Als je het niet zeker weet dan zal ik zelf liever het zekere voor het onzekere nemen.
Stamperlove Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Ik zal zien,misschien ga ik naar de DA.
puckmuk Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Toen mijn konijn net gecrastreerd was deed hij het ook als ik ehem water gaf. ( hij had hele erge dorst!) gulukkig was hij na een dag weer helemaal de oude! Maar ik heb ook geen idee.
Joris en zijn gevolg Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Voor de zekerheid kun je het konijn ook een pipetje met Stronghold geven. Tegen evt. oormijt. Wel na een maand nog een keer herhalen. Dan weet je zeker dat het dat niet -meer- kan zijn.
Reza Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Naja,sommige zeggen hier dat het ook van blijdschap kan zijn?Mijn eerste gedachte was ook oormijt, door je vraagstelling. Maar jij kan het alleen zelf bepalen, Joris had wel een goede tip om het zekere voor onzekere te nemen. ls ze het doet om met je te communiceren is het wel heel gaaf.
Noontjje Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Onze Flap schudde ook vaak met zijn oren en krabde er ook aan.Voor de zekerheid naar de dierenarts en er zt een poliep in zijn oor, waar hij last van had.Ik zou, als je het niet vertrouwd naar de dierenarts gaan voor een check.Maar alleen jij kunt beoordelen of je konijn dit van blijdschap doet, om met je te communiceren of omdat hij/zij pijn heeft.
Stamperlove Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Bedankt allemaal voor de reacties,als ie het volgende week nog doet,gaan we naar de DA.
Aanbevolen berichten