Ga naar inhoud

Konijn 1kg afgevallen, morgen naar de DA. Alvast tips om te vragen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hummel blijkt ontzettend te zijn afgevallen en nu hoop ik alvast wat tips te krijgen zodat ik weet wat ik morgenochtend bij de DA kan vragen. (Om maar goed voorbereid te zijn)

Hummel had 3 weken geleden last van acute gasbuik. Meteen naar de DA, medicijnen gekregen. Daarna was hij wat dunner, weer bij de DA aangeklopt maar die zei dat ik het even moest aankijken omdat het eventueel van de stress kon zijn die hij heeft gehad met dwangvoeren en naar de DA gaan enzo.

Vandaag pakte ik hem eens goed op en schrok hoe goed ik zijn ruggengraat voelde. Ik pak mijn konijnen liever niet op dus ik heb het eerder gewoon niet gemerkt. Met een aai over hun bol voelde ik niet dat hij zo was afgevallen. Heb hem op de weegschaal gezet, 1,5kg. Waar hij 3 weken terug nog 2,3kg woog.

Hij poept, eet, wast, rent.. Doet alles wat ie normaal ook doet. Hij eet of drinkt ook niet meer dan normaal. Ik voer SS met onbeperkt hooi, iedere dag een portie andijvie, soms als lekkernij wat peterseliesteeltjes of erwtenvlokken en 2x daags vers water.

Ik wil morgen sowieso een parasieten&wormen onderzoek aanvragen. Maar hoe werkt dat...Moet ik dan keutels brengen en hoe werkt dat? Ze zitten samen en het zorgt voor veel stress als ik ze apart zet.

En wat kan er verder nog onderzocht worden?

Alvast bedankt! :)

Geplaatst:

Een wormenonderzoek is idd ontlasting nakijken. Misschien keutelt hij wel in de vervoersbak op weg naar de dierenarts? Anders even goed opletten wanneer hij keutelt.

Succes morgen!

Geplaatst:

Voor een ontlastingsonderzoek kun je voor de zekerheid beter wat keutels meenemen. Mocht Hummel dan onderweg niet keutelen hoef je niet nog een extra keer naar de DA.

Mocht hij geen parasieten blijken te hebben zou je nog een bloedonderzoek kunnen overwegen. Hieruit kunnen eventuele problemen met lever en nieren duidelijk worden, die ook ervoor kunnen zorgen dat je konijn afvalt.

Sterkte!

Geplaatst:

Dankjullie!

Hmpf, Hummel liet vanochtend een pootje wat achter zich hangen.... Dus je raad het al wat de DA zei; EC. het traanoog kwam van het 3e ooglid wat steeds iets over zijn oog heen zat en kan een indicatie zijn van pijn. Wel eet hij nog prima dus dat is goede hoop. Nu dus aan de panacur en hopen dat het snel beter gaat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .