Kleinester Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Hoihoi,Ik heb even een vraagje!Ik denk een jaartje geleden ben ik met Flo naar de dierenarts geweest ivm gasvorming, dat is allemaal goed gegaan en was weer over. Nu was het ongeveer 2 weken geleden op zaterdagavond dat Flo zich weer zo gedroeg, niet eten, niet drinken en stil in een hoekje zitten.. Nou weer direct naar de dierenarts gegaan en hetzelfde verhaal. De dierenarts wist niet zeker of het gas was, maar pijn had ze in ieder geval dus een pijnstiller en darmopwekkend middel derin en we konden weer gaan. Het ging al heel snel weer beter gelukkig dus geen probleem! Hij zei alleen dat als het niet beter ging dat het dan ook wel eens kon zijn dat ze last heeft van d'r baarmoeder (vrouwtje, 3 jaar, niet gesteriliseerd..) Gelukkig ging het dus wel snel beter dus ik had er niet meer aan gedacht.Nu kom ik net thuis van school, is het wéér mis. Stil in een hoekje, geen/weinig brokjes gegeten. Ik heb haar er nu even uitgehaald om te kijken of ze dan wat opleeft, maar eerst zat ze zichzelf echt duidelijk in de weg, ze wist niet hoe ze moest zitten, dan weer liggen dan weer ergens anders zitten. Nu leeft ze wel weer een beetje op en huppelt ze wel een beetje rond.. Ik heb er alleen nog niet zien eten. Maar waar doe ik nu goed aan? Moet ik nu toch wel naar het spreekuur gaan zometeen? Of ben ik te voorbarig en valt het allemaal wel mee?Aan de ene kant wil ik het Flo niet aan doen weer die stress, maar ik heb ook geen zin in een dood konijntje in het hok morgen..Wat kan ik het beste doen?
Eefje Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Ga maar naar het spreekuur, want niet eten is gevaarlijk zoals je weet. Beter ga je een keer te vaak dan een keer te weinig, zeker in deze gevallen. Echt vervelend zeg, heeft ze iets anders gegeten dan normaal?
Kleinester Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Geplaatst: 14 maart 2013 We zijn inderdaad toch maar gegaan en het was ook weer mis..Ze heeft weer een pijnstiller en primperan gekregen, maar deze keer hebben we ook primperan meegekregen dat als het nu weer gebeurd dat we daar dan direct mee kunnen beginnen en niet telkens langs hoeven te komen.Dat kleine mormel voelde zich gelijk weer beter want we waren nog niet thuis of ze begon al brokjes te knabbelen haha :mdr:Nu nog even 2 dagen doorgaan met de primperan en dan hopen dat het voorlopig niet meer terugkomt!
noessa Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Mijn voedster heeft helaas in de 1,5 jaar dat ik haar heb ook al 3x gas gehad. Dierenarts zegt dat ze hier waarschijnlijk gevoelig voor is. Ik heb altijd ciseral drops, pijnstillers en dwangvoer in huis dat zodat het gebeurt ik gelijk kan ingrijpen. Dat bespaart namelijk een hoop stress als ze niet naar de dierenarts hoeft.
Aanbevolen berichten