belleke Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Ik kreeg het advies van de dierendokter om groene zeep op het abces bij Wim te smeren.Wie heeft hier ervaringen mee????Knuffels Belleke
mirandab Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Vervelend zeg een abces. schoonmaken met groene zeep heb ik nog nooit van gehoord. Al is het wel zachte zeep...ik heb een ontsteking bij mijn konijn schoon gemaakt met afgekoeld gekookt water op een watje... sterkte!
Eefje Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Als kind had ik eens een ontsteking aan mijn voet, omdat ik in het zwembad op een stuk glas had getrapt. Mijn moeder zette me eerst in de soda, ik gillen dus moest ze wat anders bedenken. Toen moest ik met mijn voet in een teiltje met warm water met heeeeel veel groene zeep. Prikte niet en de ontsteking ging over, dus het zou bij konijnen ook wel kunnen helpen lijkt me.
ShinLi Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Is het abces verder wel behandeld bij de dierenarts? Zo niet dan zou ik naar een andere, konijnkundige dierenarts gaan. Volgens mij worden abcessen gewoonlijk geopend en behandeld met antibiotica. Heb zelf geen ervaring mee, maar ik vind zoiets, als het konijn verder ook niet behandeld is, een rare gang van zaken. Zo snel mogelijk naar een andere konijnkundige dierenarts.
Ainariel Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Ja, Belleke is al ik weet niet hoe vaak met Wim naar de dierenarts geweest. Vervelend zeg dat het abces zo blijft hangen. Groene zeep heb ik geen ervaring mee, maar de biotex hielp dus niet? Ik heb even voor je gegoogled en kamillethee lijkt ook te helpen zeggen ze: erop doen, dus niet laten drinken.
Aanbevolen berichten