rewaantje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Help wat kan het zijnIk kan om half 11 bij de da terecht.Ik ging vanmorgen kijken bij de nijnen en zag dat mijn vrouwtje raar deed met het koppie.Ze kan haar koppie niet stil houden en haar ogen gaan constant heen en weer.Gisteravond rond 11 uur was ze normaal.
rewaantje Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Oja ze eet nog wel.Ik heb haar vanmorgen een stukje bruin brood gegeven en dat at ze gewoon op.Toen ik later de brokjes ging bijvullen ging ze ook daarvan eten.Haar (blinde) vriendje ligt wel tegen haar aan en volgt haar overal naartoe.Dit is iets dat hij normaal nooit deed
Ainariel Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Heel erg veel sterkte. Bah dat klinkt niet fijn.
wupsie Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 dat klinkt helemaal niet goed.... heel veel sterkte.
Rian Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Lijkt wel iets aan het evenwichtsorgaan, wellicht middenoorontsteking of EC? Ben benieuwd, veel beterschap alvast.
rewaantje Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Sorry voor de late reactie.De dierenarts zei dat we er gelukkig vroeg bij waren.Ze heeft een oorontsteking uitgesloten.Ze vermoedt dat het EC is maar het kan ook een hersenontsteking zijn.Ik heb een antibiotica kuur gekregen en een middel voor EC.Ook heb ik voor de zekerheid een middel meegekregen voor het geval dat ze niet meer eet.Maandag moeten we terug voor controle.De dierenarts wil zien of er verbetering is.We zijn nu al een aantal uren thuis en je ziet al wel een klein beetje verandering.Ze eet gewoon en likt haar vriendje ook nog af dus ik ben positief.
Eefje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Je hebt in elk geval een goede dierenarts! Wat heb je gekregen voor medicatie, hoe heet het? Kan met EC best een tijdje duren voordat je verbetering ziet, super dat je er zo vroeg bij was. Heel veel beterschap voor je konijn!
rewaantje Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Ze heeft Enfloxoral drops gekregen en FenbendropsOok heb ik ciseral drops meegekregen voor het geval dat ze niet meer eet.bedankt voor je berichtje
Nijntje1 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Lijkt me doodeng je konijntje zo te zien, veel sterkte met haar, hoop dat ze snel opknapt. Gr Ellen
rewaantje Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 het is ook best eng om te zien.Ze heeft dit 2 jaar geleden ook gehad alleen dan erger.Maar ze begint al op te knappen
Reza Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Wat fijn dat ze opknapt zeg, zo snel al... heel veel beterschap!
rewaantje Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 ja gelukkig waren we er snel bij.S'avonds was er nog niks aan de hand en de volgende ochtend was het raak
Reza Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Kan zo snel gaan, afgelopen week was Guus in een half uur 'verlamd' aan zijn achterhand, gekke sprong waarschijnlijk, zat snel bij DA en hij is nu weer helemaal de oude, maar echt binnen een half uur, had ze terug in hok na vrij spelen en half uur later mis...Hoop dat jouw nijn weer snel de oude is!
rewaantje Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Ik ging net weer bij haar kijken en zag dat ze weer zo raar deed met haar ogen.Het raar doen met het koppie doet ze niet.Ik hou haar gewoon goed in de gaten en geef haar medicijnen gewoon zoals de dierenarts voorgeschreven heeft.Ik weet dat me eigen dierenarts morgen ook dienst heeft dus als het niet beter gaat morgen dan bel ik even naar hun.
rewaantje Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Geplaatst: 10 maart 2013 Ze heeft vanmorgen weer haar medicijnen gekregen.De ogen staan weer stil maar maak me nu een beetje zorgen om het eten.Ik ben vandaag de hele dag vrij dus ik kan haar lekker in de gaten houden.Morgen moeten we toch terug naar de dierenarts voor controle.
rewaantje Geplaatst: 11 maart 2013 Auteur Geplaatst: 11 maart 2013 Vandaag weer bij de dierenarts geweest.Ze is 150 g afgevallen.Ze krijgt nu olvarit wortelhapje en groentes.Ook krijgt ze tijm (hieraan is ze verslaafd)Ze eet nu wel gelukkig.We hebben carprofen meegekregen want ze geeft wel aan dat ze niet lekker in haar velletje zit (ze ligt stil in een hoekje)Haar vriendje ligt de hele dag tegen haar aan en wast haar constant.Nu maar afwachten hoe het verder gaat.
Reza Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 Oh het blijft spannend! Wat aandoenlijk dat haar vriendje zo lief is voor haar! Succes hoor hoop echt dat het snel goedkomt...
rewaantje Geplaatst: 12 maart 2013 Auteur Geplaatst: 12 maart 2013 Ja het blijft zeker spannend.Haar vriendje is echt een sulletje maar dit kan ook komen omdat hij blind is.Kia is echt haarzelf niet.Ze eet weer slechter en heeft kleine keutels.Ik geef haar uit voorzorg wel de metocloral en bied haar lekkere dingen aan maar ze vertikt het om te eten.ze heeft vanmorgen voor het laatst groenten gegeten.Ik weet ff niet wat ik moet doen en mijn eigen dierenarts is er volgende week pas weer
Eefje Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 oei, dan zou ik toch even naar een andere dierenarts gaan, ze moet wel aan het eten blijven!
rewaantje Geplaatst: 12 maart 2013 Auteur Geplaatst: 12 maart 2013 Ik weet geen andere goede dierenarts en ik heb geen eigen vervoer
Eefje Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 Misschien kun je bellen naar een dierenarts om te vragen of je iets kunt doen? Hier is een lijst met goede dierenartsen: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)
rewaantje Geplaatst: 12 maart 2013 Auteur Geplaatst: 12 maart 2013 bedankt voor je tip.Ik heb net gebeld en ze zeggen dat we de metocloral moeten gaan geven en een beetje dwangvoeding.(wortelhapje)Ik ging net weer ff bij haar kijken en zag dat ze haar stukje brood op zat te eten.
Aanbevolen berichten