Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar aanleiding van mijn andere topic

( op tenen lopen in gedrag)

Is het gebleken dat Marley volgend mij beginnende sore hocks heeft :(

Ze hakjes zijn felroze maar nog niet open, het ziet er wel geïrriteerd uit, wat kan ik hieraan doen zodat het niet erger word?

Ze staan hier binnen op laagpolig tapijt in het hele huis, en in hun grote trixie ren voor de nacht ligt er zeil op de vloerbedekking( tegen graven in het tapijt) maar dit is allebei gewoon zacht... Ik snap het niet :(:(

En bij de inspectie plus nagels knippen bleek het ook nog eens dat Nijntje een poepkont heeft ( korreltjes poep in de vacht bij de kont)

Ze krijgen 2 keer per dag hun portie ss verdeeld ( samen 70 gram per dag 5 kilo konijn bij elkaar)

En bij het avond eten een bak met groenten ( andijvie, tomaat, komkommer, witlof)

En natuurlijk hooi onbeperkt.

Moet ik nu gelijk rigoureus wezen en ze allebei 2 dagen op water en hooi zetten of gewoon minder groenten tijdelijk?

( ik zie sowieso nu net een bdk platgetrapt liggen in de ren van een van hun, dus eentje eet teveel ss van de ander ik vermoed Nijntje dus)

Iig tijdelijk minder ss ( kwart tot de helft minder?)

Voor de rest merk ik aan het gedrag van ze helemaal niks, aanvallen op eten( Marley altijd 3 keer roepen ipv 1 keer)Nijntje komt gelijk

Afgevallen zijn ze ook niet.

Wel de hele dag lui onder de eettafel of onder de bank en in de avond een binkie en race spektakel weggeven om de avond, als ze rustig zijn komen ze evengoed meer in beweging in de avond.

Geplaatst:

Ben je met konijnen bij de DA geweest of heb je de problemen zelf ontdekt?

Met sore hocks heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat je naast de ondergrond waarop ze lopen kunt denken aan het gewicht van het konijn en hoe schoon de ondergrond (ook in bijv. de wc's) is.

Ik heb ook een konijn dat de bdk's laat liggen, maar bij hem komt het door z'n speciale dieet. Heb je de mogelijkheid je konijnen apart te voeren zodat ze de juiste hoeveelheden krijgen? Ik zou niet gelijk alle groenten wegnemen, omdat je ook niet weet hoe een gevoelige konijnenbuik daarop reageert.

Geplaatst:

Zelf ontdekt ik ga morgen ff langs de DA met Marley ff kijken wat zij ervan zegt.

Maat van de wc is idd ook wel een goede Marley is er heel erg van om uren in de wc te zitten hooi eten ( eindelijk goed aan het hooi krijg je weer andere problemen)

Ga ik die wat vaker doen.

Gebruik houtkorrels ( van die geperste die uit elkaar vallen)

Normaal doe ik em om de 1 à 2 dagen nu maar ff iedere dag doen en een laagje hooi erop tegen de vochtige laag bovenop.

Apart voeren gaat helaas niet, het bakje van de ander is altijd veel interessanter dan de andere.

Of ze eten eerst samen het ene bakje leeg en dan de andere, of ze blijven constant om wisselen... En als ik ze apart moet zetten eten ze niet :/

Maar ik ga ze de komende dagen op 50 gram ss zetten en de tomaat en komkommer voorlopig schrappen daar zit het meeste vocht in...

Dank voor je antwoord :)

Geplaatst:

Ben vanmorgen geweest, met Nijntje doe ik het voorlopig zo goed gewoon in de gaten houden hoe het gaat.

En bij Marley was ik er volgens haar heel vroeg bij :)

Het haar zat er op goed teken.

Ik moet ff een weekje 2 keer per dag insmeren met een vet goedje wat ik gekregen heb en sokjes aan XD arme Marley.

Dan moet de geïrriteerde huid beter zijn en anders moet ik terug komen.

Voor de rest weer een compliment gekregen dat ze er goed uitzagen :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .