Konijngrijsje Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Hallo Wij zoudenngraag ons konijn grijsje laten castreren zodat wij een leuk vriendinnetje voor hem erbij kunnen halen uit de opvang.Maar nu heb ik verschillende dierenklinieken gebeld en vind het toch wel aan de hogen kant.De goedkoopste is 90 euro en de duurste was 115 euro.Bij alles dierenklinieken zit een pijnprik inbegrepen.Ik lees hier op het forum veel verschillende prijzen maar ook wel prijzen rond de 40-50 euro.Ik heb ook op de lijst gekeken op het forum voor een dierenkliniek maar deze heb ik ook gebeld.Weet iemand in de regio den haag nog een goede dierenarts die niet zulke hogen prijzen vraagt ?
Konijngrijsje Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 Ik heb een dierenarts gevonden die het doet voor 59 euro.Dat vond ik wel een mooi bedrag en gelijk een afspraak gemaakt voor donderdag :-)Dan nog even 3 weekjes wachten en kunnen we een vriendinnetje gaan halen voor grijsje
PipEnNero Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Goed dat je Grijsje wil castreren en hem een vriendinnetje wil geven! Zal hij vast leuk vinden!
Vloems Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Weet je, het goedkoopste is niet altijd het beste. Tenzij je niet zoveel geld te besteden hebt, zou ik toch vooral kijken welke da je het meest vertrouwd. Jaren geleden ben ik met een ram naar de allergoedkoopste da gegaan die ik kon vinden voor castratie. Nou ik moest m nog net niet op een lopende band zetten. Arme beest ging direct over de toonbank zonder dat ik nog dag kon zeggen en de da zelf heb ik niet eens gezien. Ik moest er nog verder voor rijden ook, terwijl ik op 10min rijden een duurdere maar veel betere en vriendelijkere da heb zitten. Maarja hier kan je helemaal niks mee wat betreft je vraag, maar wilde toch even zeggen dat geld niet altijd het belangrijkste is.
Stamper2011 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Ik ben het met Vloems eens. Zelf kijk ik met dit soorten dingen vooral naar hoe konijnkundig een dierenarts is.Een dierenarts kan nog zo goedkoop zijn maar als ze maar weinig kennis en ervaring hebben wat betreft konijnen, dan ga ik er niet heen. Ik vind het belangrijk om een konijn met een gerust gevoel achter te kunnen laten. Dan betaal ik liever wat meer.
Konijngrijsje Geplaatst: 5 maart 2013 Auteur Geplaatst: 5 maart 2013 Hoi,Ik heb zeker ook gekeken naar wat voor dierenarts ik mijn konijntje breng.Geld speelt niet echt een rol maar wel fijn als het goedkoper kan.Ik heb een tijdje met de dierenarts aan de telefoon gezeten en die gaf mij ook een goed gevoel.Ook de hun internet site ziet er goed uit.Als ik geen goed gevoel er over had gehad of krijg als ik daar ben dan doe ik het zeker niet en betaal ik gewoon 30 euro meer.
Dollie Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Uiteraard moet het belang van het konijn voorop staan en ik zou zelf ook alleen naar zo'n dierenarts gaan als ik er een goed gevoel over heb, laat dat voorop staan. Maar als ik dan bedragen hoor van 95 en 110 euro dan vraag ik me wel echt af hoe ze dat voor elkaar krijgen.. Natuurlijk heeft een dierenarts in de randstad ook te maken met een duur(der) pand etc, maar een castratie stelt in principe nauwelijks wat voor qua ingreep/tijd die ze er aan kwijt zijn. Het is zo simpel. En dan vind ik 59 euro een stuk logischer als prijs :yes:
Konijngrijsje Geplaatst: 5 maart 2013 Auteur Geplaatst: 5 maart 2013 HoiIk vroeg ook aan deze dierenarts maar wat is dan het verschil waarom u maar 59 euro kost.Hij gaf aan dat de ingreep niet heel groot is en het zelfde is als bij een kat.Hij vond 95-120 euro echt hele grote bedragen en eigenlijk heel erg dat collega's dat vragen.Ik heb bij elke dierenarts die ik belde gevraagd hoe de behandeling ging en of hij wat tegen de pijn zou krijgen en deze dierenarts van 59 euro heeft de zelfde behandeling als alle andere dierenartsen die ik gesproken had.
Eros Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 (aangepast) Hier kost het 49 euro, en hoor goede dingen over de praktijk.Goedkoop hoeft natuurlijk niet altijd slecht te zijn..Ik vind dat Persoonlijk een behoorlijk bedrag.. 5 maart 2013 aangepast door Eros
nalapuk Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Wat Eros ook zegt, dat het goedkoop is wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is. Nu is het wel zo dat je inderdaad behalve naar prijs ook moet kijken naar of je je goed voelt bij de dierenarts. Het is een combinatie van beide. Helemaal niet naar de prijs kijken is ook niet verstandig. Heb zelf 55 euro betaald voor de castratie van mijn ram Loebas destijds en ik had een heel goed gevoel bij de dierenarts, ze waren heel betrokken. In ieder geval fijn dat je nu een dierenarts hebt gevonden voor Grijsje waar je je goed bij voelt en waar de prijs ook acceptabel van is!
Aanbevolen berichten