I love Snuffy Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Tips voor als je konijntje niet meer eet en drinkt, en steeds gaat liggen. Mijn konijntje is een aantal maanden geleden ziek geweest. Ze at niet meer en dronk ook niet. Ze reageerde niet meer en lag alleen maar. We zijn na de dierenarts geweest, daar heeft ze 2 prikken gehad. We kregen medicijnen mee en dwangvoeding. Als je konijntje de soortgelijke symptomen hebt METEEN ACTIE ONDERNEMEN!!! Eerst kijken of hij/zij echt niks eten wil. Voor zo'n geval is het handig als je dwangvoeding in huis hebt. Dus niks eten is dwangvoeding. Elke 2 à 3 uur zo'n spuitje waarmee je medicijn mee in neemt helemaal vol. Ook je konijntje meteen binnen zetten ongeacht De temperatuur. Als het konijn de volgende dag nog niet uit zichzelf eet, is een bezoekje aan de dierenarts levensreddend.
Dollie Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 (aangepast) Nogal slechte tip eigenlijk, niet eten is onmiddellijk contact opnemen met de dierenarts en NIET zelf gaan dwangvoeren zolang je niet exact weet WAT het probleem is en WAAR het zit. Dwangvoeren mag niet altijd en kan soms zelfs het probleem erger maken. Wanneer een konijn niet eet wil hij eigenlijk zeggen: Ik heb pijn, ik voel me niet lekker. Niet eten is altijd een symptoom, nooit het probleem op zich. Je moet dus ook nooit alleen het symptoom (niet eten) bestrijden (dwangvoeren) maar óók het probleem (pijn door bijvoorbeeld gas) oplossen (met medicatie) en indien nodig/mogelijk eigenlijk ook de oorzaak van het probleem oplossen. En daar ben je echt een dierenarts voor nodig. 3 maart 2013 aangepast door Dollie
I love Snuffy Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 Mijn vriendin heeft dit erop gezet omdat ze zelf geen account heeft. Ik had geen toestemming moeten geven SORRY....
FabienneNina Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Mijn vriendin heeft dit erop gezet omdat ze zelf geen account heeft. Ik had geen toestemming moeten geven SORRY....Account aanmaken duur letterlijk 3 min... en daarbij het konijn in je voorbeeld had waarschijnlijk gas..Gewoon direct DA want dat deed ''je vriendin'' toch ook en dan zegt ze ons anders te doen, vreemt?!:he:
Max2 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Niet eten is meteen handelen en zeker niet dwangvoeren tot je weet wat er aan de hand is. Dit klinkt als gas en dan is het toch een kwestie van de dierenarts bellen en niet een dag wachten tot het konijn weer eet.
Aanbevolen berichten