Ga naar inhoud

ram van 1 jaar zonder balletjes


Jo0tj

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben jolanda, 24 jaar oud en heb een vlaamse reus genaamd binky. Binky is 22 januari 1 jaar oud geworden.

Binky zit dus nog alleen want meneer blijkt geen balletjes te hebben. Met 6 maanden lag hij op de behandelkamer toen bleek dat er geen bal te vinden was. Met 9 maanden weer terug geweest, nog geen ballen te vinden.

Toen binky vorige maand geopereerd werd aan een abces onder zijn kin en hij toch al onder narcose was heeft de dierenarts nogmaals flink gezocht, er is dus echt niets te vinden volgens haar. Ben ook met binky naar de universiteitskliniek geweest en ook hier konden ze geen balletjes ontdekken. Ook hadden ze er daar nog geen ervaring mee.

Volgens mijn eigen dierenarts gaan ze nu ook niet meer komen.....

Ik kan er bar weinig over vinden en vroeg me af of iemand er bekent mee is? Je leest veel over honden en katten maar niet over konijnen zonder balletjes.

Zou binky vruchtbaar zijn? Of is dit ook onmogelijk?

Hormonen doen trouwens wel degelijk zijn werk. Momenteel heeft meneer een crush op mijn voeten en we hebben hem hu een aantal keer betrapt op sproeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch wel apart, dan zou je denken dat ze niet zijn ingedaald of dat het een half ram/half voedster is. Dat gebeurd geloof ik ook wel eens, maar daar kunnen anderen vast meer over vertellen. Ik heb ook wel eens gelezen over rammen met een gespleten penis ofzo?

Als je hem zou willen koppelen, zou ik voor een geholpen voedster gaan, dan weet je in ieder geval zeker dat ze niet zwanger kan worden van hem. Maar als hij nogal obsessief blijft rijden zou er toch nog eens gezocht moeten worden naar wat mannelijkheden bij je konijn. Wel apart dat het niet te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou inderdaad zeggen dat ze niet ingedaald zijn. Een gespleten penis heeft volgens mij niet direct invloed op de aan- of in dit geval afwezigheid van de ballen, maar dat weet ik niet zeker. En dan zie je het natuurlijk wel aan de penis zelf, rammen lijken daardoor vaak op een voedster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu hij 1 is eh, en er nog niks is ingedaald komt dit dan nog of zoals de dierenarts zegt "die gaat hij niet meer krijgen ook"

Ben bang dat als ik er een geholpen voedster bij zet hij erg dominant zal zijn. Dit probeert hij nu nml ook al bij mij.

Rijden heeft hij 1 keer op mijn been gedaan daarna niet meer, maar oh wat is hij verlieft op mijn voeten en achtervolgt deze dus ook de hele dag. Sinds een aantal weken begint hij ook brommende knorrende geluidjes erbij te maken.

Het is een schat dat voorop maar weet niet of hij dat ook nog is als er vrouwlijk schoon in de buurt is =)

Stiekem hoop ik gewoon dat er ballen aan zitten te komen maar volgens de da kan ik dan nog lang wachten....,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vaker dan 1 keer meegemaakt dat de ballen dan in het lieskanaal zitten en toevallig ook een tijdje terug nog met een Vlaamse Reus van 1 jaar heel bizar, want die hebben normaal beste knikkers ;)

Ik heb dus een operatie laten uitvoeren die wat uitgebreider is en ze hebben ze in zijn lies opgezocht en weggehaald. Is hij dus wel is onder narcose geweest en zijn lieskanaal open gehaald of alleen zonder narcose gekeken en 1 keer met narcose gevoeld? want als ze in het lieskanaal zitten voel je ze ook niet.

Heb er nu enkelen gehad die ze in het lieskanaal hadden en dus wat uitgebreidere operatie moesten ondergaan, maar herstel was allemaal goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het risico niet nemen qua vruchtbaarheid. Men zegt dat niet-ingedaalde ballen niet vruchtbaar zijn, maar als wij zo'n ram treffen in de opvang, koppelen we die aan een gesteriliseerde voedster. Ik heb echter nooit een ram gezien die zich wel als een hormoonbom gedroeg. Dan zou ik toch kijken of een uitgebreidere operatie uitkomst biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dat niet voelt hoe weet je dan dat zein het lieskanaal zitten?

Mijn dierenarts staat niet op de lijst die ik hier op het forum zag staan maar staat in mijn regio goed bekent wat konijnen betreft. Ik was dus ook naar de universitetiskliniek in utrecht gegaan met binky met het abces maar de meneer die ik daar trof was alles behalve konijnkundig.

Hij is nu 1 keer onder gehele narcose gewwest voor het verwijderen van het abces, hij heeft 1 keer een licht roesje gehad op de universiteitskliniek om het abces te onderzoeken etc. En toen hij met 8 maanden oud oneer het mes zou gaan voor castratie was die ook al licht in slaap gebracht er vanuit gaande dat ze ingedaald zouden zijn maar dat dus niet waren.

Dus 3 keer hebben ze in alle rust kunnen zoeken en 2 keer zonder roesje of narcose of iets.

Een hormonenbom zou ik m niet willen noemen maar ze zijn zeker wel aanwezig. Hij heeft 1malig gereden. En idd dat knorren is iets nieuws en gebeurd vooral rondom mijn voeten =) je kan er maar druk mee zijn.

Soms denk ik ach, wat maakt het uit maar als ik m dan zie liggen op zijn kleedje zonder vrouwtje knaagt t soms aan me. Ook omdat ik niet zeker weet of het net als bij een hond en kat tot problemen kan gaan leiden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn met ballen in het lieskanaal gewoon vruchtbaar.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een konijn helemaal geen ballen had, ze zaten altijd verstopt al dan diep in het lieskanaal dus kan me niet voorstellen dat hij balloos is. Je hebt ook wel is klophengsten, zitten de ballen ook in het lieskanaal en moeten ze alsnog verwijderd worden.

Met een gecastreerde voedster koppelen zou je kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .