Nikki De Wals Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Hallo allemaal,Ons konijn heeft sinds een weekje een traanoog. De dierenarts heeft ons antibiotica mee gegeven maar dit lijkt niet te helpen.Zijn kiezen zien er ook perfect uit dus het enige wat we kunnen doen is het oog in de gaten houden en schoonmaken.Het oog ziet er verder netjes uit.. alleen de haren om het oogje zijn een zootje.Alles plakt aan elkaar en staat alle kanten op.We deppen het elke dag met afgekoeld lauw water schoon maar het helpt niet echt.Is er een tip of foefje om de haren weer goed schoon en zacht te krijgen?
belleke Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Je kunt het oogje schoonmaken met kamillethee. Ik kreeg ook caf zalf mee toen Wim een traanoogje had. Let wel op het kunnen ook gebitsproblemen zijn . Knuffels Belleke
Nikki De Wals Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Geplaatst: 28 februari 2013 Heeft kamillethee dan nog een verzachtende werking?We gaan morgen toch maar weer even langs de dierenarts.. het haar rond zijn oog begint uit te vallen.Vorige keer heeft ze al zijn tanden en kiezen gecontroleerd en die zagen er gelukkig perfect uit
Rian Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 (aangepast) Antibiotica bij een traanoog... wat is er geconstateerd dat je dit hebt gekregen en waarom heb je geen oogzalf meegekregen? Dat is veel effectiever! 1 maart 2013 aangepast door Rian
Nikki De Wals Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Er is niks geconstateerd. Alleen dat er veel sem-transparante vloeistof uit zijn oog komt. We zijn gisteravond weer langs de dierenarts geweest omdat er de avond ervoor ineens een druppel bloed uit kwam!en weer was geen wondje of irritatie te vinden.we hebben nu een zalf meegekregen, maar ik ben bang dat we er volgende week toch weer zitten voor een foto of operatie :(
Rian Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Er is niks geconstateerd. Alleen dat er veel sem-transparante vloeistof uit zijn oog komt. We zijn gisteravond weer langs de dierenarts geweest omdat er de avond ervoor ineens een druppel bloed uit kwam!en weer was geen wondje of irritatie te vinden.we hebben nu een zalf meegekregen, maar ik ben bang dat we er volgende week toch weer zitten voor een foto of operatie :(Een dierenarts die antibiotica meegeeft terwijl hij niks constateerd? Lekker is dat... en dan zalf geven terwijl er bloed uit het oog komt? Bloed komt ergens vandaan, dat is geen goed teken. Welke zalf heb je gekregen en waarom denk je dat er volgende week zit voor een foto of operatie? Ik vind het echt een raar verhaal eigenlijk.
Eefje Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Vind ik ook, ik zou toch een second opinion bij een andere dierenarts gaan vragen, liefst eentje die hier op de lijst van konijnkundige dierenartsen staat.Mijn rammetje heeft overigens ook een tijdje een traanoog gehad, alles nagekeken door een konijnkundige dierenarts, geen oorzaak te vinden. Ik heb een boel verschillende oogdruppels en cremes geprobeerd en uiteindelijk was het na 2 maanden ineens over, een of ander cremepje heeft uiteindelijk geholpen, of het is toch vanzelf over gegaan, geen idee, maar het is in elk geval weg. Ik heb nooit antibiotica meegekregen, er kwam alleen wat waterige uitscheiding uit zijn oogje, het plakte niet en bloedde zeker niet. Misschien heeft hij toch ergens een abces of zoiets zitten, het kan sowieso geen kwaad er een andere dierenarts naar te laten kijken!
Rian Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Dat zou ik doen als ik jou was Nikki, wat Tara zegt, een andere dierenarts zoeken. Het is niet erg als er wat tranen uit het oog komen, er kan een strootje in het oog geprikt hebben of misschien wat haren, of het is geirriteerd doordat het konijn waar hij/zij mee samen zit veelvuldig aan het oog likt (zoals dat hier eraan toe gaat) Een van onze nijnen is een Teddy Widder dame die heel vaak een vuil oog heeft door vervelende haartjes die haar kameraadje telkens haar oog in likt. Weekje oogzalf en het is weer opgelost (voor even, want na een paar weken zie je weer een pluk dat oogje in gaan)Maar bloed is een andere zaak. Gauw opnieuw naar laten kijken hoor! 2 maart 2013 aangepast door Rian
Aanbevolen berichten