Ga naar inhoud

Een te dik of juist ander te mager :s ???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

sinds eind november weeg ik elke week de nijnies.

Na 3 maanden is er wel een groot verschil te zien :s.

Hier de gegevens met grafiek

Gewichten%20nijntjes.jpg

Stitch is in januari 1 jaar geworden. Roxy is nog geen 1 jaar, pas binnen een paar maanden ongeveer.

Ze zijn even groot, maar schelen dus bijna 200gr in gewicht. Nu is mijn vraag, is Roxy te dik of is Stitch te mager?

Ze krijgen elk 32gr biks en 160gr groenten per dag. Dus de een heeft zeker niet meer binnen dan de ander (ze eten apart omdat Stitch geen voortanden meer heeft). De biks krijgen ze soms samen en soms ook apart (te zien of ze in de ren zitten of niet en als ze samen eten dan heeft hij er nog altijd meer binnen dan haar, hij eet sneller).

Hooi eten ze ook beiden maar kan niet echt zeggen of zij er meer eet dan hem. Zij eet wel meer boomschors (is dat misschien een dikmaker?).

Dit is Stitch

Stitch.jpg

En dit is Roxy

Roxy.jpg

Hij ziet er wel wat magerder uit dan haar, maar weet nu niet of hij te mager is of zij gewoon te dik. Op de grafiek kan je goed zien dat ze telkens bijkomt. Van Stitch kan ik de ruggengraat ook iets beter voelen dan bij haar.

Maak ik mij weer zorgen om niets? :$

Geplaatst:

Allereerst: Foto's en zelfs gewicht zeggen vrij weinig over te dik of te dun zijn, dat moet je gewoon echt voelen. Roxy lijkt wat voller op de foto, maar dat is ook typisch voor dames. Een uitspraak doen daarover is dus ook niet echt mogelijk.

Waar wel een uitspraak over gedaan kan worden is de leeftijd. Je schrijft dat Roxy pas over een paar maanden een jaar is. Dan is ze nu dus tien maanden? Negen maanden? De meeste konijnen groeien nog tot ze ongeveer een jaar zijn. Je ziet bij de curve van Stitch eigenlijk ook dat die pas eind december stabiel wordt. Dat zou een hele logische verklaring zijn, zeker aangezien ze apart zitten en de één dus niet meer kan eten dan de andere.

Geplaatst:

Ik weet dat het niet duidelijk is op foto's, maar ik zie ze niet zoals jullie ze zien. Misschien toont ze voor anderen wel te dik of Stitch te mager :P. Vandaar dus toch de foto's erbij.

Hoe oud ze precies is weet ik niet, ik denk rond de 10 maanden. Maar ze is wel zeker jonger dan Stitch. Groeien in de hoogte doet ze al een tijdje niet meer. Dus daarom dat ik het wat vreemd vond dat zij blijft bijkomen en Stitch niet.

Dus ik moet niets veranderen van voeding dan?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .