Vloems Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Mijn lieve Ukkie van 7,5 jaar heb ik vanochtend naar de dierenarts gebracht, want ze was erg benauwd. Bij de dierenarts bleek dat ze ook ondertemperatuur had van 35gr. Ze is in de couveuse en aan de zuurstof gezet, maar ze knapt niet op. De dierenarts heeft een zeer sterke verdenking op een longtumor aan de hand van de gemaakte longfotos. Ik mag vanmiddag langs komen om zelf de fotos te bekijken en een beslissing te nemen aauwww :'( ze is er zo slecht aan toe, het is veel te zielig om haar hiermee nog te laten leven. Wat is het soms toch moeilijk he?! Hebben jullie weleens gehoord van longkanker bij konijnen?
Majk Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Och, arme Ukkie! :frown: Heb nog niet eerder gehoord dat iemands konijn dat had, maar tumoren hoor je natuurlijk wel vaker.. Wat lijkt me dat vervelend, als je die beslissing moet gaan nemen.. Heel veel sterkte ermee!
Ainariel Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 O wat erg voor je! :erf: Ik heb daar niet van gehoord, maar ik denk wel dat het bij ieder organisme met longen kan voorkomen. Heel erg veel sterkte, vooral vanmiddag!
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Enig idee of je dierenarts goed is in het beoordelen van foto's? (anders gewoon vragen)Mijn konijn bleek ook een flinke tumor te hebben met uitzaaiingen.Op de foto's zag je allerlei wazige vlekken, maar dit schijnt vaak voor te komen op foto's.De dierenarts gaf als optie om de foto's te laten beoordelen door een radioloog (kostte 50 euro)Deze zag dat het helemaal geen uitzaaiingen waren, (de tumor zat er wel) en dat opereren dus wel zin had.Je snapt, ik zal voortaan altijd laten beoordelen door een radioloog.
Vloems Geplaatst: 25 februari 2013 Auteur Geplaatst: 25 februari 2013 Dank voor jullie reacties, erg lief!Een longfoto is moeilijk te beoordelen inderdaad, ik ga ze zo zelf ook nog bekijken (ik werk in de radiologie, dus maak zelf ook fotos , alleen bij mensen). Zoals mijn nijn er nu aan toe is, is ze ook niet operabel, wellicht zijn het zelfs uitzaaiingen van bijv een baarmoedertumor. Ik heb om kwart over drie een afspraak, dan zullen we het weten...
Dollie Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Ik hoor het eigenlijk alleen maar i.c.m. baarmoedertumoren die uitgezaaid zijn inderdaad. Het zal ongetwijfeld ook los van elkaar voorkomen maar daar hoor ik veel minder over. Sterkte!
Vloems Geplaatst: 25 februari 2013 Auteur Geplaatst: 25 februari 2013 Bedankt, ik ben het nu in het verdriet vergeten te vragen of het geen uitzaaiingen zijn. Ik denk het persoonlijk wel, het waren er zo veel. Niet normaal, die longen zaten zo vol troep, er was bijna geen plaats voor lucht. Ik heb dr dan ook laten inslapen, echt klote :( gelukkig waren ze ontzettend lief voor me, kreeg water en tijd om nog alleen met dr te zijn. Het is goed zo, maar ben toch kei verdrietig.
Ainariel Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Heel erg veel sterkte met het verlies van Ukkie.
Samiera Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Oh wat naar. :( Kei veel sterkte, het valt niet mee om een van je lieve beestjes te verliezen. Wel fijn dat de DA zo begripvol was.
belleke Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Och wat vind ik dit erg voor jou.Heel veel sterkte met het verlies.Dikke knuffels Belleke
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Heel veel sterkte met je verlies.Weet in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt, dat zal het straks wat "makkelijker" maken.
Bammyflurry Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 Wat erg dat Ukkie niet verder kon. Fijn dat er tijd was voor het afscheid.Veel sterkte met het verlies.
Vloems Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Geplaatst: 26 februari 2013 Ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Samiera Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 He Vloems,Hoe gaat 't nu met je? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Het is allemaal wat met die beestjes he. :( Ga je Ukkie een mooi plekje geven?Nogmaals sterkte.
Fluf en Tinus Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Poeh, wat een naar verhaal... Wel fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen, maar toch... Heel veel sterkte met het verlies van Ukkie!
Vloems Geplaatst: 26 februari 2013 Auteur Geplaatst: 26 februari 2013 He Vloems,Hoe gaat 't nu met je? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Het is allemaal wat met die beestjes he. :( Ga je Ukkie een mooi plekje geven?Nogmaals sterkte.Ik mis dr echt vreselijk en dr zusje mist dr denk ik ook. Ze lijkt zo alleen. Tsja, acht jaar is een lange tijd, mn vriend zei vandaag dat dat nog langer is dan dat ik hem ken (toch ook alweer ruim 6jr)! De eerste jaren dat ik ze had waren juist een zeer roerige tijd voor mij. En zij waren er altijd om even bij tot rust te komen. Dus ja, ik was zeer aan dr gehecht. Het hoort bij het leven.. Ze heeft n plekje in de tuin gekregen, met dr koppie richting de zonsopgang. Zucht.Thanks voor jullie lieve reacties!
Aanbevolen berichten